חינוך רבותי, חינוך

כשהתלמידים יוצאים לחופשה הגדולה, נכנסות המועצות למערכת של בינוי ושיפוצים במערכת החינוך. הנה מה שהכינו לכם בבתי הספר, כשאתם ביליתם בבריכה


שנת הלימודים נפתחה השבוע בקול תרועה ולשמחת ההורים והתלמידים. רגע לפני שאתם נכנסים למערכת שעות, שיעורי הבית והתעקשות על שינה מוקדמת, הנה תסקיר כולל של מערכת החינוך בקצרין ובמועצה האזורית גולן, שתדעו מה נעשה פה בזמן שאתם ביליתם בבריכה, בגני השעשועים והעברתם את הזמן, עד הרגע המיוחל של הראשון בספטמבר.

לקטנטנים שנכנסנו לגנים, חשוב שתדעו שהשנה נפתח גן חדש בקצרין, גן “זוויתן”, לחינוך מיוחד לילדי קצרין והמועצה האזורית. בנוסף, התחדשנו גם בגן חב”ד, שלאורך שנים רבות התנהל תחת עמותה פרטית והשנה הם בחרו להיכנס למערכת הממלכתית של משרד החינוך.

יצא לדרך גם פרויקט ייחודי לקצרין, שנקרא “גננת מובילה”, כלל-מגזרי. “גננת מובילה” מגיעה בעקבות המהפכה בחינוך שהכניסו את גילאי 3 לגני ילדים ונוצר מצב של עומס על המפקחות של הגנים. לאור זה, משרד החינוך יצא בפרויקט שנקרא “גננת מובילה”, שהיא עוזרת למפקחת ואחראית על 16 גנים, תוך שהיא מקבלת עוד יום הדרכה, על מנת ליצור קשר עם הגננות לראות שהכול מתנהל בצורה תקינה. כמובן שהיא עובדת מול הרשות ומול הפיקוח.

בקצרין, יש שמונה גנים תחת אשכול אחד וביחד עם הפיקוח, הוגשה בקשה שתהיה גננת מובילה אחת לכל המגזרים. לשמחת כולם, משרד החינוך נענה בחיוב ונבחרה גננת מובילה. ראוי לציין כי פרויקט זה  ייחודי מכיוון שכל המגזרים יקבלו יחד את המענה. הגננת המובילה, יחד עם מנהלת האשכול, יבנו מפגשים לכל הגננות.

הגנים שופצו והנראות שלהם השתפרה, מהמטבחים ועד שדרוג השירותים. השנה קיבל נושא מקום מועדף, לאחר שנים של בקשות. אושרו שיפוץ וצביעת גנים, שדרוג חצרות, ריפוד ארגזי חול, רשתות הצללה ובניית מחסנים. השיפוץ עלות של כ-250 אלף ש”ח.

שופץ גם “אשכול גנים” במקבץ “איה”, של הגנים הדתיים-ממלכתיים והחינוך המיוחד. שודרג כל המרחב שמאפשר פדגוגיה והתכנסות ראויה במתחם.

הגנים שופצו והנראות שלהם השתפרה, מהמטבחים ועד שדרוג השירותים. השנה קיבל נושא מקום מועדף, לאחר שנים של בקשות. אושרו שיפוץ וצביעת גנים, שדרוג חצרות, ריפוד ארגזי חול, רשתות הצללה ובניית מחסנים. השיפוץ עלות של כ-250 אלף ש”ח

בבי הספר היסודיים, השינוי השנה חל גם על הצוות הניהולי, כששני מנהלים חדשים נכנסו לתפקידם – מני ונינו, מנהל ביה”ס “דרכי נועם” והגר הוד, שצמחה בביה”ס “גמלא” ושימשה כמורה ורכזת מובילה וסגנית מנהל במשך שנתיים, נכנסה לנהל. מני ונינו היה מנהל אחת המדרשות הגדולות בארץ, “מעלה חבר”, שאותה הקים והצמיח בעצמו. הוא עבר לפני שנה לקצרין וישנה אווירה גדולה של התחדשות בשני בתי הספר.

בית הספר “גמלא” התחדש גם במרחב הפיזי הפנימי והחיצוני, הנראות יותר מזמינה, על מנת לספק תשתית פדגוגית טובה יותר. מי שעמלה על זה היא הגר הוד, המנהלת החדשה, יחד עם הנהגת ההורים. בנוסף, משקיעים עכשיו באבזור של מרחבי כיתות א’ עד ח’.

בשנה שעברה החלו להנהיג יום לימודים ארוך בביה”ס “גמלא”, כחלק מההובלה של ראש המועצה, דימי אפרצב, בתקציב ממשלתי של הכפלת היישוב דרך החינוך, כאשר מעבר לחינוך עצמו, השקיעו בהארכת יום הלימודים, על מנת לאפשר להורים עובדים לצאת לעבוד. בשנה שעברה, הקונספט פעל בבית הספר כרצועת הארכה.

השנה, בעקבות משוב של ההורים ולמידה של מערכת החינוך, מנהלת ביה”ס לקחה את זה כמערך שלם והארכת יום הלימודים היא תחת אחריות ביה”ס ועל ידי מורים של ביה”ס. השקעה זו היא משולבת בין משאבי המוסד ומשאבי הרשות והתלמידים ירוויחו. כיתות א’ וב’ ילמדו אנגלית בצורה מסודרת ועוד מהלכים שייכנסו במהלך השנה.

 על-יסודיים

ב”נופי גולן” זו השנה הרביעית של הצמחת “כיתת גוונים”, הקונספט הפדגוגי החדשני שנבנה בבית הספר על ידי שתי המועצות. השנה, שופץ מרחב חדש של כיתה י”ב, לאחר שבשנים קודמות שופצו כיתות י’ ו-י”א, בהשקעה של כ-600 אלף ש”ח. השיפוץ של המרחב הרביעי עדיין לא הסתיים, בגלל שהאישור של משרד החינוך הגיע באיחור, אבל המרחב יהיה שמיש עד סוכות והתלמידים יוכלו ליהנות ממנו.

גם המרחב הרביעי של י”ב שופץ. הוסרו הקירות בין 3 כיתות, הועמדו מחיצות והוחלפו הריצוף והריהוט, ליצירת מרחב למידה שמאפשר למידה אחרת: הכיתה עצמה היא מרחב הלמידה של כל הילדים ביחד עם שלושה אנשי צוות.

בנוסף, כבר בשנה שעברה, שולבו ב”גוונים” ילדי חינוך מיוחד וההשתלבות שלהם בכיתות היא חוויה מדהימה. השנה, בחרו במשרד החינוך להמשיך בפרויקט הזה. חשוב לציין כי כמות הילדים שבחרו בכיתת “גוונים” השנה עלתה. בשנים הקודמות, הכיתה מנתה בסביבות ה-50 תלמידים והשנה כיתת “גוונים” הגיעה ל-75, מה שחייב את בית הספר להוסיף עוד מורה.

האולפנה “קצרין גולן” גדלה השנה מ-115 ל-140 תלמידות, הוכחה נוספת לאמון הקהילה. האולפנה מתחילה להיכנס לעבודה פדגוגית חדשנית, שמזכירה את כיתת “גוונים”, בביה”ס “גמלא”. במהלך השנה, יחלו לבנות את המבנה החדש של האולפנה אשר נבנה מראש ללמידה אחרת וזו הבשורה לקראת השנה הבאה. מחלקת ההנדסה קיבלה אישור עקרוני לבינוי ממשרד החינוך ובשנה הבאה, הפרויקט יצא לפועל.

ביה”ס “ברנקו וייס”, במושב רמות, גדל השנה מאוד ונרשמו 105 תלמידים, כולל שלוחה דרוזית שגדלה בצורה משמעותית.

פרויקט “קידום נוער”, לנוער בנשירה אשר לומד בגרות אקסטרנית, היה עד כה בסטטוס של שלוחה. אגף החינוך קידם אותו למעמד של ליחידה והשנה, שתי המועצות יעבדו בשיתוף פעולה מלא, לאחר שבעבר פרויקט זה היה שייך רק למועצת קצרין. “קידום נוער” הולך וגדל גם מבחינה מספרית וגם בפעילות עצמה.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?