החברות הכי טובות

הן הכירו בכיתה א’ בקצרין והיו זו לצד זו עד לסיום כיתה י”ב. החברות הכי טובות מהגולן מסיימות בימים אלה, יחד, קורס תכנות של אגף התקשוב


חיה בלנק והילה צעירי (19) מקצרין, הן לא רק החברות הכי טובות מכיתה א’, אלא גם בוגרות קורס התכנות של “אגף התקשוב וההגנה בסייבר”. עבור חיה והילה, מדובר ברגע מרגש, שכן הן היחידות מרמת הגולן שסיימו את הקורס בעת הנוכחית.
קורס התכניתנים הוא הקורס היוקרתי ביותר בתחום התוכנה בצה”ל. הקורס מכשיר את חניכיו לפיתוח מערכות תוכנה. הקורס, המתקיים בבסמ”ח, בית הספר הצה”לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, נמשך כ-25 שבועות, במהלכם מקבלים החניכים את הכלים הנחוצים לעבוד בעולם ההיי- טק ופיתוח התוכנה.

בקורס לומדים השוחרים תכנות בשפות המתקדמות ביותר, במערכות ההפעלה השונות והמגוונות ובסופו, הם משובצים באחד מגופי פיתוח התוכנה של צה”ל, באגף התקשוב וההגנה בסייבר, זרוע היבשה, זרוע האוויר והחלל, זרוע הים, או אגף המודיעין. הם ייקחו חלק בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות לשדרוג האפקטיביות של צה”ל בשגרה ובחירום.
חיה נולדה בארגנטינה ועלתה לישראל כשהייתה בת שנתיים. להוריה חזרו בתשובה ועלו ארצה במטרה להתקרב למסורת ולערכי המדינה. הילה נולדה בנתניה ועברה לרמת הגולן כשהייתה בת חמש. הן הכירו בכיתה א’ והיו זו לצד זו עד לסיום כיתה י”ב ואף סיימו יחדיו את הבגרות במגמת מחשבים, ב”אולפנית אורט טבריה”.

החברים לקורס, רובם מאזור המרכז, מאוד הופתעו לפגוש שתי שוחרות מרמת הגולן, בטח כשמדובר בחברות ילדות. הילה וחיה מספרות: “דווקא המפגש עם אנשים מערים גדולות ומרוחקות גרם לנו להתגעגע לביתנו בקצרין ולאווירה הרגועה השוררת בה”

בשעות אחר הצהריים, הילה לקחה חלק ב”תכנית מגשימים” של משרד החינוך והביטחון, שמטרתה היא לפתח את עולם הידע במחשבים ובסייבר בפריפריה החברתית-גיאוגרפית בישראל.
בתום שנת הלימודים, כשחשבו שכל אחת מהן תלך לדרכה הצבאית לבדה, הן קיבלו מיונים בתאריכים שונים למקצועות המחשב באגף התקשוב ועברו מיונים בנפרד, אך דרכיהן לא נפרדו, כשהודיעו להן כי שובצו כמתכנתות ותאריך גיוסן זהה.
החברים לקורס, רובם מאזור המרכז, מאוד הופתעו לפגוש שתי שוחרות מרמת הגולן, בטח כשמדובר בחברות ילדות. הילה וחיה מספרות: “דווקא המפגש עם אנשים מערים גדולות ומרוחקות גרם לנו להתגעגע לביתנו בקצרין ולאווירה הרגועה השוררת בה”.
הוריה של חיה שלא שירתו בצבא, מכיוון שגדלו בארגנטינה, תומכים בה מאוד ורוצים לראות אותה מתפתחת ומתקדמת במסגרת הצבאית. גם הוריה של הילה תומכים בדרכה, אביה אף למד לזמן קצר מחשבים, אך לא עוסק בתחום כיום.
לקראת הגעתן לקורס, הן חששו, מכיוון שהן לא הכירו אנשים שעברו את הקורס הזה.

הילה משתפת: “הרבה חבר’ה מהגולן לא מגיעים לקורס הזה וחבל… אני אומרת לכם, אל תירתעו להגיע לפה. שירות הקבע נותן הרבה לאזרחות ובקורס יש הרבה אנשים ומפקדים מקסימים”.
חיה מוסיפה: “למרות שלא הכרתי אף אחד לפני הגיוס, פרט להילה וחששתי… היום, אני יודעת להגיד שההגעה לפה אכן שווה את זה”.
חיה והילה מסיימות בימים אלו את קורס התכנות של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ומצפות לשירות משמעותי ומעשיר. נאחל להן הצלחה רבה בדרכן הצבאית.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?