גם בגולן קורים דברים

ועידת הגולן הראשונה לכלכלה נפתחה השבוע במדרשת הגולן, בחיספין. על הבמה, עלו בזה אחר זה חברי כנסת ושרים ואפילו מנכלי משרדים נחשבים, פיזרו חופשי הצהרות, הבטחות, תכניות, תקוות וחלומות. שנזכה לראות את כל זה קורה


ביום שני האחרון, הפך חדר האוכל של מדרשת הגולן בחיספין לאולם כנסים ברמה גבוהה. החלונות כוסו בווילונות שחורים, במה רחבתממדים נבנתה, הלובי היה מעוצב במיוחד, בחצר היו עמדות קפה, יין ותפוחי הגולן. מרבדי הדשא ומאגרבני ישראלהיוו תפאורה טבעית יפהפייה לוועידת הגולן הראשונה לכלכלה של העיתוןמקור ראשון“, בשיתוף המועצות בגולן וחברות עסקיות נוספות.

הגעתו של ראש הממשלה בנט לוועידה הפכה את הכניסה לקצת מסורבלת וארוכה, אבל מה לא עושים בשביל ראש הממשלה. על הבמה, עלו בזה אחר זה חברי כנסת ושרים ואפילו מנכלי משרדים נחשבים, פיזרו חופשי הצהרות, הבטחות, תכניות, תקוות וחלומות. פאנל מיוחד הוקדש ליזמים מהגולן. ראשי המועצות נשאו גם הם נאומים קצרים. בקהל, הסתובבו תושבים, עיתונאים, צלמים, אנשי יחצ ופרסום והייתה תחושה חגיגית ומרגשת שגם בגולן קורים דברים.

בעיניי, הייתה משמחת העובדה שגם סוף סוף אנשי המרכז מגיעים אלינו, לא רק למטרות טיולים. ראש הממשלה הבטיח שבקרוב תתקיים ישיבת ממשלה בגולן ויחלו בתכניות לפיתוח והרחבות. הוא אמר גם שצריך להכפיל או לשלש את מספר התושבים

בעיניי, הייתה משמחת העובדה שגם סוף סוף אנשי המרכז מגיעים אלינו, לא רק למטרות טיולים. ראש הממשלה הבטיח שבקרוב תתקיים ישיבת ממשלה בגולן ויחלו בתכניות לפיתוח והרחבות. הוא אמר גם שצריך להכפיל או לשלש את מספר התושבים ולהקים יישובים חדשים. לא נאמר משהו חדש שהפתיע, או שלא ידענו שצריך. החוכמה הגדולה תהיה לראות את הדברים מתבצעים ושיקיימו את ההבטחות.

על פני השטח נראה שיש גידול ביישובים, הרחבות נבנות, גני ילדים חדשים נפתחים, יש מגוון של בתי ספר ומוסדות חינוכיים, אבל כדי לפתח את הגולן באמת, כדי שעסקים יוכלו לצמוח, כדי שיהיו יותר חוגים לילדים, כדי שיהיו עוד בתי ספר ומקומות עבודה, חייבים באמת להכפיל את מספר התושבים וכדי שזה יקרה, צריך את העזרה של הממשלה. חייבים להביא יותר תקציבים, ליצור מקומות עבודה, להביא חברות הייטק ויזמים, להקים יישובים חדשים ועוד ועוד.

הקשבתי לחלק מהנואמים וגם לאנשים שהסתובבו בוועידה. חלקם היו ספקנים לגבי ההבטחות. לא מפליא, כי כולנו עדים להבטחות שלא מתממשות. אבל אם לא נאמין ונפעל שיקרו הדברים, אז הם לא יקרו ואני בוחרת להאמין שמהוועידה הזאת, יצאו דברים טובים. “גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים חלומות למציאות. גדולים העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים“, אמר הרב משה צבי נריה. נצטרך להמשיך, לחלום ולעשות ולא פחות מזה.

אוויר של אלוהים

דווקא כשהסתובבתי בוועידה, נזכרתי בסיפור שקראתי לאחרונה, שחיזק בי את המחשבה על הכרת הטוב שכבר ישנו. גבר מבוגר, בן 80, אושפז בבית חולים באיטליה. לאחר שהוטב מצבו של האיש, בזמן שחרורו מבית חולים, הוגש לו חשבון לתשלום עבור הפעלת מכשיר הנשמה במשך יום שלם. הוא קיבל את החשבונית ופרץ בבכי. הרופא ביקש שלא יבכה ואם יש לו קושי לשלם, יחפשו דרכים לעזור לו. אבל מה שהזקן אמר גרם גם לכל הרופאים להתרגש ולהזיל דמעה. הזקן אמר: “אינני בוכה בגלל הכסף שעליי לשלם. אני יכול להוציא את הסכום הזה. אני בוכה כי נשמתי אוויר של אלוהים במשך 80 שנה ומעולם לא שילמתי דבר על זה, אבל עבור שימוש במכשיר הנשמה בבית החולים שלכם, במשך יום אחד בלבד, עליי לשלם 5,000 יורו. רק עכשיו, בגילי, הבנתי עד כמה אני חייב תודה לאלוהים. עד עכשיו, מעולם לא הודיתי לו על זה“.

אנחנו רוצים לפתח, לגדול, להתרחב, אבל לא שוכחים להודות על מה שיש לנו ופייר, כולנו יודעים שאנחנו חיים בגן עדן עלי אדמות. אנחנו שואפים לעוד וזה מעולה, אבל מודים על היש ותודה ליוזמי ומפיקי ועידת הגולן. שמחתי להשתתף בה ומקווה שיהיו עוד רבות אחריה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?