בספרייה אזורית – הגולן במנהרת הזמן

למרות התקופה והקשיים, ועל אף ביטול השלב הארצי, התקיים חידון הספריות לילדים, ברוב התרגשות ושמחה, בספריית אל על, בחיספין. הנושא: סדרתמנהרת הזמן


מאת: עדי קרוב, מנהלת ספרייה אזורית גולן

תשעה ילדים מתוקים ונרגשים, בסך הכול בכיתה ד‘, יושבים ומתרכזים, עונים על שאלות בכתב, משתפים בקול בוטח את הקהל ומפגינים ידע ברמה גבוהה שמפעימה את הקהל.

זה מה שהתרחש בשבוע שעבר בספרייתאל עלבחיספין. בגמר האזורי של חידון הספריות, על ספרי סדרתמנהרת הזמן“, מאת גלילה רון פדר עמית.

את החידון, יזם איגוד מנהלי הספריות הציבוריות והוא התקיים השנה בפעם הראשונה, מתוך רצון לקיימו כמסורת בכל שנה. סדרתמנהרת הזמןנבחרה מכיוון שהשנה חגגה הסופרת גלילה רון פדר עמית את יום הולדתה ה-70. הספרייה האזורית גולן הייתה אחת מעשר ספריות בארץ שנבחרו כחלוצות לבניית החידון והשתתפות בו.

התכנון המקורי היה לקיים חידון בשלושה שלביםשלב ביתספרי, שלב אזורי ושלב ארצי. ההתחלה התבצעה בדיוק לפי התכנוןעשרות ילדי כיתות דבגולן קראו ספרים מהסדרה, בשיתוף פעולה מלא של בתי הספר בגולן. הילדים נבחנו בכתב ביום שנקבע ומכל בית ספר, עלה מספר ילדים מצומצם לשלב הבא. השלב האזורי נקבע לאמצע מרץ וממנו היו אמורים לעלות שני ילדים לשלב הגמר הארצי, שתוכנן לחודש מאי ואז באה הקורונה ושיבשה גם את התכניות הללו.

השלב האזורי נדחה וככל שעבר הזמן, הובן שהשלב הארצי לא יתקיים השנה בשל המגבלות השונות. למרות האכזבה ועל אף הקשיים, החלטנו לא לוותר ולקיים את השלב האזורי כגמר גולני. הילדים קיבלו הודעה ואישרו שוב את רצונם להשתתף וכולנו התחלנו להתכונן.

הרגע הגדול הגיע ביום שלישי, 30.6, אחר הצהריים, כאשר כולנו התכנסנו בספרייתאל על“, שאירחה את החידון בשמחה. חבורה נרגשת של ילדים, הורים וצוות הספרייה.

החידון נפתח בסרטון מיוחד ובו ברכת נשיא המדינה, שצולמה במיוחד עבור החידון.

בחידון, נערכו שני שלבים שכללו שאלות על שמונה ספרים מהסדרה, המונה למעלה מ-70 ספרים, דרך שירים, סרטונים, תמונות ומוצגים הקשורים לספרים. ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, צילם עבורנו את שאלת ראש המועצה וזכינו גם לשאלה מאת אבשלום קור

בחידון, נערכו שני שלבים שכללו שאלות על שמונה ספרים מהסדרה, המונה למעלה מ-70 ספרים (!), דרך שירים, סרטונים, תמונות ומוצגים הקשורים לספרים. ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, צילם עבורנו את שאלת ראש המועצה וזכינו גם לשאלה מאת אבשלום קור. הילדים התרכזו, התאמצו וענו תשובות נהדרות. היה ניכר מאוד שהם התכוננו היטב וקראו לעומק את הספרים.

לאחר בדיקת התשובות וחלוקת תעודות השתתפות ומתנות לכל המשתתפים, הוכרזו שני הזוכיםאלישבע מזרחי, ממרום גולן וברקאי נוקד, מנוב. יצא ששני הזוכים מייצגים בצורה מדויקת את הגולן הנהדר שלנובת ובן, חילונית ודתי, מצפון ודרום הגולן, מבתי ספר שונים.

חשוב לומר תודה לאיגוד מנהלי הספריות הארצי על היוזמה לחידון, למרכז הקהילתי גולן, לצוות הספריות, להורים ובעיקר, לילדים המתוקים. התרגשנו לראות את השמחה, הידע והאש בעיניים.

והכי חשובנאחל לילדים שהשתתפו ולכל ילדי הגולן להמשיך לקרוא בכיף גם בחופשת הקיץ!

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?