אנרגיית רוח – לומדים לפני שמחליטים

בשבע שעבר, התחילה המועצה האזורית גולן בסדרת המפגשים עם כל בעלי העניין, בתחום אנרגיית הרוח בגולן. בסיום התהליך, תגבש המועצה האזורית את עמדתה בנושא


בשבוע שעבר, ב-23.12, החלה המועצה האזורית גולן תהליך למידה הפתוח לציבור, בשיתוף חברי המליאה (נציג מכל יישוב), בנושא אנרגיית הרוח והתאמתה לגולן.
התהליך בנוי מסדרת מפגשים עם בעלי ידע, מומחים בתחום ובעלי עניין בנושא. במפגש שנערך, נכחו נציגי המליאה, הנהלת מועצה אזורית גולן ונציגי הגופים הירוקים – “שומרי הגולן”, רשות שמורות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, מומחה לצפרות ואקולוג, נציגי תושבי הגולן ונציג מהיישוב מירב שסיפר על השפעות הטורבינות, באזור מגוריו. במפגשים הבאים, ישתתפו נציגי חברות האנרגיה, מרכזי המשקים בגולן, נציגי משרד ממשלה ועוד. מטרת המפגשים הרחבים הללו היא לאפשר שמיעת כלל הדעות וקבלת מידע רחב ככל הניתן, על מנת לבסס עמדה נכונה, הרואה את ההשלכות על עתיד הגולן, בפרט ועתיד האנרגיה הירוקה שהאזור ייצר למען מדינת ישראל, בכלל.
המפגש שודר בדף הפייסבוק של המועצה האזורית גולן ותושבים רבים ובעלי עניין נכנסו לשידור החי, צפו בו ואף העלו תגובות. במפגש המסכם, יתקיים פאנל רחב שיועבר בזום, בנוסף לשידור החי ויאפשר לשאול שאלות, לאחר שכל המציגים כבר הופיעו והציגו את דעותיהם, כולל מחקרים ומידע שנאסף בארץ ובעולם.
ראש המועצה, חיים רוקח, שנכח במפגש המליאה בזום, בירך בסוף המפגש על השיח הפורה והמעניין וציין את עמדתו: “אנו נמצאים בשלב בו אין בידינו מספיק מידע על ההשפעות של טורבינות הרוח, על בעלי החיים, בעלי הכנף, הצומח והאדם, בסביבת הטורבינות ובגולן בכלל. המפגשים יוסיפו לנו ידע והבנה. בסופו של דבר, לדעתי, יש להמתין מספר שנים, לנתר ולבחון את השפעות חוות הטורבינות על המרכיבים השונים שציינתי ורק לאחר מכן, לקבל החלטה אם ממשיכים. חובה עלינו לנהוג במשנה זהירות ולשמור על הגולן למען ילדינו, נכדינו, נינינו ולמען עם ישראל כולו. כמו כן, יש לציין כי המועצה ביקשה מ’מכון שמיר למחקר’, לבצע ניתור ובדיקות שונות ברשות פרופסור דן מלקינסון”.
“זהו תהליך ייחודי, בו המועצה, חברי המליאה והציבור שומעים ולומדים יחד, על תחום אנרגיית הרוח. לא רצינו להסתמך על מומחים שונים ובעלי עניין ספציפיים, שפנו אלינו. רצינו לקבל את כל המידע האפשרי ולכן פנינו וביקשנו, מכל מי שראינו כרלוונטי לתהליך, להציג בפנינו. הכול בשקיפות, בפתיחות, תוך כבוד הדדי לכל הדוברים. אנו מקווים כי בסוף התהליך, יהיה בידינו מספיק מידע על מנת לקבל החלטות”, אומר מנכ”ל המועצה האזורית גולן, אשכול שוקרון.
תאריכי המפגשים הבאים:  יקבע תאריך מפגש חלופי  עם החברה היזמית “אנלייט”-התאריך המקורי “נופל” על ימי הסגר; 12.01.2021 – מפגש עם נציגים ומרכזי משקים; 31.01.2021 – מפגש עם נציגי שלטון מרכזי, העוסקים בניהול ותכנון אסטרטגי של משאבי טבע ושטחים פתוחים; 15.02.2021 – פאנל מסכם.

כל המפגשים משודרים בלייב, בעמוד הפייסבוק של המועצה האזורית גולן – https://www.facebook.com/golan.org.il

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?