פרשת השבוע – שלח לך – להיות ריאלי

 המרגלים מגיעים ומטילים מורך על בני ישראל באומרם שבארץ יש בני ענקים ולא נוכל לכבוש את הארץ ע”פ ההגיון וההבנה האנושית. המרגלים שכחו דבר אחד, הם שכחו שכל יחודו של העם הזה הוא שלפניו הולך עמוד האש ומורה לו את הדרך


בפרשה הקודמת פרשת בהעלותך הקב”ה מצווה את משה רבנו לעשות את המנורה.
“וידבר ה’ אל משה לאמור. דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. ויעש כן אהרון אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר ציווה ה’ את משה”.
“וזה מעשה המנורה מקשה זהב עד ירכה עד פרחה מקשה היא כמראה אשר הראה ה’ את משה כן עשה את המנורה.”
רש”י מתייחס למלה “וזה מעשה המנורה”, שמשה רבנו התקשה בעשיית המנורה על כן הקב”ה הראה לו את צורת המנורה ואמר כזה, ובעצם נשאלת השאלה במה נתקשה משה, מה יש במנורה שאין בשאר הכלים שביניהם היו מסובכים, השולחן והארון, מדוע דווקא במנורה התקשה משה רבנו אבי אבות הנביאים והרי אנו יודעים שאתו היו בצלאל ואחיסמך. מדוע הקב”ה היה צריך להראות למשה את המנורה בפרט.
חז”ל אומרים שהרוצה להחכים ידרים, כי המנורה נמצאת בדרום.

 הקב”ה מזכיר למשה רבנו שבתחילת דרכו הוא ראה את הסנה בוער באש ואיננו אוכל. כך הוא עם ישראל, ינסו בדרכים שונות לפגוע בו ולכלות אותו, אך נצח ישראל לא ישקר, ע”פ ההיגיון כדברי בן גוריון שבהיסטוריה היהודית מי שלא מאמין בניסים הוא לא ריאלי

המנורה מסמלת את האור המיוחד של תורת ישראל. תפקידו של עם ישראל משחר ההיסטוריה להודיע את הקב”ה בעולם ולהנחיל לעולם כולו את ערכיו. הקב”ה בחר בנו להיות אור לגויים, תפקיד קשה וכבד מנשוא, וזה היה בעצם הקושי של משה, המנורה מסמלת את עם ישראל – את כנסת ישראל, כיצד עם קטן יבוא אל מעצמות גדולות ממנו בכמות ובאוכלוסיה, אימפריות, ואנו נאמר להם כיצד להתנהג ובעצם להגיד להם שדרכם לא נכונה ודרכינו היא דרך האמת. הקב”ה אומר למשה רבנו, “כמראה אשר הראה ה’ את משה “, על איזה מראה הקב”ה מדבר, הקב”ה מזכיר למשה רבנו שבתחילת דרכו הוא ראה את הסנה בוער באש ואיננו אוכל, זה סוד כל העניין. כשם שהלהבה גדולה ועוטפת את השיח הקטן ואינה מסוגלת לשרוף אותו ולכלות אותו כך הוא עם ישראל, ינסו בדרכים שונות לפגוע בו ולכלות אותו, אך נצח ישראל לא ישקר, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו קל”, ע”פ ההיגיון אכן כדברי בן גוריון שבהיסטוריה היהודית מי שלא מאמין בניסים הוא לא ריאלי.
ראשיתו של עם ישראל התחיל מאברהם אבינו, כשהקב”ה אומר לו אני ה’ אלוקיך אשר הוצאתיך מאור כשדים. תחילתו של אברהם אבינו היא באור כשדים, כשנמרוד זרק לאש את אברהם אבינו אל התנור הבוער באש ואברהם לא נשרף, ממש כמו אותה סלמנדרה שמתהלכת באש ונשארת חיה.
בפרשת שלח לך מגיעים המרגלים ומטילים מורך על בני ישראל באומרם שבארץ יש בני ענקים ולא נוכל לכבוש את הארץ ע”פ ההגיון וההבנה האנושית, יכול להיות שהם צדקו אך הם שכחו דבר אחד, הם שכחו שכל יחודו של העם הזה שלפניו הולך עמוד האש ומורה לו את הדרך, ומוציא אותו מאור כשדים, ומעמידו בהר סיני וההר בוער באש והאש לא מאיימת על קיומו של העם.
זכינו ברוך ה’ שאכן לאחר 2,000 שנה עברנו במסלול מכשולים גדול מאוד שאש וגופרית הוטחו בנו אך בשורה התחתונה עם ישראל הנחיל את התנ”ך לשלושת רבעי עולם, והנצרות והאסלאם מבוססים על תורת ישראל ובעז”ה יש לנו את האמונה שעם הנצח יזכה להאיר את העולם כולו באור התורה, אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?