משולחן המועצה האזורית

“נתיבי ישראל” בגולן: תכנית עבודה תלת-שנתית. התכנית תכלול שיקום ותחזוקת הכבישים הקיימים והשקעה בפרויקטים של תכנון ופיתוח כבישים נוספים, בהיקף מצטבר של מאות מיליוני שקלים. הרחבות ובנייה ביישובים, מפגשים עם הנהלות הקהילות ביישובים, הוותיקים כבשו את סיני בטיול, פסטיבל “ארץ הגולן”, מצטיין מפקד אוגדה 252 – אסף מזור, חוצה גולן ה-30, “תצפיטבע”, הכנסת ספר תורה ברמת טראמפ, קהילת ההייטק רצה, מנהל חדש ליחידת הבריאות גולן, פתיחת עונת הרחצה בבריכות, והימים החמים – היזהרו באש!


שבוע של עבודה אינטנסיבית עם התקדמות טובה בכיוון הנכון! החל מפגישת העבודה שלנו עם מנכ”ל “נתיבי ישראל”, בה היו הרבה בשורות חשובות לנו התושבים על שיפור במערך התחבורה בגולן, ישיבות עם הנהלות קהילות הגולן, מסירת מגרשים בהרחבות שונות, הכנסת ספר תורה ברמת טראמפ, התכניה של פסטיבל “ארץ הגולן” השני התפרסמה, יהיו פה אירועים ממש מיוחדים בחודש הפסטיבל, אימון מועצתי בסיוע פיקוד העורף לשמירת מוכנות וכשירות בחירום, ותיקי הגולן כבשו את חצי האי סיני בטיול בהובלת אגף הקהילה, קיבוץ אפיק יחגוג יובל השבוע ועוד. ואו!

פגישה עם מנכ”ל “נתיבי ישראל”

ביום רביעי שעבר, נפגשו ראש המועצה, חיים רוקח, מנכ”ל המועצה, גלעד הילמן ומנהל אגף ההנדסה והתכנון, מולי שפיגל, עם מנכ”ל ״נתיבי ישראל”, ניסים פרץ וצוותו. הודנו ל”נתיבי ישראל” על התיקונים והעבודות הנעשות בגולן בתקופה האחרונה, על סיום פרויקט צומת קצרין צפון ופרויקטים נוספים בגולן. יחד עם זאת, הצגנו נושאים ופרויקטים רבים נוספים הנדרשים לביצוע בכבישי הגולן. זאת, בנוסף לצרכים השוטפים.

ניסים פרץ ציין כי הגולן הוא נכס חשוב ואסטרטגי וביקש מצוותו להכין תכנית עבודה תלת-שנתית, בהיקף מצטבר של מאות מיליוני שקלים. התכנית תכלול שיקום ותחזוקת הכבישים הקיימים והשקעה בפרויקטים של תכנון ופיתוח כבישים נוספים. בנוסף אמר פרץ כי כבישי הגולן במצב המצריך השקעה עמוקה וטיפול מערכתי וברצונו “ליישר קו” ולהביא את כבישי הגולן לרמה גבוהה הנדרשת לצורך התפתחות הגולן. בנוסף, צוין כי “נתיבי ישראל” יתחילו, כבר בשבועות הקרובים, בעבודה על הקמת כיכר בצומת יהודייה וכי ניתנה הוראה לצוותו להתחיל מיידית בתכנון כביש בית המכס – צח”ר, עד תחנת רכבת צח”ר ולא להמתין לקבלת תקצוב במסגרת החלטת הממשלה לגולן.

באותו נושא, עד להקמת כביש צח”ר, יבוצע בכביש בנות יעקב – בית המכס פתרון למניעת העומסים, בדמות נתיבי זחילה, לכלי רכב איטיים הנוסעים בכביש זה. פרויקטים נוספים היוצאים לתכנון הם קטע כביש צומת הבשן לאלוני הבשן ושיקום כביש מיצר. סוכם על הוספת כיכר רמות/כינר. ייעשה סימון מחדש בכבישים ובצמתים. בנוסף, יורחבו כבישים במקומות בהם הדבר אפשרי. סוכם על הכנת תכנית רב-שנתית להסדרת הכניסה ליישובים עין זיוון, אניעם, מעלה גמלא ועוד.

כבישים שאינם נופלים לתחום אחריות יישוב/ מועצה/ “נתיבי ישראל” – הובטח כי ייבחן טיפול בכבישים כדוגמת כביש אליעד, המפל הלבן, כביש נוב, כביש נווה אטי”ב ועוד, שהם כבישים שהטיפול בהם אינו מוגדר, משמע לא הוגדר גוף אחראי.

בישיבה, הוזכרו עוד מספר פרויקטים שלא עלו במסגרת תכנית העבודה ויוכנסו גם הם לעבודה בקרוב. אהבתו של פרץ לגולן הורגשה לאורך השיחה ואמירתו שחזרה מספר פעמים: “אני רוצה לעשות טיפול מערכתי בכבישי הגולן”, הצביעה על מחוייבות אמיתית לטיפול ומתן מענה לצורכי תושבי הגולן. אנו מודים לפרץ על ההתגייסות ומעריכים את עזרתו. בתקופה הקרובה, תיכתב תכנית עבודה לשלוש השנים הקרובות, על ידי צוות “נתיבי ישראל” וצוות המועצה, בהובלת מנכ”ל המועצה ומנהל אגף ההנדסה והתכנון ובשיתוף הגופים הרלוונטיים. מחויבים לעתיד הגולן!

מתרגלים בשגרה מוכנים בחירום!

צוותי מועצה אזורית גולן התאמנו השבוע, כחלק משגרת התרגולים הסדירה, עם צוות פיקוד העורף. מהלך התרגיל: הצגת תרחיש הדומה לאירועי אמת ככל הניתן תוך מתן מענה לצרכים העולים מהיישובים והתושבים. תרגול נכון ושיטתי מסייע למתן מענה איכותי ומקצועי בזמן אמת.

הרחבות, בנייה ומבני ציבור – הגולן בתנופה!

בחודשיים האחרונים, הסתיימו עבודות פיתוח רבות ואחרות החלו. אגף הביצוע בחברה הכלכלית גולן, בראשות אריאל גליקמן, אמון על הביצוע והפיקוח בתחום זה.

במבוא חמה, הסתיימו עבודות הפיתוח של 28 מגרשים לבנייה קיבוצית והחלה עבודת הבנייה המרוכזת. בכפר חרוב, הסתיימו העבודות לפיתוח 24 מגרשים ואף החלה בנייתו של בית ראשון באזור זה. בנאות גולן, החלו עבודות לפיתוח 37 מגרשים, בהם נחלות ומגרשים לבנייה קהילתית. בגשור, החלו עבודות לפיתוח 30 מגרשים להרחבה קיבוצית. ברמות, אנו נמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים של 75 מגרשים והצפי הוא כי תוך שנה וחצי נסיים את העבודה. ברמת מגשימים, הסתיימה עבודת הפיתוח של 10 מגרשים ובקרוב תסתיים עבודה בשצ”פ. בנוב, אנו נמצאים לקראת סיום עבודות הפיתוח של 29 מגרשים. בחיספין, הסתיימה עבודת הפיתוח של מגרש החנייה ואנו נמצאים לקראת סיום עבודות הפיתוח של 31 מגרשים. באל-רום, אנו לקראת סיום פיתוח 24 מגרשים. באודם, התקיימה פגישה להתנעת תהליך בחירת קבלן לביצוע 69 מגרשים – נחלות ומגרשים קהילתיים. בנווה אטי”ב, הסתיימו עבודות פיתוח של 8 מגרשים. באלוני הבשן, הסתיימו עבודות פיתוח של 28 מגרשים. בקלע אלון, אנו לקראת סיום 42 מגרשים המשלימים את ההרחבה בת 71 מגרשים.

במגרשים בהם הסתיימו עבודות הפיתוח ניתן לראות התחלות בנייה. אנו מתארגנים ליציאה למכרזי ביצוע של עבודות לפיתוח תשתיות ל-27 מגרשים באפיק, 54 מגרשים בשעל, ו-99 מגרשים ברמת טראמפ.

גולניות – ביישובים קלע אלון ונווה אטי”ב, החל אכלוס הגולניות, לאחר סיום העבודה. באל-רום ובשעל, אנו בשלבי עבודה אחרונים וביישובים כפר חרוב ונאות גולן, הוצבו מבנים ואנו מבצעים עבודות תשתית סביב המבנים.

מבני ציבור – ביישוב כנף, הסתיימו העבודות במועדון היישוב והתושבים כבר נהנים ממנו. אנו נמצאים בשלבים מתקדמים בבניית המועדון ביישוב יונתן. ביישוב אל-רום, נבנית כיתה נוספת עבור בית הספר “ילקוט רועים”. אנו מבצעים עבודות תשתית לשתי כיתות וממ”ד כתוספת לבית הספר “מעלות הגולן” ברמות, לקראת שנת הלימודים הקרובה.

ממשיכים בתנופת הבנייה בגולן!

פוגשים את היישובים – מקדמים דברים

השבוע, קיימנו פגישה בהובלת ראש המועצה, חיים רוקח, בליווי צוות אגף הקהילה, ההנדסה והתכנון, התפעול, החברה הכלכלית גולן, משרד השיכון, החטיבה להתיישבות והנהלת היישוב נטור, על מנת לקדם נושאים ביישוב. יחד, בשיתוף פעולה ושיח בונה, אנו מקדמים את הגולן.

הוותיקים כבשו את סיני

כתבה רותם קבלו, מנהלת אגף הקהילה
כשלי אלין שנבור, מנהלת מחלקת ותיקים, הציעה לי להצטרף לטיול הוותיקים לסיני, לא ממש הבנתי למה אני נכנסת. כבר שנתיים וחצי, שאני מנהלת את אגף הקהילה שבתוכו נמצאת מחלקת הוותיקים ואני שומעת מצוות המחלקה – לי, ירדנה שוקרון ונחום לפיד – על כל הפעילויות המהנות שהם מארגנים לוותיקי הגולן ומקבלת תמונות של ותיקים מחייכים בטיולים מכל קצוות הארץ והעולם. עם הביקוש הגדול לטיול והקבוצה שגדלה, לי הציעה שאצטרף אליהם והחלטתי לקפוץ על ההזדמנות. אמרתי לעצמי: מה יכול להיות, ארבעה ימים, פה קרוב, קצת לנפוש, חשוב לשחרר קצת את הסטרס של היום-יום. נרשמתי, הסדרתי את כל התשלומים והעניינים ולאחר כמה ימים, התיישבתי לרגע לקרוא מה בתכנית הטיול וחשכו עיניי – נרשמתי לטיול ותיקים נינוח, אבל קיבלתי טיול למטיבי לכת!
זה התחיל כשהודיעו לי שיאספו אותי באחת בלילה, בין ראשון לשני. פה כבר הייתי צריכה לחשוד. בהמשכו של אותו לילה לבן, בשמונה בבוקר, עברנו את הגבול והמשכנו ליום טיול – תצפית על הפיורדים, הסבר על המדבר, ארוחת צהריים בנואיבה ועולים להר הגבוה, כי בחצות וחצי כבר יוצאים למסע רגלי אל פסגת הר סיני.

מרגע לרגע, התוודעתי יותר ויותר לחבורה המופלאה שהתקבצה לטיול, צפוניים ודרומיים, דתיים וחילוניים, ותיקים יותר וותיקים פחות, חברי קיבוץ ותושבים בהרחבה. זה מגיע בכל מיני הרכבים – גיסות, בני זוג, אחיות, אב ובן, חברים, שכנים וגם מי שבא כך סתם לבדו ומיד חובק. עבורי זו הייתה הפעם הראשונה בסיני, אך עבור הרבה מהוותיקים הייתה זו חזרה לתקופת השירות הצבאי, ההתיישבות, המלחמה. צפיתי בהם מהצד בעיניהם הבורקות – כאן פגשתי את בעלי לראשונה, כאן סיירתי ב-1968, כאן טיילתי עם ההורים לפרידה מסיני ב-1979 ועוד ועוד סיפורים נשזרו בטיול, סיפורים מרגשים ומחברים.
היו לטיול שני מדריכים מנוסים, משה בנישן ובועז ורול, עליהם התווספו עוד מדריכים ומלווים מקומיים שהקנו הרבה ביטחון. נהנינו מהידע המעניין של המדריכים, אך אפילו יותר מכך נהנינו מהידע המקומי של החברים. התעלה על כולם נפתלי גור אריה, מגבעת יואב, שחלק אתנו את הידע העשיר שלו בכל נקודה שהתבקש.
אחרי שעלינו להר סיני וחזינו בזריחה, כשאנחנו סמוקים ממאות המדרגות וקפואים מהרוח שנשבה בפסגה, היינו מאוד גאים בעצמנו, ירדנו חזרה בשביל הארוך, עד למנזר סנטה קתרינה והמשכנו את יום הטיול שלנו כאילו זהו לא הלילה הלבן השני שלנו ברצף… המשכנו לדהב, התמקמנו לשעה במלון ויצאנו לכבוש את העיר כמובן. כי לו”ז טיול שנגמר לפני 23:00 לא נחשב בסטנדרטים של מחלקת ותיקים.

למחרת, השכמנו לטיול מופלא בשמורת הטבע ראס מוחמד, צפינו על הנוף היפהפה שמעל למים ומתחת למים, עת שנרקלנו בשונית האלמוגים היפהפייה. משם, המשכנו לשיטוט ברחובות שארם א-שייח’ והתרשמנו מהמודרניות וההתכווננות לתיירים. הגענו ברגע האחרון לארוחת הערב, ב-22:00, במלון. בצער רב המארגנים ויתרו לנו על הערב החברתי שתוכנן…
בבוקר השכמנו מוקדם מהרגיל (אבל היי, לפחות ישנו הפעם) ליעד הבא והאחרון – שנרקול בחור הכחול, הלא הוא ה”בלו הול”. את הדרך לשם לא ניתן לעשות באוטובוסים לכן היה נשמע הגיוני שנסע בקבוצות בטנדרים. פתוחים. בארגז! היו אלה רגעים מצחיקים עד מאוד, ישבנו בארגז הטנדר וצחקנו שתמיד חלמנו להיות מגניבים כאלה ושחוץ מקלצ’ניקוב, אנחנו נראים אותנטיים מאוד. השנרקול היה מופלא, אפילו הגלים לא הפריעו למצב הרוח המרומם ולהנאה הצרופה. ישבנו באחד ממקומות האירוח על החוף, סעדנו ארוחת צהריים וסיכמנו את המסע המופלא שחווינו יחד.
מחויכים עלינו לאוטובוס וטיפסנו צפונה, הגענו בשלום לגולן אחרי תלאות והרבה יצירתיות ותושייה של צוות המחלקה (הכי מוקדם הגיעו ראשונים ב-2:00).
כל מה שחשבתי שיהיה בטיול (בעיקר בטן-גב) לא התקיים, אך ההנאה הייתה מלאה. גיליתי את ותיקי הגולן מחדש ונהניתי מכל רגע במחיצתם, הסיפורים, הרעות, הבדיחות, הדאגה אחד לשני והעזרה ההדדית, גאוות היחידה והפירגון. היה כיף להיות קצת הילדה שלהם – הם אחלה הורים הסבים והסבתות האלו. זה היה טיול של שבועיים בלו”ז של ארבעה ימים בלבד וניצלנו אותם עד תום. תודה גדולה למדריכים של חברת “אורורה מסעות בעולם”, לצוות המחלקה – ירדנה ולי, על הארגון והדאגה ולכל החברים והחברות למסע שהיו חברי אמת, מההתחלה ועד סופו.

פסטיבל “ארץ הגולן” – יהיה פה קיץ חם!

פסטיבל “ארץ הגולן” השני יוצא לדרך. הפסטיבל יכלול אירועי תרבות, בתים פתוחים, טיולים מודרכים, סדנאות, מרכזי מבקרים מארחים, מסיבות קונספט, אירועי יין, קטיפי דובדבן ופירות יער, אירועים חקלאיים ועוד. השבוע, עלתה לאתר הפסטיבל התכנייה המרכזית והאתר יתעדכן מעת לעת בתכנים נוספים. בפסטיבל, צפויים להיות אירועי תרבות גדולים וקטנים, קבלות שבת, בתים מארחים, סיורים בטבע, מסיבת יין, אירועים מוזיקליים ביקבים, וכמובן – יום הגולן, ב-9.6.22, יום שכולו שלנו, התושבים, עם שלל תכנים בהם במה לאומני הגולן שיופיעו ויציגו את יצירותיהם. שיאו של יום הגולן יהיה  בהופעה של “ג’יין בורדו”, שיארחו את אמיר דדון. התוכן נבחר בעקבות סקר תרבות שערכנו. אנחנו ממש מתרגשים. ביום שישי, 10.6.22, יתקיים יום הדרכות, בשיתוף רשות שמורות הטבע והגנים. במסגרת יום מיוחד זה, יצאו סיורים מודרכים, ללא תשלום, באתרי הרט”ג השונים. מידע נוסף על האירועים והתכנים תמצאו באתר הפסטיבל.

התכנית החינוכית “תצפיטבע” – לניטור ושימור המגוון הביולוגי בגולן

“תצפיטבע” הינה תכנית ניטור שמופעלת על ידי מועצה אזורית גולן, בשיתוף “מכון שמיר למחקר”, המבוססת על עקרון “מדע אזרחי” (“חוכמת ההמונים”). התכנית הוקמה ככלי לניטור הטבע הגולני, בשיתוף הקהילה, בהמשך ישיר לתכנית-אב לשטחים פתוחים, המיושמת בגולן ופועלת משנת 2015. תושבי הגולן, אוהבי וחובבי טבע, משתמשים באפליקציה ובאתר של Inaturalist לדיווח והעלאת תצפיות למאגר הנתונים.

כיום, לאחר כשבע שנים מאז הושקה התכנית, הצטרפו מאות מתושבי הגולן לקחת חלק כמנטרים פעילים, מעל 41,000 תצפיות הועלו למאגר הנתונים וזוהו 2,836 מינים של צמחים ובעלי חיים בגולן. מטרות התכנית: הקמת מאגר של מגוון מינים מקצועי ומחקרי של הטבע הגולני וחיזוק הזיקה של התושבים לסביבה בה הם חיים. מכאן, שיישום והטמעת התכנית במערכת החינוך הגולנית הנו אבן דרך בחינוך לשמירת טבע ובבניית הדור הבא של שומרי הטבע בגולן.

התכנית החינוכית של “תצפיטבע” נכנסה השנה לפעול בשבעה בתי ספר בגולן – בתי ספר יסודיים, תיכונים ובכפרים הדרוזים. התכנית כוללת מפגשים בבתי הספר וסיורים, בהם הילדים לומדים לתעד, מתרגלים ניטור, קשב והתבוננות בסביבה, מתמקצעים במיומנויות הצילום ולומדים יחד את הטבע דרך אופני הניטור השונים. במהלך הפעילות, בסיורי השטח, התלמידים משתמשים בציוד ניטור מקצועי כמו משקפות, מצלמות לצילום מרחוק, מצלמות תקריב וטלסקופים. הילדים, מלאי סקרנות ופליאה, לומדים לזהות מיני ציפורים, יונקים, דו-חיים וזוחלים, פרפרים, חרקים, צמחים ופטריות ובכך צוברים חוויות שבתקווה יהפכו להיות חוויות מעצבות חיים.

האתרים אותם התלמידים מנטרים מגוונים. חלקם צמודים לבית הספר וחלקם באתרים בהם קיימות תכניות לשינויים עתידיים המהווים איום על הטבע והמגוון הביולוגי העשיר. בנוסף לסיורים, מתקיימים מפגשים בכיתה, בהם הילדים לומדים מונחים ותכנים בנושאים מגוונים כמו שמירת טבע, שטחים פתוחים, זיהוי מינים בעזרת מגדירי שדה, מדע אזרחי ככלי לניטור ומחקר, מגוון מיני צמחים ובעלי חיים בגולן, מינים בסכנת הכחדה, איומים סביבתיים ועוד. במהלך המפגשים הכיתתיים, מתבצע תהליך לניתוח נתוני התצפיות שנאספות על ידי התלמידים. לחלק מהמפגשים בתכנית, מתלווים חוקרים ומומחים בתחומי אקולוגיה שונים ויחד נוצרת פעילות מגוונת ומשמעותית שמאפשרת הרחבת אופקים, חוויה מעוררת חושים וסקרנות, פליאה וחיבור לטבע.

השנה, תלמידי בתי הספר הוסיפו מאות תצפיות למאגר הנתונים של “תצפיטבע” (567, נכון להיום), אותם הם תיעדו ובכך תרמו תרומה עשירה למאגר מגוון המינים של הגולן. מטרת התכנית החינוכית של “תצפיטבע” בשנים הבאות היא להרחיב את פעילותה לכלל בתי הספר בגולן ולהפוך בכך את נושא שמירת הטבע ומגוון המינים בגולן ל”טבע” שני.

בכתיבת האייטם השתתפו: אריאל שמיר, רכז התכנית , מרצ’י אדרי מ”מכון שמיר למחקר” ואורלי מאירס, מדריכת התכנית החינוכית.

קהילת ההייטק רצה

בימים חמישי ושישי, בשבוע שעבר, השתתפו חברי קהילת ההייטק בגולן  HeightsTech במרוץ “הר לעמק”, במקצה השליחים שאורכו 180 ק”מ והוא מחולק ל-18 מקטעים. המרוץ החל באנדרטת “האריה השואג”, בכפר גלעדי, בחמישי בבוקר והסתיים ביישוב תמרת, שבעמק יזרעאל, ביום שישי, לפנות בוקר. צוות השליחים מקהילת ההייטק רץ תחת הסלוגן “חיים ורצים ברמה אחרת”, במטרה לעודד מעבר של הייטקיסטים לגולן ולחזק את פעילותן של חברות ההייטק שהקימו שלוחה צפונית ברמת הגולן.

קהילת ההייטק בגולן HeightsTech פועלת לקידום נושאים רבים במרחב רמת הגולן ביניהם קידום פריסת סיב אופטי ביישובים, קידום חינוך טכנולוגי בבתי הספר, הבאת חברות הייטק להקמת שלוחות בגולן, סיוע להייטקיסטים שעוברים לגור בגולן, אירועי Meetup טכנולוגיים ועוד.

על פעילות הקהילה ועל האירועים הקרובים ניתן להתעדכן בעמוד הלינקדאין של הקהילה HeightsTech.

מצטיין מפקד אוגדה 252 – אסף מזור

לכבוד יום העצמאות 2022, הוענקה השבוע תעודת הצטיינות לרס”מ (מיל’) אסף מזור. אסף הוא סגן מפקד פלוגה במפקדת חטיבה 16, אוגדת המילואים 252,

אסף, בן 48, מתגורר באליעד ועובד ביחידה הסביבתית במועצה האזורית גולן.

גם במועצה, אסף מצטיין בעשייתו, ביכולותיו ובמתן שירות מקצועי עם חיוך. אסף, אנחנו גאים בך!

חוצה גולן ה-30

בסוף השבוע האחרון, התקיים בגולן “חוצה גולן” ה-30, בהשתתפות 40 רוכבים,  מכל רחבי הארץ, שבמשך יומיים, רכבו מרחק של 120 ק”מ.

כמדי שנה, נהנו הרוכבים מרכיבת שטח עם כל הטוב שיש לגולן להציע – נופים מרהיבים, טבילה במעיינות, מפגש עם הטבע הפראי שלנו… חוויה שאין כמותה. זו הזדמנות להודות לרן אבן דנן, מנהל מחלקת הספורט, שהיה הרוח החיה והדוחפת מאחורי האירוע.

הכנסת ספר תורה ברמת טראמפ

בשעה טובה ובשמחה גדולה, הוכנס השבוע ספר תורה לבית הכנסת ברמת טראמפ. היה זה מפגש מרגש בין קהילות, מעין אימוץ בין יישובים, זה הוותיק – אלוני הבשן לזה החדש – רמת טראמפ.

עמליה גרינוולד, מרמת טראמפ בירכה:

“זכינו בשמחה רבה להכניס היום ספר תורה לבית הכנסת ברמת טראמפ בנדיבותה של משפחת לוי ועם חיבוק עוטף של קהילת אלוני הבשן.

“בחרנו לקרוא לבית הכנסת שלנו ‘טל חרמון’. הביטוי לקוח מתוך פרק קל”ג בתהילים שהוא אחד מחמישה עשר שירי המעלות:

“א שִׁ֥יר הַֽמַּעֲל֗וֹת לְדָ֫וִ֥ד הִנֵּ֣ה מַה־טּ֭וֹב וּמַה־נָּעִ֑ים שֶׁ֖בֶת אַחִ֣ים גַּם־יָֽחַד׃ ב כַּשֶּׁ֤מֶן הַטּ֨וֹב ׀ עַל־הָרֹ֗אשׁ יֹרֵ֗ד עַֽל־הַזָּקָ֥ן זְקַֽן־אַהֲרֹ֑ן שֶׁ֝יֹּרֵ֗ד עַל־פִּ֥י מִדּוֹתָֽיו׃ ג כְּטַל־חֶרְמ֗וֹן שֶׁיֹּרֵד֮ עַל־הַרְרֵ֪י צִ֫יּ֥וֹן כִּ֤י שָׁ֨ם ׀ צִוָּ֣ה ה’ אֶת־הַבְּרָכָ֑ה חַ֝יִּ֗ים עַד־הָעוֹלָֽם׃

“הפסוק הראשון והמוכר מדבר על שבט אחים גם יחד והוא פשוט להבנה וגם מתאים כל כך לקהילה שלנו שמחברת חיבורים. הפסוקים הבאים קצת קשים יותר ונעזרתי בפירוש של מצודת דוד. השמן הטוב הוא שמן המשחה בו נמשח הכהן הגדול. השמן נוצק על ראשו, אבל הולך ומטפטף מטה על זקנו ועד שולי מעילו (מידותיו = מילה נרדפת לבגדיו). באופן דומה, הטל שיורד על החרמון הגבוה נמשך והולך מטה להררי ציון הנמוכים. מה היא ברכה שיש בה חיים עד העולם? ברכה שאינה נעצרת במקורה, אלא הולכת ומתפשטת ומביאה שפע לעולם, כמו שמן המשחה וכמו טל החרמון.

“כי שם ציווה ה’: איפה זה שם? שם זה ירושלים. לא סתם ירושלים, אלא ירושלים המאוחדת של שבט אחים גם יחד. כל הארץ חולקה לנחלות בין השבטים ורק ירושלים לא ניתנה לאף שבט. כדי שאף אחד לא ירגיש בה אורח, אלא כולם ירגישו בה בני בית.

אני מאחלת לבית הכנסת שלנו שכולם ירגישו בו בני בית: נשים וגברים, ותיקים וצעירים, דתיים וחילונים, אשכנזים וספרדים, שבת אחים גם יחד.

“מתוך כך, הוא יזכה להיות כטל חרמון, שהשפע שלו – התורני, הרוחני והאנושי לא ייעצר בארבע קירותיו, אלא יזלוג החוצה ויביא ברכה חיים עד העולם”.

ראש המועצה, חיים רוקח, בירך ואמר: “אני נרגש לחזות בעיניי היום את הנס של הקמת הישוב החדש רמת טראמפ. אם היו אומרים לי לפני שלוש שנים, שיוקם יישוב חדש בגולן, לא הייתי מאמין והנה, בעזרת השם, בקרוב נקים עוד שני יישובים חדשים. אני נרגש לראות כאן בשבילים את ילדי ונכדי ותיקי הגולן ואת המשפחות החדשות שבחרו לנטוע כאן בית. השילוב הזה של חלוצים מדורות שונים מחזק אותנו, בונה את הגולן שלנו-חכם יותר, מנוסה ומתחדש ומותאם לעתים החדשים”.

ספר התורה, שנתרם ע”י משפחת לוי, ניתן ליישוב ע”י טל לוי, מאלוני הבשן. את הספר כתב ג’ורג’ לוי ז”ל, אביו של טל, לעילוי נשמתה של אמו עליה השלום, מלכה לוי. טל וחגית אשתו, בחרו להעביר את הספר למשמרת בית הכנסת ברמת טראמפ, בכדי לחזק את ההתיישבות הצעירה. טל בירך את הקהילה: “חשוב לי מאוד להודות על הזכות הגדולה שהענקתם לי ולמשפחתי בכך שכיבדתם את זכר הוריי בהכנסת ספר התורה בבית הכנסת של קהילתכם, בתוך הקהילה המיוחדת שלכם.

“המעמד היה מרשים ומעורר כבוד, הירתמות הקהילה למען האירוע מעוררת השראה, אתם קהילה של אנשים טובים עם פנים מאירות ואין מאושר ממני שהספר אצלכם.

בשם בית הכנסת שלכם, ‘טל חרמון’, ‘מסתתרת’ מהות הקהילה. לכל שם, יש פסוקים שמתחילים ומסתיימים באותיות שלו. במקרה שלכם, זה משקף את אופיים של אנשי רמת טראמפ: טל = “טוב עין הוא יבורך כי נתן מלחמו לדל”.

“ובקהילה צריך גם עין טובה וגם לחלוק עם האחר. מי ייתן ותמיד השמחה תשרור ביניכם ובינינו”.

כיבדו בנוכחותם ובירכו: רב היישוב חיספין, הרב איזנטל ורב היישוב אלוני הבשן, הרב יהונתן סנדרס, שהפליאו בגדולת המעמד ורגשו את המאזינים בדברי התשבחות על בניין הארץ ועל חשיבות המפעל ההתיישבותי, בכלל ובגולן, בפרט ועל חיזוק היישובים והקהילות בתושבים חדשים והביעו רצון גדול לחזות במהרה בבניין בית הקבע של בית הכנסת היישובי ברמת טראמפ. ואמרו אמן!

ברוך הבא, מנהל יחידת הבריאות גולן מאור זהר

החודש, הצטרף לצוות המועצה מאור זהר, כמנהל יחידת הבריאות. מאור, בן 37, גר בשעל ונשוי למעיין, בת שעל. למאור שני ילדים. מאור יליד צפת למשפחה הנמצאת במקום, מזה דורות. מאור מגיע למועצה, לאחר שש שנים בהם ניהל את המרכז הרפואי של קופ”ח “לאומית”, בקצרין. מטרת היחידה לבריאות היא העלאת המודעות לאורח חיים בריא בכל שכבות הגילאים בגולן ובכך לשפר את איכות החיים בגולן.

מהו‭ ‬החזון‭ ‬שלך‭, ‬מאור‭? ‬

“החזון שלי הוא להתגבר על מכשולי הפריפריה ולהנגיש לתושבי הגולן שירותים רפואיים איכותיים
קרוב לבית”.

בהצלחה‭ ‬מאור‭!‬

פותחים את עונת הרחצה בבריכות חיספין ובני יהודה

אחד הבילויים המועדפים בקיץ זו הבריכה הקהילתית. פוגשים חברים, נהנים מהקרירות של המים, מעבירים אחר הצהריים בנעימים, קרוב לבית. אנו שמחים להכריז על פתיחת עונת הרחצה 2022. פתיחת העונה בז’ בסיוון,  6.6.22 עונת הרחצה תתקיים בתאריכים 6.6-23.9.22                                                                        

לרוכשים מנוי עד לתאריך 5.6.22, יינתנו 5% הנחה. ניתן לבחור ממגוון המנויים: יחיד/ משפחתי/ זוגי/ אזרח ותיק/ ילדים מתחת לגיל 9/ סטודנט/ חייל. הרוכשים מנוי מקבלים אפשרות כניסה לשתי הבריכות. פרטים ורכישה באתר החברה הכלכלית גולן, או במייל sp-hispin@megolan.org.il

מיום 6.6.22, בשעות הפעילות הבריכה, ניתן יהיה לקבל גם מענה בטלפון שמספרו 04-6600042

שוהים בלתי חוקיים בגבעת יואב

בשבוע שעבר, בעקבות ביקורת של המשטרה, באתר בנייה בגבעת יואב, התגלו שוהים בלתי חוקיים-שב”חים, העובדים במקום. עם כניסת הניידת לאתר, ברחו שני שב”חים, לכיוון מערב. לאחר חיפושים נרחבים שערכה המשטרה עם כוחות מתנדבים של מג”ב, נתפסו סה”כ ארבע שב”חים (שניים באתר ושניים שברחו).

בימים אלו, אנו נדרשים לגלות אחריות כבונים, בנושא העובדים המועסקים אצלנו ואצל הקבלנים הפועלים בשטחנו. יש לבדוק שמדובר בעובדים בעלי היתר שהייה.

על כולנו, לשים לב לסביבתנו ולגלות עירנות לכל אדם חשוד. יש להתקשר למוקד 100 של המשטרה עם מידע מפורט ככל הניתן ולהודיע למוקד גולן לביצוע מעקב ועירוב רבש”צ היישוב באירוע.

יחד ובעזרתכם, נשמור על הביטחון היישובי והאזורי.

שרפות וזהירות באש בימים חמים

במוצאי שבת, התחוללה שריפה גדולה בשטח המרעה והשמורה, בסמוך ליישוב חד נס. ככל הנראה, מדובר בהצתה. עד שעות הבוקר של יום א’, פעלו במקום ארבע כבאיות וצוותיהן, ארבעה מטוסי כיבוי שנתנו סיוע אווירי, עובדי רשות שמורות הטבע והגנים, הבוקרים וצוות מחלקת ביטחון של המועצה. רק בשעות הבוקר, הושגה שליטה והאש כובתה. הקיץ כבר פה, הימים חמים מאוד, הרוחות חזקות והשילוב הוא מתכון מסוכן. לכן נבקשכם לפתוח עיניים ולדווח על כל חשד לשריפה, להיזהר בשימוש באש, לכבות את המנגל בחצר, לא לזרוק גחלים בוערות בשטח ולזכור כי הכול מתחיל בגיץ קטן. על כל שריפה, יש להודיע למוקד 102 כיבוי אש והצלה, ולמוקד גולן.

יחד נעבור את הקיץ בשלום!

מילה טובה לעובדת מסורה-לי אלין שנבור

לי אלין שנבור, תושבת גבעת יואב, בת 46, נשואה ואם לשניים, מנהלת את מחלקת הוותיקים כמעט שמונה שנים. הגיעה אלינו למועצה אחרי כמה תפקידים בקהילה ומתוך דאגה וחיבור מיוחד לגיל השלישי.

לי והצוות הנהדר של המחלקה לא מפסיקים לחדש. החל מבניית תכנית הקתדרלות הלימודיות, הטיולים בארץ ובחו”ל ועוד. חשוב לזכור כי בעצם תחום הוותיקים הוא תחום צעיר בגולן. ראשוני הוותיקים הם מקימי הגולן ומרבית האוכלוסייה בגולן צעירה יחסית. בעצם, זהו מצב בו אנו לומדים כל הזמן יחד עם וותיקי הגולן. אומנם אנו לומדים ממועצות אחרות, רשויות וארגונים, אך חשוב יותר שאנו רואים את האוכלוסייה שלנו כגורם שותף, המחליט יחד אתנו מה נכון לו, מהם התכנים והצרכים הייחודיים לאנשי הגולן, במרחב הגולני.

עיקר גאוותה של לי הוא החיבור הגולני – החיבור בין אנשי הצפון לדרום, חילונים ודתיים, צעירים יותר וצעירים פחות, החיבוק שכל אחת ואחד מקבל מהקבוצה והטיול בסיני הוכיח זאת יותר מהכול. ההצלחה של המפגשים, הטיולים, ההרצאות והביקוש לתכנים אותם המחלקה מציעה, רק גדל ועל כך גאוותינו.

בכל דיון באגף הקהילה, אליו שייכת מחלקת הוותיקים, לי מביאה את הזווית הוותיקה ומקדמת את האינטרסים של הגיל השלישי לטובת פיתוח שירותים מותאמים ומתוך דאגה לאיכות חיי התושבים הוותיקים. לי, המשיכי כך! תודה על העשייה החשובה והמבורכת!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?