שכנות טובה- הזדמנות להשפיע על המציאות

 

בפברואר 2013, הגיעו מספר פצועים סורים לגדר הגבול עם ישראל. הכוח הצבאי שפגש אותם פינה אותם לבית החולים. כך התחיל הסיוע הצה”לי לנפגעי מלחמת האזרחים בסוריהֿ


 דובר צה״ל

 

מלחמת האזרחים בסוריה התחילה עוד בשנת 2011, תחילה כהתקוממות האזרחים כנגד המשטר הדיקטטורי של שלטון אסד. המפגינים מחו כנגד היחס של השלטון אל התושבים ופגיעה בזכויות הפרט במדינה. ההפגנות וההתקוממות נמשכו זמן רב, עד שמשטרו של אסד החליט לא להישאר אדיש ולהגיב. המשטר החל בניסיונות דיכוי שונים כנגד האזרחים על ידי טילים, מטוסים ארטילריה ועוד.

כתוצאה ממלחמה ארוכה ומתמשכת זו, וזרם הפצועים המגיע אל הגבול עם ישראל, החליט צה”ל כי אינו יכול להישאר אדיש והקים את מנהלת “שכנות טובה”. מטרת המנהלת היא התמקדות בטיפול ומתן עזרה לאזרחי הצד השני על ידי טיפול רפואי שוטף, העברת ציוד רפואי, תרופות וציוד נוסף, אשר נועדו לתת איכות חיים טובה יותר בצד השני.

הכול התחיל כאשר ב-7 בפברואר, 2013, מספר פצועים סורים, נפגעי הלחימה, הגיעו לגדר. הכוחות אשר היו בשטח זיהו את הפצועים והעבירו אותם למתן טיפול רפואי בבתי החולים בצפון. עם הזמן, החלו להגיע עוד ועוד פצועים לגדר, על מנת לקבל סיוע רפואי פה בארץ. מאז ועד היום, הגיעו סך הכול יותר מ-3,000 פצועים סורים, אשר זכו לקבל טיפול רפואי בישראל. חלקם אף שבו בשנית, על מנת לקבל טיפול, לאחר שחזרו לסוריה. מתן הסיוע הזה נמשך עד היום, כאשר כמעט מדי לילה ממשיכים בתי החולים לקלוט עוד ועוד פצועים מסוריה.

המנהלה הוקמה בעוצבת הבשן, באוגוסט של השנה שעברה. המנהלת מסייעת לפצועים הסורים, תוך הימנעות מהתערבות במאבק הפנימי התחולל בסוריה. ההבנה כי ללחימה זו נקלעו סורים רבים, חפים מפשע שאין להם למי לפנות, הביאה למסקנה כי בתור צבא מוסרי, על צה”ל לנסות ולעזור ככל יכולתו לתושבי הצד השני.

סא”ל א’, מפקד מנהלת “שכנות טובה”: “זו זכות גדולה עבורי לפקד על יחידה שזו משימתה, במקום הזה ובעת הזו. ניתנה לנו ההזדמנות להשפיע על המציאות ובעזרת הרבה רצון ואנשים טובים, אני מאמין שנמשיך לעשות זאת בצורה הכי טובה שניתן”

גורמים בצה”ל מסבירים כי כצבא, אשר ערך חיי האדם מנחה אותו בכל מהלך ופעילות, לא ניתן לעמוד מנגד למראה הזוועות ולכן הוחלט כי יש לעשות מעשה ולהושיט יד לשכנינו.

“לפני הכול, אני זוכר תמיד שהמשימה שלי היא ליצור ביטחון – לייצר קשרי שכנות טובים משני צדי הגבול. את זה אנחנו עושים, אולי, בדרך הכי אצילית שיכולה להיות”, מספר סא”ל א’, מפקד מנהלת “שכנות טובה”. “זו זכות גדולה עבורי לפקד על יחידה שזו משימתה, במקום הזה ובעת הזו. ניתנה לנו ההזדמנות להשפיע על המציאות ובעזרת הרבה רצון ואנשים טובים, אני מאמין שנמשיך לעשות זאת בצורה הכי טובה שניתן”.

אם נדבר במספרים, מאז הקמת היחידה, באוגוסט 2016 ועד היום, הועברו כ-450,000 ליטר של דלק, 112 טון של בגדים ונעליים, 1,800 חבילות טיטולים ועוד.

סיוע זה הוכח כהצלחה. הוא משפר את איכות חייהם של התושבים בצד השני היא ונותן מענה לבעיות מהם התושבים סובלים, כמו חוסר בציוד רפואי ותרופות, מערכת חינוך אשר לא מספקת תכנית לימודים מסודרת כבר שנים, חוסר בתשתיות חשמל ברוב הבתים, חוסר בדלק לחימום וחוסר בקמח ומזון.

“מבצעי הסיוע מתרחשים כמעט מדי לילה, בעצימות גבוהה ובכל מזג אוויר”, מספר מפקד גדוד 77, סא”ל שאול ישראלי, שהגדוד שלו מבצע תעסוקה מבצעית בגבול סוריה. “לפעמים, מדובר בהעברה של אוכל לילדים, לפעמים בתרופות ולעתים, גם מכשור רפואי של ממש. הפעולה המרגשת מכולן היא העברתם של ילדים לטיפול רפואי בארץ – חולים, בעלי מומים וכאלו שידם אינה משגת טיפול רפואי הולם בסוריה. הם מוצאים בנו אור ותקווה לחיים טובים יותר עבורם”.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?