חודש הקריאה בספרייה אזורית גולן

לרגל חודש הקריאה המתקיים בארץ זו השנה השישית, ערכה ספרייה אזורית גולן מגוון רחב של אירועים בשלוחות הספרייה ומחוצה להן. החל מערבי סופרים וירידי ספרים בסגנון “קח-תן”, ועד להופעות מוסיקליות והצגות ילדים. החגיגה נמשכת וכולם מוזמנים


חודש הקריאה הוא חודש מיוחד של חגיגת ספרים ושירה ישראלית המתקיים זו השנה השישית ביוזמת משרד התרבות במטרה לעודד את הקריאה ולקרב את קהילת הספרים, הסופרים והמשוררים ויצירותיהם אל הקהל הרחב.

במהלך חודש זה התקיים מגוון אירועים רחב בשלוחות ספרייה אזורית גולן ואף מחוצה להן. הכניסה לכל האירועים הייתה חופשית וללא תשלום ורבים מתושבי הגולן נטלו חלק באירועים השונים.

את אירועי החודש פתחה להקת אגדתא בשלוחת הספרייה במרום גולן בערב של ניגונים חובקי עולם: מוסיקה פרסית, מרוקאית, טורקית תימנית ויהודית עם כלי נגינה אותנטיים: קמנצ’ה, עוד, סיטאר, פאנטם ומבחר כלי הקשה. שלושת הנגנים הווירטואוזים שימחו מאוד את לב הקהל.

בין הסופרים שפקדו את הספריות הייתה מירה מגן שהגיעה לשלוחת הספרייה בחיספין לערב מרומם בו היא שיתפה תובנות רבות מעולמה העשיר, סיפרה על הכתיבה הייחודית שלה ומקורותיה ועל אמונה, אנושיות והגדולה שבפשטות. השיחה תובלה בהומור ובחן והשאירה טעם של עוד.

לשלוחת הספרייה במרום גולן הגיעה ליהיא לפיד שהעבירה שיחה מרגשת על גברים, נשים וכתיבה, על דמעות שלא תמיד אפשר

לעצור ועל איך אפשר גם לצחוק על זה. זאת הייתה שיחה אישית, אינטימית וקרובה מלב אל לב על ילדות ובגרות, חלומות והגשמתם, אמהות, זוגיות וקריירה ועל מה כותבים ומה מוחקים. ערב שבו צחקנו, התרגשנו והתקרבנו.

לשלוחת הספרייה בבני יהודה הוזמן גיל חובב, סופר, מו”ל, מבקר מסעדות ואוכל ואיש טלוויזיה לשיחה על אוכל, ירושלים, אהבה ועברית.

לשלוחת הספרייה במרום גולן הגיעה ליהיא לפיד שהעבירה שיחה מרגשת על גברים, נשים וכתיבה, על דמעות שלא תמיד אפשר לעצור ועל איך אפשר גם לצחוק על זה. זאת הייתה שיחה אישית, אינטימית וקרובה מלב אל לב, ערב שבו צחקנו, התרגשנו והתקרבנו

עוד נערכו במהלך החודש שתי הרצאות מרתקות מחוץ לספריות במסגרת ספרייה על גלגלים בה יוצאות פעילויות איכותיות אל מחוץ לכותלי הספרייה. פעילויות אלו נערכות בנוסף לפעילויות השוטפות של שלוחות הספרייה ומטרתן להנגיש את הספרייה ופעילויותיה לתושבים.

נפתלי הילגר, צלם וכתב של מסע אחר וסוכנויות ומגזינים ברחבי אירופה, התארח במועדון היישוב ביונתן ולקח אותנו לביקור בפרס העתיקה ואיראן העכשווית. נפתלי הציג רשמים אישיים מביקור בערים קסומות ונופים מרהיבים אך שעתיים של הרצאה לא הספיקו להציג את כל רוחב היריעה הססגונית של איראן והפרדוקס האיראני – מהפכה אסלאמית קיצונית מול התפתחות מודרנית מואצת. בהמשך תיערך ע”י הספרייה ונפתלי הילגר הרצאה נוספת בנושא.

עוד נערכה במסגרת ספרייה על גלגלים במועדון היישוב באפיק שיחתו של בן קמינסקי שדיבר על הדרכים בהם העולם השתנה ומשתנה בקצב חסר תקדים מבחינה טכנולוגית, הזמינות הגוברת והנגישות לידע ולאמצעי ייצור ואיך כל אלה משפיעים עלינו – האם הם מצעידים את האנושות קדימה ומאפשרים שגשוג כלכלי, תרבותי וחברתי או שבעוד כמה שנים נתעורר ונבין כי ישנם גם השפעות בלתי רצויות על החברה, הכלכלה ועתיד כולנו.

כמובן שאי אפשר לסכם את החודש ללא ירידי הספרים שנערכו בשלוחות. ירידי הספרים מתבססים על הספרים אותם מביא הקהל לספרייה לפני היריד בשיטת קח-תן. תמורת כל ספר ניתן שובר לרכישת ספר ביריד. תהליך זה מאפשר לאנשים לחדש את ספרייתם הביתית ללא עלות ולשתף אחרים בספרים שלהם אין עוד צורך בהם ואחרים יכולים ליהנות מהם. מחיר כל ספר ביריד (ללא שובר) הוא 5 ש”ח בלבד. מבחר הספרים המובאים לספרייה מפתיע כל פעם מחדש: רבי מכר שיצאו לאור בשנה האחרונה, קלאסיקות, ספרי ילדים, ספרי עיון, בישול, טיולים ועוד, כתבי עת איכותיים ואף תקליטורי מוזיקה. כולם במצב מעולה עד טוב ושמחים להימסר הלאה.

בחיספין כלל האירוע הססגוני והשמח שיתוף פעולה בין הספרייה ושלוחת המתנ”ס ונוער רמת מגשימים. האירוע נפתח בהצגת ילדים, במקום פעלו דוכני ספרים ודוכני יצירה. עוד היו במקום מתחם ג’ימבורי לקטנטנים ומתחם משחקי “חושבים בגדול” עם משחקי עץ וחשיבה.

נוער רמת מגשימים היה אמון על דוכני אוכל ודוכני יד-שנייה שכל הכנסותיהם נתרמו לטובת קייטנת אילן ברמת מגשימים.

גם שוק הספרים בשלוחת הספרייה במרום גולן היה חלק מאירוע חגיגת אביב שנערך בשיתוף עם שלוחת אביטל ובו נערך מופע של הרכבים מוסיקליים של ילדי אביטל, נפרשו דוכני ספרים, דוכני יצירה, פינת איפור ותערוכת עבודות של ילדי אביטל, דוכני אוכל ולקינוח מופע אקרובטיקה קרקסי, מרשים ומשמח של “סירקס נו-פרובלם”.

ביריד הספרים בשלוחת הספרייה בבני יהודה הוצג מגוון רחב מאוד של ספרים. הקהל נהנה להסתובב בין השולחנות הגדושים ויצא עמוס בשקיות ואף ארגזים מלאי ספרים. עוד כלל האירוע מכירת קפה ומאפה במחיר סמלי והופעה של נדב ילון “הקופעה” במופע ליצנות וקרקס שהצחיק, שעשע ובידר את הילדים והמבוגרים כאחד. האירוע היה צבעוני ושמח, חגיגת ספרים אמיתית!

גם במהלך הקיץ מציעה הספרייה מגוון פעילויות ודרכים רבות לבילוי שעות הפנאי. בספריות היצע גדול של משחקי שולחן וקופסא, משחקי חברה וחשיבה, ופינות פעילות לכל הגילאים, מגוון כתבי עת, מחשבים לשימוש הקהל וכמובן ספרים וסרטים להשאלה. ילדים, נוער ומבוגרים מוזמנים לספרייה ליהנות מהשהייה בה וממגוון הפעילויות והאירועים. ניפגש בספרייה!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?