אנחנו לא נתפנה

ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר : “האמירה ‘אנחנו לא נתפנה’ הנה אמירה ערכית ומוסרית שהקהילה בגולן צריכה להחזיק בה ואנו מובילים פעילות על מנת לממש אותה”. ריאיון ראשון עם ראש המועצה האזורית גולן על הכניסה לתפקיד, החזון והחלום

ר גע לפני פסח, נפגשתי עם ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, שנכנס לתפקיד באופן רשמי לפני כחודש. התקופה לא ממש שגרתית ודי מאתגרת בכל התחומים, בעיקר הביטחוני, שבה רמת הגולן, כמו כל מדינת ישראל, נמצאת במלחמה ובמאבק על היישובים שלנו. למי שלא ממש מכיר – אורי הוא בן 45, נשוי ליהודית ואב לחמש בנות, מתגורר ברמת מגשימים. הוא גדל בשכונת קריית משה בירושלים וכבר בגיל צעיר התאהב בגולן ולמד בישיבה התיכונית בחיספין. את שירותו הצבאי עשה ביחידת מגלן והתקדם לתפקיד מ”פ ולאחר מכן כסמח”ט 55 במילואים, שימש כסגן ראש המועצה האזורית גולן בין השנים 2012-2018.

איך ההרגשה בחודש הראשון בתפקיד?

אורי: “הנהגת הגולן הנה אחריות גדולה ועבודה קשה, אך יחד עם זה, יש שמחה רבה על התפקיד והתרגשות מהעשייה. אני שמח שהשכלנו, יחד כל המתמודדים וקהילת הגולן, לקיים מערכת בחירות גולנית, שבשורה התחתונה חיזקה את קהילת הגולן ואיחדה אותה. התפקיד שלי עכשיו הוא להוביל, להמשיך ולעסוק בעשייה מחברת.

“הדבר הראשון שעשיתי היה היכרות ושיחות עם הנהגת הגולן – מרמת ההנהגות ביישובים ועד מנהלי בתי הספר – על תכניות העבודה והערכים שלנו בגולן. בעיניי, הקהילות ובתי הספר הם מושא המנהיגות האזורית המשמעותית ביותר”.

ספר על הרגע שבו החלטת להתמודד על ראשות המועצה

“האהבה שלי לגולן התחילה מגיל 12, בטיול. כבר אז ידעתי שאני רוצה לחיות באזור המדהים הזה. מתוך אהבה זו, התפתח הרצון להיות חלק מהנהגת הגולן, בתהליך ארוך, שהתחיל בקורס מנהיגות צעירה שהתקיים במועצה (כיום נקרא קורס מובילי קהילות…) המשיך בתפקידי כסגן ראש המועצה והבשיל תוך כדי תהליכים משפחתיים ואישיים, עד ההחלטה הסופית, לפני קצת יותר משנה, להתמודד על תפקיד ראש המועצה, מתוך תחושת שליחות מלאה”.

איך משפיעה המלחמה על התפקוד היום-יומי שלכם במועצה?

“אין ספק שהמצב הביטחוני הנוכחי מציב לנו אתגרים ומחייב אותנו להיות מוכנים לכל תרחיש. לשם כך, אנחנו מקיימים הערכות מצב שוטפות עם אגפי המועצה השונים ועם גורמי הביטחון. כלל אגפי המועצה מתודרכים לתפקד במצבי חירום. אנחנו בקשר מתמיד עם כוחות הביטחון, כיתות הכוננות, צוותי הצח”י והרבש”צים ביישובים ומעניקים להם מעטפת מקצועית של עובדי המועצה, בכל התחומים הנדרשים.

“כמו כל מדינת ישראל, התמודדנו השבוע עם מצב חירום אמתי. מרכז ההפעלה של המועצה נפתח כבר במוצ”ש ופעל במתכונת חירום באופן רצוף. קיימנו הערכת מצב עם הנהגות היישובים – יו”ר יישובים, מנהלי קהילות, יו”ר צח”י ורבש”צים – והעברנו דיווחים ועדכונים שוטפים בזמן אמת לקהילת הגולן, בהתאם לאירועים, במהלך כל הלילה. במקביל, סיירתי בצפון הגולן, על מנת לחזק את צוותי החירום והתושבים, אשר לשמחתי הרבה תפקדו באופן מצוין.

“האתגר ברמה הלאומית הנו לעמוד אל מול אתגרי המלחמה. האויב נלחם לא רק בצבא, אלא גם בנו, כקהילה, ומנסה לנתק אותנו אחד מהשני, להפריד אותנו מהגולן, להפחיד וכמובן, לנסות לפגוע בנו פיזית. בשונה ממלחמות בשנים האחרונות, הניצחון הוא להישאר ביישובים. האמירה ‘אנחנו לא נתפנה’ הנה אמירה ערכית ומוסרית שהקהילה בגולן צריכה להחזיק בה ואנו מובילים פעילות על מנת לממש אותה”.

מצוינות ואיכות

האם יש תכניות לשיקום התיירות בגולן בעקבות המלחמה?

אורי: “התיירות הנה עוגן כלכלי עיקרי בגולן ואין ספק שנזקי המלחמה ניכרים גם בתחום זה. אנחנו לא מחכים לסיום המלחמה על מנת לסייע לתיירנים ולעסקים הנסמכים על התיירות וכבר עכשיו, נקטנו במספר פעולות מידיות לשם כך: דאגנו לקבלת אישור פיצויים לכל עסקי התיירות בגולן מול משרד האוצר. קיבלנו אישור מחדר המצב של משרד החינוך להחזרת טיולי בתי ספר בדרום ומרכז הגולן. אגף התיירות והפיתוח הכלכלי בחכ”ל, אשר הובילו את ביתן הגולן בתערוכת התיירות הבין-לאומית ‘IMTM’, שמו דגש על מיצוב הגולן כאזור הקולט תיירות נכנסת, בעיקר צליינים אוונגליים. בנוסף, אנו בוחנים אפשרויות לפסטיבלים ואירועי קונספט נוספים בגולן”.

מהו החזון שלך לגולן לשנים הבאות?

“אני רואה בגולן אזור יוצא דופן באיכותו. אנחנו רואים את זה באנשים המיוחדים שחיים פה, באחדות המיוחדת שיש לאנשים ולקהילות בגולן, שלמרות השוני בין כל שכבות האוכלוסייה, יש שותפות, חברות, עזרה ההדדית ויחד חזק, לעומת מקומות אחרים. אנחנו רואים את המרחב הטבעי הכל כך מיוחד שלנו.

“את כל זה, אני רוצה להביא לידי ביטוי באופן בו כל ילד, משפחה וקהילה ירגישו שהם חיים במקום שהנו יוצא דופן באיכותו, בערכים המשותפים שלנו, בעשייה, בקהילה, בחינוך, בחוגים ובשירות לתושב. אני רוצה שכל תושב בגולן יפיץ את המצוינות והאיכות של האזור ויהווה חלק מהן”.

איך יוגשם החזון שלך לניהול המועצה?

“לפני המחשבות והמילים הגדולות, יש עשייה יום-יומית שצריכה להניע מערכת שלמה שעובדת במסירות ונותנת שירות מקצועי וטוב.

“אנחנו מתמקדים בייצוב המערכת הכלכלית של המועצה, במקביל להובלת תכנית עבודה אסטרטגית, שתבוא לידי ביטוי על ידי חמש תכניות מקיפות
בכל התחומים המרכזיים: ביטחון וחירום, בניית קהילה, חינוך, כלכלה, תשתיות (תכנית פתרו”ן – פיתוח תשתיות רמת הגולן).

“זהו תהליך אסטרטגי אשר ישלב בין מנהלי האגפים ועובדי המועצה, הנהגות היישובים והתושבים, מתוך אמונה ששילוב בין כולם יוביל להצלחת התהליך כולו.

“אנחנו מקיימים מפגש חשיפה ושיתוף ציבור לתהליך האסטרטגי מיד אחרי פסח, ב-2 במאי ומזמינים את הציבור לקחת בו חלק, כדי להיות שותפים לעיצוב הגולן בשנים הבאות.

“בהזדמנות זו, אני מבקש להודות למנהלי האגפים ועובדי המועצה על מסירותם הרבה בשנים האחרונות, בכלל ובחודשים האחרונים, בפרט. תודה על תפקוד מצוין בתנאים מאתגרים ובמצב ביטחוני לא יציב, המחייב גמישות, יצירתיות ודינמיות”.

צוותי החינוך – אבן יסוד

איך אתה רואה בעיני רוחך את קצב גידול האוכלוסייה והקליטה בגולן?

אורי: “הגולן מאגד בתוכו צורות התיישבות שונות ומגוונות – יישובים קהילתיים, מושבים, קיבוצים. לכל יישוב יש את המאפיינים הייחודיים לו ועלינו להתאים את קצב הגידול המתאים לכל יישוב, על מנת לשמור על הפסיפס הקהילתי המיוחד של הגולן באופן שיאזן בין הרצון והצורך של היישובים לגדול, לבין השמירה על הצביון הייחודי של כל יישוב.

“מוטלת עלינו אחריות לאזן בין השימור החשוב לבין פיתוח בגולן, מתוך ראייה ארוכת טווח ככל הניתן, מול הממשלה, רמ”י וגורמי חוץ נוספים”.

מה אתה חושב על מצב מוסדות החינוך בגולן?

“אני גאה במוסדות החינוך בגולן ובצוותים הנפלאים שלהם. הספקנו לבקר בחלק ממוסדות החינוך ולהתרשם מהעבודה הטובה שעושים צוותי החינוך. אנחנו בקשר מתמיד עם מוסדות החינוך, על מנת להבין את צרכיהם בזמנים מורכבים אלו, תוך מחשבה כבר עכשיו על שנת הלימודים הבאה. צוותי החינוך מהווים אבן יסוד בבניית עתיד הגולן בשנים הקרובות. בעזרת הקהילה ובעזרתם, נוביל יחד את הגולן ואת החינוך בו למצוינות”.

איך היית רוצה לראות את הקשר עם המועצה מקומית קצרין?

“ראש מועצת קצרין, יהודה דואה ואני, יצאנו לדרך משותפת מיד לאחר הבחירות, מתוך ראייה אסטרטגית הגורסת כי שיתוף פעולה בין המועצות יביא להצלחת הגולן כולו. שיתוף הפעולה בין המועצות בא לידי ביטוי בהרבה תחומים, קיימנו מספר פגישות מוצלחות משותפות עם שרים ותורמים, אשר כבר הניבו לשמחתנו הישגים, ביניהם אישור מתן פיצויים ליישובי הגולן ותרומות לטובת פעילות חוסן”.

מה אתה הכי אוהב בגולן?

“את המרקם האנושי המיוחד של תושבי הגולן ואת נופי הגולן המתחלפים מדי עונה ויפים בכל השנה. יש בגולן שילוב מיוחד של אנשים ונופים המהווים פסיפס מיוחד שאין כמותו בשום מקום בישראל”.

ספר על חלום קטן שתרצה להגשים במסגרת התפקיד

“לבסס את המציאות הכלכלית של המועצה כמנוף לנתינת שירות מצוין לתושבים והפיכת מערכת החינוך שלנו למערכת מעוררת השראה ברמה הארצית”.

עם כניסתך לתפקיד, עם מי היית רוצה לשבת לקפה?

“עם סבתא שלי, חיה קלנר, שנפטרה לפני כ-13 שנה. היא הייתה בשבילי דמות משמעותית ומקור השראה למה שאני היום בחיים. היא הייתה עובדת סוציאלית בבית לוינשטיין ועזרה לרבים”.

האם מאז שהפכת לראש המועצה יש לך זמן פנוי?

“מאז כניסתי לתפקיד ,יש לי מעט זמן חופשי, בו אני קורא ולומד, או משקיע במשפחה, בשיח עם תושבים וחברים ובמפגשים אישיים ואני ממשיך לרוץ.

משפט לסיום:

“מאחל לתושבי הגולן חג פסח שמח!”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?