האתגר הגדול של העולם – ייצור אנרגיה מתחדשת

שילוב טכנולוגיית אגריוולטאי בענף החקלאות כפוטנציאל לייצור חשמל נקי, שימור חקלאות ויכולת ייצור מזון בתנאי מזג אוויר משתנה יעמדו על סדר יומה של הוועידה הביןלאומית SunnySide APV SUMMIT 2023, לזכרו של חיים אוחיון זל, שתתקיים בגליל בתחילת מרץ


בוועידה הביןלאומית SunnySide APV SUMMIT 2023, יקודמו פתרונות יישומיים לחסמים בהקמת מתקני אגריוולטאי עוד בשנה זו, בשיתוף משרדי האנרגיה, החקלאות, הכלכלה, הגנת הסביבה, המדע,

פורום האקלים של בית הנשיא, משרד האנרגיה הגרמני וחברות אנרגיה ביןלאומיות

הוועידה הביןלאומית, לזכרו של חיים אוחיון זל, מתקיימת ביזמת מכון המחקר מיגל ומכוןפרנהופר“, מגרמניה, בתמיכת משרדי ממשלה וחברות אנרגיה מתחדשת, בשבוע הבא, ב-1-2 במרץ, בגליל העליון.

ככל שהשפעת שינויי האקלים על כלל ההיבטים בחיינו הופכת ברורה יותר, כך גם הצורך הדחוף בפתרונות בריקיימא. שני היבטים קריטיים באתגרים העומדים בפני האנושות: החיפוש אחר מקורות אנרגיה מתחדשים והצורך להתאים את אופן גידול המזון, בתנאי אקלים קשים ובלתי צפויים.

בעבר עסקו חוקרים בהיבטים אלו כל אחד לחוד, פיתחו, מצד אחד, אמצעים לייצור חשמל מאנרגיית השמש ומצד שני, בחנו טכניקות חקלאיות חדשות. עם זאת, בשנים האחרונות, הצטברו יותר ויותר נתונים על יתרונות הטכנולוגיה האגריוולטאית, APV, המשלבת את שני ההיבטים: שימוש בקרקע חקלאית לגידולים והפקת אנרגיה סולארית בוזמנית.

היעד שהציבה ממשלת ישראל לשנת 2030 הנו הפקה של 30% מהחשמל באמצעות אנרגיה ירוקה, אךכיום

רק 10% מהחשמל בישראל מבוסס על אנרגיות מתחדשות, לעומת מדינות מובילות באירופה כמו גרמניה, ספרד, אנגליה וצרפת, שם כבר מדובר על 50% בממוצע. אין ספק שישראל נמצאת בפיגור ביחס לארצות המערב ומתבססת על דלקים מזהמים להפקת חשמל.

סמנכל פיתוח עסקי במיגל, אורי בן הרצל: בוועידה, נתרכז בטכנולוגיית האגריוולטאי, במטרה לנצל את שטחי החקלאות הרבים וליצור בהן דושימוש, לגידולים חקלאיים ובמקביל, על אותו שטח, לייצר גם חשמל נקי, PV, שיגביר את יעילות השימוש בקרקע

מצרך מבוקש

אורי בן הרצל, סמנכל פיתוח עסקי במכון המחקר מיגל, אומר כי ייצור אנרגיה חדשה הוא אחד האתגרים הגדולים של העולם וכי המטרה שהציבה לפניה ישראללייצר 30% מהחשמל מאנרגיה נקייההנו מאתגר, אך אפשרי.

אין סיבה שמדינות העולם, בהן יש פחות שמש“, אומר בן הרצל, “יניעו את הנושא וישראל לא תוכל להגיע גם היא ליעד בשיתוף משרדי הממשלה ורשות החשמל, שכבר נרתמו לכך. בוועידה, נתרכז בטכנולוגיית האגריוולטאי, במטרה לנצל את שטחי החקלאות הרבים וליצור בהן דושימוש, לגידולים חקלאיים ובמקביל, על אותו שטח, לייצר גם חשמל נקי, PV, שיגביר את יעילות השימוש בקרקע, תוך פוטנציאל לתרום לצמצום קונפליקטים. בנוסף, הטכנולוגיה צפויה לייצב את התשואות החקלאיות, באזורים הפגיעים להשפעות שינויי האקלים, על ידי מתן הגנה ממזג האוויר וחיזוק כלכלה ופרנסה באזורי הפריפריה. בעתיד הלארחוק תהפוך האנרגיה הירוקה למצרך מבוקש, בעיקר בתחום התעשייה, עקב מחיר הפקת החשמל שאמור לרדת עם הזמן ואנו חייבים להיות ערוכים לכך כאן בישראל“.

בוועידה ישתתפו קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, חברות אנרגיה ביןלאומיות, חוקרים, יזמים וחקלאים. יוצגו בוועידה ממצאים המדגימים את הצורך בגישות רבממדיות וביןתחומיות לפיתוח החקלאי ובהתמקדות מחקרית מוגברת בשיקולים חברתייםפוליטיים. כמו כן, תתקיים הערכה של החסמים השונים וההזדמנויות להתפתחות, בחינת המכשולים לרתימת חקלאים, חקר אתגרי הפיתוח של התעשייה הסולארית המובילה, חשיפת הערכות בין מחזיקי עניין מרכזייםקהילות, סביבה ומסגרות משפטיות, שיכולות לשלב כוחות ומידע לקראת קבלת החלטות חקלאיות, יחסי בעלי עניין ועיצוב מדיניות בארץ ובעולם.

בנוסף, ייבחנו בשולחנות עגולים החסמים החברתייםפוליטיים, כמו אתגרים טכנוכלכליים, התנגדות קהילתית, היעדר תמריץ פיננסי ומדיניות מגבילה של שימוש בקרקע. ייבחנו ההזדמנויות החברתיותפוליטיות: גיוון הכנסה, ביקוש לאנרגיה והפחתת פליטות, הקמת מוקדי מחקר וגיבוש ידע כולל ביןלאומי.

כמו כן, תיערך ישיבת העבודה הראשונה של הצוות הביןמשרדי של משרדי האנרגיה הישראלי והגרמני, במסגרת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות, עליו הוחלט בוועידת האום האחרונה לשינויי אקלים.

הוועידה הביןלאומית “SunnySide APV Summit 2023”, תתקיים במלוןגליליון“, בגליל העליון, ב-1-2 במרץ

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?