ד”ר איתמר יהודה, חוקר ומנהל מו”פ חינוך במכון

הכר את החוקר – דר איתמר יהודה מנהל את מופ החינוך, במכון שמיר למחקר“: “לראות את השינויים החלים במסגרות החינוכיות, בעקבות הליווי שלנו, גורם לתחושת סיפוק, בכל פעם מחדש


לרגל חגיגות שנות ה-40 במכון שמיר למחקר, בשבועות הבאים תפגשו מעל גבי העיתון את הפנים של החוקרים שלנו שעוסקים בפיתוח וקידום המחקר היישומי והאקדמי בגולן בתחומי החקלאות, חינוך, חברה וסביבה.

המכון פועל בלב בירת הגולן, קצרין ומשמש בית למדענים המתגוררים ברמת הגולן ובאזור, בו הם מבצעים את מחקרם וממנו יוצאים עם פתרונות יישומיים במגוון רחב של נושאים.   

את ההיכרות עם דר איתמר יהודה נתחיל במשפט המפורסם של אלברט איינשטיין, המאפיין את עשייתו החשובה בשנים האחרונותאני אף פעם לא מלמדאני רק מנסה לייצר את התנאים שבהם הם יוכלו ללמוד“. בשנה וחצי האחרונות, איתמר מנהל ביד רמה את מופ החינוך, במקומה של פרופעירית ששון. צוות מופ חינוך, שמאגד חוקרי חינוך בעלי תואר שלישי, רכזים, עוזרי מחקר וסטודנטים, פועל בבתי הספר בגולן ומגיע לפריסה ארצית רחבה עד שדרות שבדרום.

צוות מופ חינוך, בראשות דר יהודה, פועל במסגרות חינוכיות מגוונות של בתי ספר יסודיים ועליסודיים, כפרי נוער ומוסדות אקדמיים, במטרה לקדם חקר חינוכיפדגוגי ולהטמיע שיטות חדשניות באמצעות תהליכי הערכה ומדידה

הצוות, הכולל את נטע גביש, נטע שב ציון, אלעד חיגר, פלור ברופמן ודר מרצי אדרי, פועל במסגרות חינוכיות מגוונות של בתי ספר יסודיים ועליסודיים, כפרי נוער ומוסדות אקדמיים, במטרה לקדם חקר חינוכיפדגוגי ולהטמיע שיטות חדשניות באמצעות תהליכי הערכה ומדידה. המופ עסוק בפיתוח מתודולוגיות ייחודיות להערכה חינוכית ומספק ייעוץ פדגוגי מבוסס עדויות והתנסויות, לצורך שיפור מתמיד. איתמר משתף כי לכל פרויקט יש את הייחודיות שלו, בין אם זה פרויקט ברמה הביתספרית, האזורית, או העירונית.

לראות את השינויים החלים במסגרות החינוכיות, בעקבות הליווי שלנו, גורם לתחושת סיפוק, בכל פעם מחדש“. כדי להמחיש לכם הקוראים את ההשפעה של מופ חינוך בשטח הגולני, נשתף אתכם כי באחד מימי הפורים, מורי בית הספרשורשיםהתחפשו לתצפיתנים ממופ חינוך, הצופים על השיעורים ונותנים משוב לצוות החינוכי והניהולי של בית הספר.

איתמר נשוי באושר למורלי, אב לארבעה ילדים, מגיל חצי שנה ועד 10 וחצי ומתגורר במושב אניעם, משנת 2012. את ילדותו העביר במושב ארגמן, בבקעת הירדן, עד לתחילת לימודיו האקדמיים. לאחר שסיים את לימודי הדוקטורט, ובמקביל לסיום לימודיה של מורלי במכללת עמק יזרעאל, הם חיפשו מקום להשתקע בו ולבנות את ביתם וכך במקרה הגיעו להתארח בצימרים באניעם, ראו פרסום לקליטת משפחות חדשות במושב והחליטו לנסות את מזלם. בזמנו הפנוי, איתמר מבשל ואופה בחסד וכמובן, שהוא אוהב לבלות עם משפחתו ולטייל בנופיו המיוחדים של הגולן. זה, כשהוא לא רואה משחקי כדורגל, או צופה בתחרויות טניס וגודו.

תמיד לחדש

כששואלים את איתמר איך הגיע לתחומים האלו, הוא משתף במסלול חייו שהתחיל מלימודי תואר ראשון בביוטכנולוגיה, במכללה האקדמית תלחי ולאחריהם, המשיך למסלול ישיר לדוקטורט, במדעי התזונה, באוניברסיטה העברית בירושלים, בפקולטה לחקלאות. הדוקטורט, בהנחיית פרופסנאית תמיר ופרופזכריה מדר, עסק באפיון חומרים טבעיים בעלי פעילויות דומות לאסטרוגן, במטרה להחליף את פעילותו הנפגעת בנשים חולות סוכרת.

במהלך לימודי הדוקטורט, התחיל איתמר לתרגל במכללה האקדמית תלחי ועם השנים, התקדם בהוראה בחוג למדעי התזונה. כיום, הוא משתייך לסגל הבכיר של החוג. הוא מספר כי הזיקה לתחום המדעים התחילה כבר בבית הספר, שם למד בתיכון במגמת ביולוגיה וכימיה וכבר אז ידע שירצה להמשיך בתחום.

לאחר סיום לימודי הדוקטורט, פנתה אליו פרופעירית ששון בהצעה להצטרף למופ החינוך שאותו הקימה במכון שמיר למחקרולעזוב לתקופה את עכברי המעבדה לטובת התלמידים.

ההכרות שלי ושל עירית התחילה כמה שנים קודם, במרכז האקדמי לנוער ומיזםגליליום‘, אותם היא ייסדה והקימה. שם רכשתי את ניסיוני בעבודה של הדרכת בני נוער ופיתוח תכניות מדעיות בכימיה, תזונה ומזון“, מספר איתמר. “ההצטרפות למכון שמיר למחקר‘, בכלל ולמופ חינוך, בפרט, הייתה נכונה עבורי. מלבד המקצועיות, השאיפה למצוינות והאיכות של סגל המכון, ישנה גם אווירה חמה וביתית, תמיכה ועזרה הדדית ואפשרויות להתפתח“.

איתמר מספר שלצד עבודתו החינוכית, הוא ממשיך לעסוק גם במחקרים בתחום התזונה, שבהם התמחה בתחילת הקריירה האקדמית שלו, בשיתוף פעולה עם חוקרי המכון וביחד הם בוחנים השפעת תכניות התערבות תזונתיות, לקידום אורח חיים בריא באוכלוסיות שונות.

לסיום, איתמר משתף כי שלושת הדברים שהכי גורמים לו להרגיש גאווה וסיפוק בעשייה הם: בראש ובראשונה, הצוות הייחודי של מופ החינוך הפועל ברגישות, גמישות ובמקצועיות מול המסגרות השונות אותן הם מלווים; ההכרה בייחודיות של המופ כגוף מקצועי שאין דומה לו בנוף על ידי אותן מסגרות והעבודה שמבוססת על נתונים ועדויות, אותם הם מנטריםולא על פי תחושת בטן“.

לאיתמר חשוב גם להדגיש כי העבודה מול מסגרות חינוכיות היא תמיד מאתגרת ויש צורך בשינויים ובהתאמות כלפי כל מוסד חינוכי, על  מנת להטמיע את הפדגוגיה החדשנית בצורה המיטבית. לכן הם פועלים בגמישות וברגישות ככל האפשר, כאשר השאיפה שלהם היא תמיד לחדש, לחשוב מחוץ לקופסה, לא להירתע מאתגרים ולהמשיך להתפתח מקצועית, מחקרית ואקדמית.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?