משולחן המועצה האזורית

קיץ. עובדים – בשבועות האחרונים מורגשת עשייה רבה בתחומי המועצה. “נתיבי ישראלהתחילו לעבוד על פי התכנית וגם אשפה ומחזור, ביטחון, קהילה וחוסן עומדים על הפרק וגם: מתקרבים להסכם גג ליישובי המועצה, כביש 98, אתר פינוי הפסולתהדרך הרומית“, מיטב בנות הגולן מסיימות קורס קצינות, הטנק שלכוח טייגר“, מנהלי הקהילות הגולניות נפגשים לגיבוש ולמידה משותפים, קהילת העסקים גולן יוצאת לדרך, סיור הוקרה לצוותי החירום היישוביים לרגל פרישתו של לשם צוריאל, קצין ההגמר שלנו, מסכמים שנת לימודים בצוות השירות הפסיכולוגי, קורס חובשים ונהגי אמבולנס לתושבי שתי המועצות, יעקב מגנס פורש, אחרי 34 שנות עבודה והלך מאיתנורמי כלפון, ממייסדי נווה אטיב


השבועות האחרונים מאופיינים בעשייה רבה. פרויקטים רבים נמצאים בשלבי יצירה  תיקונים וריבודים במספר כבישים, בהם כביש נובאליעד, נווה אטיב והקמת הכיכר החדשה בצומת יהודייה החלה אף היא. אנו פועלים מול נתי למימוש והקדמת חלקים נוספים מתכנית העבודה, על מנת לתת מענה מהיר ככל הניתן למצב כבישי הגולן.

במקביל, וכחלק מהחלטת הממשלה לגולן והסכם הגג, אנו מכינים תכנית עבודה לטיפול בכבישים תוך יישוביים, או קטעי דרך המובילים ליישובים ואינם נמצאים באחריות נתי. דאגנו להכניס להסכם הגג, עבור פיתוח המגרשים ביישובים, את נושא שיקום התשתיות והקצאת משאבים לשיפור ושיקום הכבישים ביישובים.

גם בנושאי אשפה ומחזור, ביטחון, קהילה וחוסן יש עשייה רבה. בשבוע שעבר, נפגשו מנהלי הקהילות בגולן ליום פעילות משותף לבילוי ולמידה. צוותי חוסן עברו הכשרות. נפגשנו עם צוות המשרד להגנת הסביבה בנושאי פינוי פסולת ומחזור ועוד ועוד. העשייה לא פוסקת. בקרוב, יהיו לנו עוד בשורות רבות וטובות, מתוך תהליכים שנעשים בימים אלו מול משרדי הממשלה השונים. מחויבים לעתיד הגולן.

הסכם גג ליישובי מועצה אזורית גולן

הסכם גגהוא הסכם שנערך בין מדינת ישראל, באמצעות רשות מנהל מקרקעין לישראל, רמי, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות, על מנת להגדיל את היצע הדירות. במסגרת ההסכם, מתחייבת המדינה לממן הקמה של מבני ציבור, מוסדות חינוך ותשתיות, עוד לפני שיווק הפרויקט. במסגרת ההסכם, נקבע לוח זמנים מוגדר לקידום הפרויקט. עד כה, חתמו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל על עשרות הסכמי גג עם עיריות רבות. המועצה האזורית גולן פועלת כבר תקופה ליצירת הסכם כזה על מנת לקדם את פיתוח היישובים והתשתיות והתאמתם להיקף המתיישבים.

השבוע, התקיים דיון במליאה בו הצגנו את עקרונות הבסיס להסכם, לאחר שצוות מקצועי במועצה נפגש עם הגופים הרלוונטיים בתקופה האחרונה והשקיע זמן ומאמצים רבים. אנו בתוך התהליך ונדרשים דיוקים ותיקונים אותם הצגנו לנציגי משרד השיכון והבינוי ולנציגי רמי. העקרונות הבסיסיים עצמם ברורים ומקובלים ואנו מתקדמים לכיוון הסכם גג. היה דיון ארוך ומקיף במליאה ואנו צופים כי בקרוב ייחתם ההסכם.

כביש 98 מבוא חמהחמת גדר

מזה מספר חודשים, אנו פועלים מולנתיבי ישראלומשטרת ישראל, על מנת למנוע מכלי רכב כבדים, בהם אוטובוסים ומשאיות, לנוע בקטע כביש זה, שאינו מותאם להם ומייצר מפגעים בדרך. בימים אלו, מושלם התהליך הביורוקרטי שיאפשר חיקוק האיסור ובעקבותיוהצבת שילוט שימנע מכלי רכב כבדים לנוע בקטע כביש זה, בשני הכיוונים. התמרורים ייקבעו בצומת רמת מגשימים ובצומת מעגן על מנת למנוע נסיעה לכיוון וכמובן באזור חמת גדר ומבוא חמה. אנחנובישורת האחרונהוצופים כי בקרוב כבר נוכל לבשר שהתהליך הושלם.

אתר פינוי הפסולתהדרך הרומית

אתרהדרך הרומיתיחל לפעול בשבוע הקרוב, לאחר שיקום ובנייה מחדש, בהשקעה של 2.4 מיליון שח. האתר ממוקם כקילומטר מזרחית לחוות הלולים, הנמצאת בסמוך לצומת דליות. האתר הוקם במטרה להסדיר הטמנה של פסולת גושית יבשה, כדוגמת פסולת בניין ומפעלים (לא מדובר בפסולת ביתית. מדובר בפסולת יבשה שאינה מייצרת ריח, או מפגע סביבתי) ולחסוך עלויות שינוע יקרות (כ-100 אלף שח) בשנה.

בנוסף לחיסכון הכלכלי שלנו, נוכל להעניק שירותים לרשויות שכנות בתשלום ולהשתמש במשאבים הנוספים מפרויקט זה למען הגולןבאתר, שישה אזורי הטמנה, בהם יבוצעו פעולות גריסה והטמנה של פסולת, שפותחו והוסדרו ברמה הגבוהה ביותר, בקיבולת של כ-3000 טון פסולת בחודש. בנוסף למועצה האזורית גולן, והרשויות האחרות בגולן, אף חלק מהרשויות המזרחיות באשכול יוכלו להנות משדרוג וייעול התשתית.

תפעול האתר נעשה על ידי החברה הכלכלית גולן ומאפשר למועצה בקרה ופיקוח מלא ועצמאי, על תקינות תהליכי פינוי הפסולת, בהתאם לחוק ובצורה הירוקה והיעילה ביותר. האתר הינו בשורה חשובה לגולן, משפר משמעותית את המצב כיום ומשפיע לטובה על כל השותפים באשכול.

מסיימות קורס קצינותמיטב בנות הגולן

בשבועיים האחרונים, סיימו חמש מבנות הגולן קורס קצינות, כחלק מבחירה בשירות צבאי משמעותי. בני ובנות הנוער בגולן מובילים בשיעור גיוס גבוה לשירות משמעותי וכך גם בנתוני היציאה לקצונה ביחס לשיעורם באוכלוסייה. הנוער שלנו הוא התוצר המשובחת ביותר שלנו ואנו גאים בהם.

המסיימות הפעם הן: תהילה בן חוריןנוב, ליאור בראלרום וענבר שנקרמרום גולן. בנוסף, סיימו שתי בנות הגולן קורסי קצינות מקצועיים (פרופסיונליים), בעקבות סיום לימודים אקדמייםנופר שעונינאות גולן וקצינה נוספת המבקשת להישאר בעילום שם. גאים בכן! עלו והצליחו

העתקת הטנק שלכוח טייגרלאתר הקבוע

השבוע, הונף הטנק שלכוח טייגרמהאתר בו היה מוצב באופן זמני, ביקבבזלת“, והועבר לאתר ההנצחה לכוח, הממוקם צפונית ליישוב אלוני הבשן, על כביש 98. האתר ישמש כנקודת ציון לסיפורו המופלא שלכוח טייגר“. “כוח טייגרהוא כינויה של פלוגת טנקים מגדוד 82, חטיבה 7, בפיקודו של סרן מאיר זמיר, שלחמה במלחמת יום הכיפורים. הפלוגה הייתה אחראית להשמדת כשלושים עד ארבעים טנקים סוריים באחד מקרבותיה, ובכך סייעה לבלימת הטנקים של חטיבה 43 המשוריינת הסורית, שניסתה לפרוץ מדרום לקונטרה אל ישראל של אז. את המלחמה סיים הכוח מבלי שאיבד חייל, או טנק. על האופן בו לחם ופיקד על הכוח, הוענק עיטור העוז לסרן מאיר זמיר (לימים תאל). אופן לחימתם של לוחמי הכוח במארב הלילה נלמד באקדמיות הצבאיות ברחבי העולם. מוזמנים לבקר וללמוד עלכוח טייגר“.

מנהלי הקהילות הגולניות נפגשים לגיבוש ולמידה משותפים

ברביעי האחרון, פרגנו למנהלי הקהילות של הגולן יום כיף מגבש ומלמד. התחלנו את הבוקר בפעילותODT , במפקדה הסורית. היצירתיות של הצוות הייתה מעוררת כבוד ונראו שם כמה פתרונות שהשאירו את המפעילים עם לסת שמוטה. בהמשך, רכבנו על ריידרים באורטל ועצרנו לטעימות ביקבתל שיפון“. זה המקום לפרגן למנהלי הקהילות שעובדים קשה כל השנה בלקשור את כל החוטים בקהילה וגם בקיץ, פועלים באינטנסיביות לקראת פתיחת שנת הלימודים. עצרנו רגע, נהנינו יחד, למדנו עוד דברים האחד על השנייה וחזרנו לשגרת העשייה עם ברק בעיניים.

קהילת עסקים ויזמויות גולן, יוצאת לדרך

בימים אלו, מתגבש צוות מוביל, להקמת קהילת עסקים ויזמויות בגולן. הקהילה תפעל בתפיסה שלכלכלה מקומית מקיימת“, בשיתוף פעולה בין בעלי העסקים, המועצה, הנהגות היישובים והתושבים. הקהילה תיצור ותחזק רכש מקומי, יזמות, רשת חיבורים ושיתופי פעולה עסקיים וסביבה פורייה, מפרגנת ותומכת לעסקים ותפעל להיותביתלכל בעלי העסקים והיזמים בגולן.

אם יש בכם תשוקה ליצור מציאות חדשה ולפעול למען העשייה העסקית בגולן, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לצוות המוביל. ניתן להצטרף עד ה-10.8.22. להצטרפות, נא למלא פרטים בטופס המקוון https://bit.ly/3Ov21An, או לשלוח מייל לכתובת hcl-yazamut@megolan.org.il  

סיור הוקרה לצוותי החירום היישוביים, לרגל פרישתו של לשם צוריאל, קצין ההגמר שלנו

לאחר מספר שנים בתפקיד, לשם פורש. במהלך תפקידו, היה לשם זמין תמיד לסיוע לצוותים ביישובים, לשאלות ולתרגולים. מרכז חוסן, מאגף הייעוץ והטיפול, בחר להיפרד מלשם במפגש וסיור. הסיור החל בחוות בית ציידא. החווה הוקמה לפני שלושה חודשים, בעקבות הפשיעה בשטחי החקלאות. בחווה, שמענו את סיפורו של הלל ואשתו שהקימו את החווה, בסיוע מתנדבים. הנוכחות במקום מסייעת למיגור הפשיעה באזור. משם, המשכנו לבית כנסת העתיק בדיר עזיז ושמענו הרצאה מרתקת מאורן זינגבוים, מנהל מרחב גולן, ברשות העתיקות. הקבוצה סיירה בבית הכנסת העתיק וקיבלה הסברים על הממצאים הארכיאולוגיים ועל ההיסטוריה של העם היהודי שהתיישב בשטחי הגולן.

לסיום, נסענו לכנף, לטקס הוקרה לקצין ההגמר היוצא, לשם צוריאל, אשר פעל במסירות לשמירת ביטחון התושבים בגולן, תוך שיתוף פעולה עם מחלקת הביטחון ומרכז חוסן של המועצה. ראש המועצה, חיים רוקח, ברך את לשם בשם המועצה והודה לו על עבודתו עם כיתות הכוננות בגולן וצוותי החירום היישוביים. בהצלחה, לשם! ולכם הצוותים המסורים, אנשי הצחי וכיתות הכוננות, תודה מכל הלב על העשייה ההתנדבותית המשמעותית שלכם.

מסכמים שנת לימודים בצוות השירות הפסיכולוגי

צוות השירות הפסיכולוגי של המועצה האזורית גולן ציין את סיום שנת הלימודים במפגש צוותי יוצא דופן של כתיבה יוצרת, בהנחיית רונית אוחנה. את האירוע ארגנו שירה פריהן ואורלי ואקניןרוט, אשר גם אירחה את כולם בביתה המקסים, בכפר חרוב.

באירוע, נפרד הצוות מרבקה ומשיר גולן, היוצאות לחופשה, מיעקב אשר יפרוש ומצופית גרינברג, אשר מסיימת את תפקידה כמנהלת ואיחל הרבה הצלחה לליאת מלכיאור, המנהלת הנכנסת. בשנה הבאה, עתידים להיקלט פסיכולוגים חדשים והשירות ימשיך ללוות באופן מקצועי את מסגרות החינוך הגולניות. חופשה נעימה!

קורס חובשים ונהגי אמבולנס לתושבי שתי המועצות

מדא והמועצה האזורית גולן יזמו פתיחת קורס לחובשים ונהגי אמבולנס. הקורס נועד לתושבי המועצה האזורית גולן ולתושבי המועצה המקומית קצרין. המטרה המרכזית של קורס זה היא להרחיב את המענים בתחום הרפואה הדחופה בשגרה ובחירום ולחזק את החוסן האזורי. שמחנו לראות את ההיענות הגבוהה של התושבים שרצו לקחת חלק בקורס. אנו מאחלים להם בהצלחה ומודים על הרצון לתרום לקהילה.

יעקב מגנס פורש, אחרי 34 שנות עבודה

יעקב מגנס, שמתגורר בחיספין עם אשתו אלישבע, עבד בשירות הפסיכולוגי של המועצה האזורית במשך 34 שנים. יעקב בעל שלוש התמחויות שונות (פסיכולוג חינוכי, קליני ורפואי), סיים לפני כשנה את עבודתו כפסיכולוג הרפואי הראשי של בית החוליםזיו“, רק כדי להיקרא שוב לדגל, בתחילת השנה.

ליעקב ולאלישבע ארבעה ילדים, מהם צמח שבט משפחתי ענף הנושא גם בכישורים מוזיקליים מגוונים, ממש כסבם המסור. לאורך השנים, בעבודתו בגולן, יעקב ליווה מקרוב את התפתחותו של בית הספרמצפה גולן“. דורות שלמים של ילדי דרום הגולן למדו תחת עיניו וחלקם אף נעזרו בשירותי היחידה הטיפולית, אותה ריכז לאורך השנים.

לצד זאת, יעקב הדריך וגידל דורות של פסיכולוגים, תוך שהמשיך להתפתח וללמוד בעצמו. בחודש אוגוסט הקרוב, יעקב יחגוג 70 ובמקביל יפרוש מעבודתו הציבורית הענפה באגף הייעוץ והטיפול שבמועצה. אנו בטוחים כי גם בשעות שיתפנו לו, ימשיך לעשות למען אחרים ומאחלים כי יעשה לו ולביתו ויזכה להגשים את חלומותיו בבריאות ובשמחה. תודה גדולה, יעקב והנאה בדרך החדשה.

“חדשות היחידה לחקלאות וחדשנות גולן”

שימור ופוריות הקרקע

ב 25.7.2022 קיימה היחידה לחקלאות וחדשנות גולן יום עיון לחקלאי הגולן בנושא שימור ופוריות הקרקע במכון שמיר למחקר. היוזמה ליום העיון עלתה מתוך פניות חקלאים ומדריכי הגידול.

זו הייתה הזדמנות נפלאה למפגש בין חוקרים, מדריכים, חקלאים ואנשי חברות לשם דיון בתוצאות ניסויים, ניסיונות מהשטח ומבט לעתיד.

ההרצאות עסקו בשני נושאים עיקריים:

            שימור קרקע וניקוז – שלושת החורפים האחרונים שהיו טובים מאוד למאגרים היו פחות טובים לניקוז בשטחים בעיקר לאדמות הכבדות של דרום הגולן. שם נתקלנו בהרבה תופעות של נזקים מעודפי מים בחלקות לא מנוקזות, קושי להיכנס לריסוסים המוקדמים ויצירת קוליסים בתוך השטחים. ישנן פרקטיקות שחלקן כבר מיושמות על ידי חקלאי הגולן ובנוסף קיימים מענקים לעידוד שימוש בצמחיית חיפוי והפחתה של ריסוסי עשבייה, שיכולים לעזור מאוד לצמצום תופעות שליליות אלו.

            עליית מחירי הדשנים הכימיים משפיעים על הצורך לידע, לצד היבט של בריאות ושמירה על האוכלוסיה המיקרוביאלית בקרקע.

אנו עדים לעליה בהתעניינות וגם ביישום בשטח של דשנים אורגניים כמו קומפוסט, בוצות למיניהן, תכשירים ביוסטימולנטיים וזבלים למיניהם. לשימוש מושכל בחומרים כאלה אכן יכולה להיות תרומה רבה לבריאות ופוריות הקרקע לאורך זמן אבל חשוב גם להכיר את המגבלות וליישם מתוך הבנה של התהליכים בקרקע. אנחנו רוצים להודות לכל המרצים, החוקרים וחקלאי הגולן, שכיבדו אותנו בנוכחותם, ובפרט לד”ר נתיב רוטברט ואייל נבו, על הובלת הכנס. המפגש התנהל ברוח טובה למרות העונה הבוערת, וכלל דיונים ערים לפני, במהלך ולאחר ההרצאות וברור כמה השטח צמא לחפיפות שכאלו בין כלל הגורמים בתחום הסביבה והחקלאות וטוב שיש אכסניה למפגשים כאלו באזורנו.

גידולי העתיד ביחידה לחקלאות וחדשנות גולן

מגוון גידולים חדשים, בעלי התאמה אזורית נבחנים בימים אלו בחוות היישום של היחידה לחקלאות וחדשנות באבני איתן ובפיכמן (מרום גולן). הגידולים הנקטפים בימים אלו: מלון אישי מזן “סאן בול” – המתאפיין ברמות מתיקות גבוהות וצבעים ייחודיים. דומדמניות אדומות, שחורות וסגולות – גידול מבוקש מאוד, המגיע אלינו מארצות מזרח אירופה ומתאפיין בדרישות קור גבוהות מאוד, ופוטנציאל שיווקי גבוה, לצד פירות היער המוכרים – הפטלף האוכמניה והאסנה. בהמשך הדרך מתוכננים ימי עיון וכנסים לחקלאים המתעניינים.


חברים שהלכו מאיתנורמי כלפון

רמי (רחמים) כלפון נולד ב-27.11.1949, בכסלו התשי. בעל אוהב לשרה, אבא נפלא לשלושה ילדים וסבא אהוב לתשעה נכדים. לוחם, מלח הארץ, ממייסדי מושב נווה אטיב. יוצא סיירת אגוז, אשר הקים את חדר ההנצחה המכובד שיש לנו בנווה אטיב והוא עשה זאת באהבה רבה, תוך שימת לב לכל הפרטים הקטנים. הוא תמיד קיבל את כולם בחיוך משגע ושמחת חיים שהייתה ייחודית לו.

רמי עשה עוד תפקידים רבים ומגוונים שתרמו לקהילה ובכלל. במשך שנים רבות, רמי היה הרבשצ של נווה אטיב, דאג לביטחון ולקשרים עם החיילים והמפקדים בחטיבת החרמון. הוא אהב את החיילים, דאג להם והקפיד לספר להם על מורשת היישוב וכשרמי דיבר, הם הקשיבו בקשב רב.

אני רוצה שתדעו שאנחנו פה היום להיפרד מראש מייסדי נווה אטיב והפרידה היא קשה. איך אפשר יהיה לטייל בשבילי המושב מבלי לפגוש את רמי ומבלי לשמוע את צחוקו המתגלגל? הרי רמי היה בכל פינה. היה מראשוני מנהלי הקהילות בגולן. נווה אטיב זה רמי ורמי זה נווה אטיב.

כתב: אסף ונקרט, מנהל קהילה ורכז חינוך, נווה אטיב

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?