פינוי מוסק? לא מה שחשבתם – חטיבת הגולן

בשבוע שעבר, התקיים תרגיל מוסק של חטיבת הגולן, הכלל כשנים עשר מסוקים, כוחות חיל רגלים, פרמדיקים וחובשים. בראיון מיוחד לשישי בגולן, מספר קצין הרפואה של החטיבה, סרן מתן קאליש, על התרגיל, היכולות והמוכנות לפינוי פצועים בכל עת


החטיבה המרחבית אחראית על אזור רמת הגולן מזה כשנתיים, וגובלת בגבול עם סוריה. מלחמת האזרחים בסוריה, הנמשכת מזה כשלוש שנים, מביאה איתה לארץ פצועים רבים מאזור הגבול. “במסגרת המציאות המבצעית של מלחמת האזרחים, אנחנו נותנים סיוע הומניטארי לפצועים סורים שמגיעים לגבול,” מסביר קצין הרפואה החטיבתי, סרן מתן קאליש. “עד כה טיפלנו בלמעלה מאלף פצועים סורים בחזית רמת הגולן”. מעבר לסיוע ההומניטארי, מסביר קאליש, “הטיפול שאנחנו מעניקים לפצועים מהווה ניסיון מבצעי ורפואי שלא קיים באף צוות רפואי בעולם, ובעת הצורך, הניסיון הרב יבוא לידי ביטוי גם במתן טיפול רפואי לחיילים”.

קאליש, קצין הרפואה של רמת הגולן מזה כשנתיים, נושא על כתפיו אחריות עצומה. “אני אחראי על צוותי הרפואה שנמצאים בגדודים ובחטיבה, ונותנים את המענה הרפואי ליחידות הפעולות במרחב. מעבר לזה יש את רפואת השגרה והמרפאה האזורית המספקת רפואה לכל המשרתים ברמת הגולן עומדת בפני מציאות לא פשוטה – תוואי השטח והגישה אליו ברכב אינה מהירה דייה, ועל כן האופציה הנותרת היא פינוי מוסק של פצועים בשטח. באוגדה כולה,” מסביר קאליש, “עוסקים רבות בהקמת של התשתיות לאותה מציאות מבצעית בחזית רמת הגולן. אנחנו רוצים להגדיר תפיסת פינוי רפואי חדשה, המתבססת על שיתוף פעולה עם חיל האוויר. במסגרת התרגיל שארך יומיים, תורגלו הכוחות במטרה לשפר את כשירותם הרפואית, לבדוק דרכי פינוי חדשות ברמת הגולן ובחרמון ולהכיר את הטייסת והחטיבות השונות. בתרגיל לקחו חלק כשנים עשר מסוקים ועשרה צוותי רפואה, ודימינו מספר אירועים רבי נפגעים המתרחשים בו זמנית. צוותי הרפואה שהשתתפו בתרגיל היו צוותים של חיל רגלים, חיל השריון וגם צוותי הרפואה של החטיבה. את כולם תיכלל חמ”ל הרפואה האוגדתי, ששולט בכל צוותי הרפואה”.

“חשיבות התרגיל הייתה גבוהה”, מסביר קאליש, “מפני שאנחנו למדים האירועים. רמת הגולן רחוקה מאוד מבתי חולים, הפינוי הרכוב פחות רלוונטי ואם אנחנו רוצים שהפצוע יגיע כמה שיותר לבית החולים האופציה המהירה היא הפינוי המוסק”.

מעבר לחילוץ ולטיפול הרפואי המוענק ע”י צוותי הרפואה של החטיבה לפצועים סורים המגיעים מרמת הגולן, נועד גם למטילים ולתושבי האזור. “אנחנו מבצעים חילוצים גם בנחל ג’ילבון וגם בנחל יהודה, בשיתוף פעולה עם יחידת חילוץ גולן. אנחנו יורדים עם לנחלים ועוזרים לחלץ אל מחוץ לנחל, בין אם מדובר בשיתוף פעולה עם יחידה 669 או בשיתוף עם יחידת חילוץ גולן”.

“התרגיל השיג את כל המטרות שלו” מסכם קאליש. “רמת הכשירות עלתה ושיתוף הפעולה עם חיל האוויר התחזק. אני בטוח שלכל אירוע נוכל לתת את המענה בצורה הטובה ביותר, בין אם מדובר באירוע צבאי או באירוע אזרחי”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?