בדרכי לקבר הצדיק

גם אני אוהבת את התפילה שלי לריבונו של עולם ישירה וקברי צדיקים הם סוג של אמצעי לחיבור, אבל גם אמונה שצדיקים, גם בקברם, מסוגלים לפתוח שערי שמים


רגע לפני לג בעומר והלילות של רבי שמעון בר יוחאי, נסעתי להשתטח על קברו. אני אוהבת את הנסיעה בגליל. צופה על הרי מירון, מצד אחד וצפת ובית הקברות העתיק, מהצד השני, כרמי גפנים וזיתים בצדי הדרך, חורשות של אורנים. הכביש מתפתל והתחושה של נסיעה בטבע מוסיפה לאווירה המיוחדת שאופפת אותי בדרכי לקבר הצדיק. אני לא יודעת אם מפני שנולדתי בצפת, עיר המקובלים, הפכתי לרוחנית שכזאת, או שאולי זה חלק מההווי במשפחה שלי. החיבור המיוחד של תפילה על קבר הצדיק.

בזיכרונותיי, מגיל קטן, נוסעים ליום טיול בקברי צדיקים והרבה פעמים, כשאני יוצאת מהבית, בפתח הדלת, אני נזכרת באימא שלי, עומדת ליד המזוזה בכניסה לבית, מתפללת, מתחננת ומזכירה את כל הצדיקים בעברית מתובלת בערבית, עם מבטא תוניסאי קליל, בזכות רבי שמעון, רבי מאיר, וראבי עקיבא וחוני המעגל, עליהם אלשאלם (זכרם לברכה) זכותם תגן עליכםככה, כשהיינו יוצאים מהבית לנסיעות, היא הייתה מברכת ושופכת כוס מים אחרינו ומדברת אל הצדיקים שיתפללו שהישמרנו וידה על המזוזה.

גם אני אוהבת את התפילה שלי לריבונו של עולם ישירה וקברי צדיקים הם סוג של אמצעי לחיבור, אבל גם אמונה שצדיקים, גם בקברם, מסוגלים לפתוח שערי שמים. אני באה אליהם, מבקשת עזרתם, שיתפללו עבורי וימליצו טוב. מול הקבר, אני פותחת את צפונות לבי, את המחשבות, הדאגות, ההתלבטויות, הבקשות לפני האלוהים ומבקשת. לפעמים, מזילה דמעה. לפעמים, יוצא ממני ממש בכי ואני מרגישה את הקרבה שלי להכל כך חזקה, יודעת שהוא שם למעלה, שומר עליי ושומע אותי, גם אם לפעמים הוא מעמיד אותי במבחנים ומשברים

אנשי הסגולות

השבוע, בקבר הרשבי, כבר ניכר שההכנות להילולה בעיצומןשלטים, מחסומים, אנשי ביטחון ואוטובוסים רבים של מתפללים שמגיעים רגע לפני. לקחתי אתי טישו, לשעת הצורך, שקית מלאה מטבעות לצדקה, לכל אלו שיעמדו בצדי הדרך, אני כבר רגילה אליהםאחת שאוספת להכנסת כלה, אחרת לסעודות שבת למשפחה של יתומים, איש אחד, בחולצה לבנה ומכנס שחור מלא טלאים, צועק לעברי עם חוטים אדומים בידיו – “בואי, בואי, סגולה לזיווג ופרי בטן“.

תהיתי אם הוא חושב שאני זו שזקוקה לזיווג ותינוק עכשיו.

תודה על המחמאה, אבל אני עם תינוקות גמרתי“, אני עונה לו.

את דווקא נראית צעירה“, הוא קונה אותי בלשונו. “בסדר, בסדר“, הוא מרגיע אותי. “אז סגולה לנכדים“.

לנכדים אני מוכנה, יאללה, תברך, מה יכול להיות“.

הוא מברך ואני עונה אמן. משלשלת לקופסה שמונחת לידו כמה מטבעות. על החוט האדום, אני מוותרת. אני נכנסת לעזרת הנשים, המקום עמוס בנשים, נערות, ילדות, חום אימיםאישה אחת שמכוסה כולה, מכף רגל ועד ראש, מציעה לי צעיף לכסות את הידיים, על אף שאני לא באמת חשופה, לבשתי שמלה די צנועה, לטעמי. היא מעצבנת אותי כשהיא ממשיכה להתעקש, למרות שאני מתעלמת ממנה, כאילו לא מבינה שהתכוונה אליי. באתי להתפלל, תעזבי אותי, חשבתי בלבי ובכל זאת, עניתי לה בסוף. לא תודה אין צורך.

זה עובד

אני מצליחה למצוא פינה ליד הקבר. מסביבי, נשים ממלמלות תפילות בלחש. אחרות צועקות פרקי תהילים בקול. יש כמה נשים שמתחננות ממש בבכי. אישה כחושה ללא שיער מתפללת וזועקת, אישה שעמדה לידי עם דמעות, ביקשה חתיכת טישו וסיפרה לי בהתרגשות, שהיא בת 50 ועומדת להתחתן, בפעם הראשונה.

אני לא דתייה“, היא ממשיכה, “אבל באתי לפה בשנה שעברה עם חברה, פעם ראשונה בחיי, להתפלל. הגעתי לפה, התרגשתי והאמנתי שהצדיק יעזור והנה, מצאתי איש טוב, דתי דווקא, גם אני מתקרבת לדת ואנחנו בעזרת השם מתחתנים. באנו יחד, להגיד תודה ולבקש שיהיה לנו בהצלחה“.

התרגשתי אתה עד דמעות. פתאום, שכחתי על מה באתי לבקש. נו, תמיד יש על מהומצאתי את עצמי מתפללת אתה להצלחתה ומצטערת ומבקשת על האישה החולה. לרגע, הרגשתי סחרחורת. התיישבתי בכיסא שהתפנה וחשבתי לעצמי על כל הפעמים בחיי שהגעתי לפה והאמנתי שהתפילה תעזור ואיך באמת הדברים הסתדרו והגיעו תשובות. הסתכלתי על האנשים. דתיים, חילונים, כולם מאמינים שהצדיק יש בכוחו לעזור.

הסתכלתי על האנשים. דתיים, חילונים, כולם מאמינים שהצדיק יש בכוחו לעזור. אחרי שנרגע לי כאב הראש, פתחתי את ספר תהילים שהיה בידי, קראתי כמה פרקים והרגשתי צורך רק להודות, על הטובות והחסדים ועל הזכות להיות אישה מאמינה

אחרי שנרגע לי כאב הראש, פתחתי את ספר תהילים שהיה בידי, קראתי כמה פרקים והרגשתי צורך רק להודות, על הטובות והחסדים ועל הזכות להיות אישה מאמינה, כי האמונה היא הכוח החזק בחיים. אמונה בה‘, אמונה בצדקת הדרך, אמונה בטוב, באנשים, אמונה בכוחה לחולל קסמים, אני יודעת. אשרי המאמין.

הלוואי שיישמעו כל תפילותינו ובקשותינו ברחמים, גם בזכות רבי שמעון וכל הצדיקים. רגע לפני שהלכתי, הדלקתי נר, עצמתי עיניים ואמרתי לעצמי: אני מאמינה באמונה שלמה שבעזרת השם, הכול יסתדר ויהיה טוב ולטובה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?