האורחת שלנו לשבת – נעמי עמוס

נעמי עמוס

36 שנה היא מורה בכיתות א’-ב’ והשיקה את תכניתה “בראשית קריאה”. ירושלמית בלב לנצח. אוהבת לקרוא ומתגעגעת לשולחן השבת של ילדותה. האורחת שלי לשבת היא נעמי עמוס


קצת על עצמך:

“גרה באבנ”י אית”ן 37 שנים. לכאן, הגעתי עם בעלי דוד ושני ילדיי הגדולים ופה נולדו עוד ארבעה מילדינו. היום, ילדיי בוגרים וחלקם נשואים. בורכנו בנכדים מקסימים, הבאים לבקרנו בנופי הגולן האהובים. ילדינו עוסקים בתורה, חינוך, ביטחון, אומנות ובריאות”.

במה עוסקת?

“אני מורה בבית הספר ‘גולן’, בחיספין, כבר 36 שנים, בכיתות א’-ב’. זכיתי לחנך חלק נכבד מילדי הגולן והיום, זוכה לחנך את הדור השני. רבים מתלמידיי הם מעין נכדיי. אני זוכה להקנות קריאה ובסיס איתן לתלמידים. בעלת תואר ראשון בלשון וספרות ותואר שני בתנ”ך ויהדות.

“השנה, אני זוכה ללמד בשיטה ייחודית משלי להקניית הקריאה, הנקראת ‘בראשית קריאה’, שעליה אני שוקדת 22 שנה. השיטה נבנתה בעמל רב, מתוך פרשות ‘בראשית’ ו’נח’, שמהן נלקחו הצלילים השונים בצורה מובנית, שיטתית ומותאמת לכל רמות הלמידה. היתרון הגדול הוא בכך שהילדים לומדים את לשון הקודש מתוך התורה ובכך, מעשירים את שפתם ואת העולם התורני-יהודי שלהם. ניתן לומר, כי עד עתה השיטה קוצרת הצלחה רבה והתלמידים רוכשים את הקריאה ברמה גבוהה וחווייתית. עד כה, יצאו לאור חמישה ספרים, מדריך למורה ומצגות מגוונות”

 “השנה, אני זוכה ללמד בשיטה ייחודית משלי להקניית הקריאה, הנקראת ‘בראשית קריאה’, שעליה אני שוקדת 22 שנה. השיטה נבנתה מתוך פרשות ‘בראשית’ ו’נח’, שמהן נלקחו הצלילים השונים בצורה מובנית, שיטתית ומותאמת לכל רמות הלמידה”

איפה נולדת וגדלת?

“נולדתי וגדלתי בירושלים, דור תשיעי למשפחה ספרדית-ירושלמית, חמה ורחבה. זכיתי לגדול בעיר הקודש שלנו ולראות בנסים הגדולים שפקדו את העיר. החל מסיפוריה של סבתי רוזה ז”ל, על ילדותה בשכונת ימין משה והמשך במלחמת ששת הימים, אותה חוויתי כילדה. נסים רבים ראיתי גם בהיותי חיילת טרייה במלחמת יום הכיפורים ועד היום, כשאני מבקרת את נכדיי, אני זוכה לראות בבניינה של ירושלים שלי”.

איך נראה יום השישי שלך?

“ימי שישי אצלי מתחילים בבית הספר, בכיתתי, עם תלמידיי האהובים וממשיכים במטבח המשפחתי, עם בעלי, כשאנו מכינים את השבת, יד ביד. ההכנות לשבת כוללות בישולים ומטעמים, כאשר הסלטים תופסים מקום נכבד בשולחננו. כמובן, דגים מרוקאיים וחמין ירושלמי. אנו מכינים מטעמים משולחני הספרדי-ירושלמי ומשולחנו המרוקאי של בעלי”.

איך נראה שולחן השבת שלכם?

“שולחן השבת שלנו משתנה. כאשר הילדים והנכדים מגיעים, ההמולה מבורכת. השולחן פתוח וגדול ויש הרבה רעש ושמחה. אנו יודעים להתענג גם מהשקט ומהלבד ומדי פעם, מארחים ומתארחים אצל חברים”.

מאכל אהוב?

“אני אוהבת מאכלים רבים: מרקים, קציצות, סלטים ובעיקר, את מרק השעועית הספרדי, שהייתה מכינה אמי ז”ל”.

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

“אני מתגעגעת מאוד לשולחן השבת בבית הוריי, יהודה ואסתרינה רפאלי ז”ל, שם קיבלתי את הערכים היהודיים והאנושיים שלי. הוריי היו אנשים צנועים, יראי שמים וגומלי חסדים. ביתנו היה פתוח לכל דכפין. הייתי נותנת הון, כדי לשבת שוב עם אבי ואמי בשולחן שבת ולשמוע את דברי התורה והזמירות של אבי. לחזור אל מראות ילדותי הנפלאה”.

מה עושה בשעות הפנאי?

“תחביביי הם קריאה, כתיבה, בישול והתעמלות בריאותית, בשיטת שולה זומר, מנוב”.

עיתונים או ספרים בשבת?

“בשבתות השקטות, אני קוראת המון ספרים ומעט מאוד עיתונים ובשבתות המלאות, אני בעיקר משחקת עם הנכדים ומספרת להם המון סיפורים”.

מהו החלום שלך?

“החלום שלי הוא בריאות, שמחה, אהבה וכבוד לכולנו והעצמה רחבה בארץ ישראל, בירושלים ובגמלא. כמובן, מאחלת לעצמי להפיץ תורה בילדי ישראל בשיטת ‘בראשית קריאה’, בענווה וביראת שמים”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?