אתגר השמש העולה

איך ניתן לאפס את העייפות שהצטברה בתקופת החגים והחופשים הרבים? איך אפשר להחזיר את הגוף לאיזון ולהוריד את רמת העייפות? איך נחזור, אנחנו וילדינו, לקימה מוקדמת ושינה מוקדמת, לאורך לילה שלם, ארוך ונעים?


איילה היזמי

זהו. נגמרו החגים ואנחנו לקראת שגרה ארוכה ומבורכת. אבל היי, הילדים עדיין עייפים, ההרדמות ארוכות ורבים מתעוררים הרבה במהלך הלילה, או לא ישנים טוב במהלך היום. נרדמים מאוחר, מתקשים להתעורר בבוקר, ג’ט לג, הגוף מלא אדרנלין. התרגלנו בחופשת החגים ללכת לישון מאוחר, לקום מאוחר ובמהלך היום, להוציא המון אנרגיות – בטיולים, בנסיעות, אורחים, ים ועוד.

אני לא יודעת מה אתכם, בתקופת החגים, אצלנו, הימים התארכו עד מאוחר בלילה וקמנו מאוד מאוחר בבוקר. בנסיעות, הילדים נרדמו והתעוררו באמצע השינה. פגשתי כמה  תינוקות ששנת היום שלהם הייתה קצרה מאוד וכל היום הם הסתובבו עייפים.

יש דרך לחזור לשגרה ולאפס עייפות והיא בהחלט אתגר. עלינו לאפס את העייפות בגוף של התינוקות, הילדים והמבוגרים. לסנכרן בין הגוף לטבע, בין היום ללילה, בין האור לחושך. לתת תחושת ערנות ביום ותחושת עייפות ושינה איכותית וטובה בלילה.

לאתגר הזה קוראים “אתגר השמש העולה”. איך הוא עובד? אז ככה: קמים בזריחה, ממש עם קרני השמש הראשונות ויוצאים החוצה, לכעשרים דקות, למשך חמישה עד עשרה ימים רצופים.

קרני השמש הראשונות יוצרות איזון מתאים לכל ההורמונים ומייצרות תחושה של רעננות. בזמן זריחת השמש, גופנו מתעשר בוויטמין D. בשלב הזריחה, ויטמין D נמצא ברמות הכי גבוהות שלו וזה עוזר להבשלת מנגנון השינה במוח

קרני השמש הראשונות יוצרות איזון מתאים לכל ההורמונים ומייצרות תחושה של רעננות. בזמן זריחת השמש, גופנו מתעשר בוויטמין D. בשלב הזריחה, ויטמין D נמצא ברמות הכי גבוהות שלו וזה עוזר להבשלת מנגנון השינה במוח, לחיזוק המערכת החיסונית, להבשלה של מערכת העיכול, לבריאות עור הפנים והשיער ועוד.

על ידי זה שקמים מוקדם בבוקר, מאפסים חלונות ערות ומסנכרנים את ייצור המלטונין והסרטונין, על מנת לסנכרן את המסלול הפנימי עם שעות הערות והשינה של העולם שלנו עם שעות הערות שלנו ושל ילדינו. כך, ביום – ערניים ובלילה – ישנים.

לאט לאט הגוף מזיז את השעון הביולוגי, מסדר את מנגנוני העייפות והערות. יום ולילה. אור וחושך. כך, קמים בתחילת היום ונרדמים בתחילת הלילה. במהלך היום, נהיה ערניים ואנרגטיים. האתגר גם יעזור לתינוק שצבר עייפות, שמסתובב עייף במהלך היום, ששנת היום שלו התקצרה והוא מתעורר הרבה במשך הלילה.

כאשר יש עייפות-יתר בגוף, היא משפיעה על עומק השינה. במקום שינה עמוקה, השינה שלנו תתאפיין ביותר שנת חלום. זה ישפיע על השינה והערות שלנו. לכן חשוב לאפס עייפות.

על אף הקושי והאתגר של לקום בזריחה ולצאת לקרני השמש הראשונות, הרווחים עצומים וממש שווים את זה. נסו את זה כשבוע ותרגישו איך העייפות מתאזנת, איך התינוק, או הילד שלכם מתחיל לישון יותר טוב בלילה, קם מוקדם, הולך לישון מוקדם יותר בלילה ושנת היום שלו מתארכת. תבחינו שכשהוא מתעורר, הוא קם ערני ושמח.

נסו את זה בבית ועדכנו אם יש שינוי.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?