ברוכים הבאים לגולן – אבל על איזה משאבים?

נכון, גידול האוכלוסייה המהיר בארץ צפופה בכל מקרה ישפיע על כל המדינה, אבל אנחנו מאמינים שיש להתייחס לגולן אחרת, כמרחב הנשימה האחרון שהוא. מרוחק, טבעי, פראי, מרגיע. מרחב פתוח שתושביו בחרו בו בגלל שהוא כזה


מאת: רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע. צילום: עידו שקד

חגיגה! בקרוב, יוקמו שני יישובים חדשים בגולן, זעקו הכותרות. פוליטיקאים לחצו ידיים וגזרו סרטים, שמות ניתנו ליישובים, כולם רוצים לבוא לגור בגולןבואו נכפיל כאן את האוכלוסייה!

בגולן יש קסם, שקט וטבע מרגיע, איןספור חיות בר, מארג מזון שלם, מינים אנדמיים של צמחים שגדלים רק כאן, אוכלוסיית נשרים ועופות דורסים מרתקת, אוויר נקי ונחלים זורמים. מרחבי ענק. יש הלוטשים עיניהם אל השטח הפתוח ואומרים: הנה! בואו ונבנה על זה 4,000 יחידות דיור.

4,000 יחידות דיור ביישובים החדשים, בשטחים פתוחים בתוליים, מצטרפים לעוד 2000 בתי אב בהרחבות ביישובים, ולעוד 12000 יחידות בקצרין, זה 18 אלף (!) משפחות שצריכות אדמה לבנות עליה את הבית, מים לשתייה, ביוב לאחר שימוש, ותשתיותכבישים, אינטרנט, חשמל, קווי מתח גבוה, ניקוז ועוד. כבר עכשיו התשתיות אינן מספקות, העליות לגולן, מערכות הביוב, המטשים, תשתיות התקשורת, מה יהיה על הגולן בשנים הקרובות?

אדמה: כל הרחבה חדשה, כל שכונה חדשה, דורשת מרפאות, גני ילדים, בתי ספר, אזורי תעסוקה ובילוי, כבישים רחבים יותר, שיסיעו את עשרות אלפי המכוניות שיצטרפו לכבישי הגולן. השטח עליו אנחנו בונים את הבית? למעשה, אין התאמה לסטנדרט של השטחים המחולקים ברחבי הארץ, 350 מר ברחבי הארץ, מרגיש קטן, נכון, אבל במדינה שהולכת ונעשה צפופה, שבה אדמה היא מצרך נדיר שלא גדל, אין היגיון בשטחים המחולקים כיום בגולן בהרחבותדונם למשפחה, דונם וחצי, והכי אבסורד, קבלה של נחלה חקלאיתמינימום 60 דונם. זה ניתן גם אם לא תרצה ולעולם לא תעסוק בחקלאות. זו קרקע שאין למועצה לחלק וכשמוצאים מהיכן לתת, זה הכשרה חקלאית שמחרבת את השטח הפתוח, הבתה העשבוני של הגולן, מגדרת, מסקלת אבנים, מדירה את חיות הבר ואת כולנו ממרחבי הגולן.

מים: מי שתייה לעוד 18 אלף משפחות זה יותר מחמישה מיליון קוב מים לשתייה, רחצה, שימוש ביתי. חשוב להבין: זה לפני מים לצורכי תעשייה, תיירות, חקלאות. מאיפה יגיעו אותם חמישה מיליון קוב? מקידוחים. קידוחים נוספים באדמת הגולן, שאיבה מהאקוויפר, דבר שיוביל לייבוש מעיינות הגולן, נחלי הגולן ויחד אתםייעלם כל הטבע המקומי.

אז למה לגור פה? מה יהיה ההבדל בין רמת הגולן לכל אזור אחר בארץ?

אנחנו מאמינים בפיתוח מושכל, חיבור הגולן למערכת המים הארצית והפסקת הקידוחים, הפסקת חלוקה הנחלות החקלאיות, בנייה רוויה, בקומות, להרחיב ולחזק את קצרין ויישובים קהילתיים קיימים בגולן, פיתוח אנרגיות מתחדשות שלא פוגעות בטבע הגולני ומתאימות לאופי הכפרי של הגולן.

לתושבי מדינת ישראל מגיע אזור טבעי, של נופש ופנאי, לצאת אליו מהערים הצפופות, להרגיש את הרוגע, לשכשך במים זורמים, לראות בעיניים ירוק וצהוב.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?