אישור תקציב המועצה המקומית קצרין לשנת התקציב 2020

גם השנה הצביעו חברי המליאה על אישור התקציב לשנת 2020, שיושפע כנראה מגירעון הממשלתי העצום. עם זאת, מתוכננת עלייה בהכנסות העצמיות של המועצה


קרן אהרן ביתאן, דוברות המועצה המקומית קצרין

סיכום שנת התקציב 2019

שנת 2019 הייתה שנה מאתגרת מאוד ומורכבת, שהתחילה באישור תקציב נמוך יותר מזה של השנים הקודמות, דרך קיצוצים ומועצה לעומתית, שלא היטיבה עם אף אחד. השנה הסתיימה טוב יותר, יחסית להתחלה. עם סיום 2019, מליאת המועצה המקומית קצרין היא יציבה, חזקה, בלי הרבה זעזועים ועם המבט קדימה אל העתיד.

המועצה המקומית קצרין, והעומד בראשה, פועלים בשקיפות מלאה מול התושבים, חברי המליאה והעובדים ועל כן, נשמח ונעדכן כי שנת 2019, למרות הקיצוץ הנרחב שנעשה בתחילתה, הסתיימה באיזון ואנחנו עם הפנים קדימה, אל עבר שנת התקציב 2020.

נקודת ההתחלה השנה הנה בעייתית. מזה שנה וחצי, נמצאת מדינת ישראל תחת ממשלת מעבר וכעת, לקראת בחירות שלישיות. התהליך התמידי של בחירות מניח מחסומים באינטראקציה בין הממשלה לרשות. גם כאן, הצלחנו לשמור על יציבות ולהוציא את כל התכניות לפועל, למרות הקשיים.

רוב ההחלטות שהתקבלו ב-2019 היו החלטות עם מבט קדימה ל-2020. לכולנו היה ברור, שהגרעון הממשלתי העצום שהתגלה, (50 מיליארד ש”ח), יגרום בוודאות לגזרות כלכליות במהלך 2020. היינו צריכים לקחת זאת בחשבון, בהתנהלות קדימה

רוב ההחלטות שהתקבלו ב-2019 היו החלטות עם מבט קדימה ל-2020. לכולנו היה ברור, שהגרעון הממשלתי העצום שהתגלה, (50 מיליארד ש”ח), יגרום בוודאות לגזרות כלכליות במהלך 2020. היינו צריכים לקחת זאת בחשבון, בהתנהלות קדימה.

כל מאמצי ראש המועצה לייצר החלטת ממשלה המשכית, התומכת ברצף הצמיחה ובהדרגתיות שתסגור את הפער בין הכנסות להוצאות, לא צלחו, בעיקר בעקבות מערכות הבחירות החוזרות ונשנות. על פי החוק – בתוך מערכת בחירות, בשל אי-היציבות השלטונית, לא ניתן לקבל החלטות מרחיקות לכת והחלטיות, על מנת שלא לסנדל את הממשלה העתידה לקום ולכן לא ניתן היה ליצור החלטה המשכית. כך נוצר פער תקציבי בין שנת 2019 שמסתיימת באיזון ל-2020, שבה נוצר פער של מענקים שניתנו בשנים הקודמות והשנה הסתיימו.

עם הפנים קדימהשנת התקציב 2020

בשנת התקציב 2020, שיצאה לדרך, ניצבים לפנינו מספר אתגרים. חלקם ייפתרו עם הקמת הממשלה וחלקם – בעבודה שוטפת וצמצום הוצאות המועצה. כולנו תקווה כי סבב הבחירות השלישי, ב2.3, יביא הכרעה ברורה וחד-משמעית, שתוביל אותנו, כבר בחודש מאי, לממשלה יציבה וכנגזרת מכך, לתקציב למשרדי ממשלה מחודשים שניתן לעבוד מולם. בעקבות כך, גם המועצה תתנהל בתקציב מצומצם. נדגיש, כי תקציב 2019 הסתיים באיזון ומעיד על התנהלות נכונה של המועצה.

בשנה האחרונה, פועל ראש המועצה ללא לאות על מנת למצוא את הפתרון ולהתגבר על מחסור בתקצוב ממשלתי, בעקבות אי-היציבות. אחרי משא ומתן בן חודשיים, הצליח ראש המועצה להגיע למתווה אופטימלי וייחודי במשרד האוצר, יחד עם משרד הפנים, שייצרו במיוחד עבורנו. המתווה מנחה אותנו, כי בכדי לקבל מענק לתקופת מעבר, אנו נדרשים להגדיל הכנסות כבר בשנת 2020 ולייצר מסגרת של התייעלות. במילים אחרות – קיצוצים לפי סדרי עדיפויות שנקבע, כדי לקצץ 1.5 מיליון ש”ח מתקציב המועצה. הגדלת הכנסות עצמיות יהיו דרך העלאת הארנונה, שכעת נמצאת ברף התחתון ונמוכה משמעותית ביחס לרמת השירותים שמתקבלים במועצה.

מתווה קצרין

המועצה המקומית קצרין הנה רשות שנמצאת בתהליך צמיחה מתקדם. בעקבות הנחה זו, ומתוך רצון וצורך להגיע ליעד ההכנסות העצמיות, ובכך לשכנע את הממשלה להמשיך ולתמוך בנו, אנו חייבים להגדיל את הכנסות המועצה. ההכנסה העצמית בקצרין נמוכה מאוד ביחס להוצאה לנפש. על מנת להגיע ליעד ההכנסות העצמיות, אנו צריכים להשתתף במימון החסר. השתתפות המועצה מתבטאת בכמה דרכים:

המועצה המקומית קצרין תקבל מענק ממשלתי. המענק הממשלתי יהיה בגובה של 2 מיליון ש”ח. כרשת ביטחון, המועצה מתכננת לאשר הלוואת איזון בגובה של 2 מיליון ש”ח נוספים. ההלוואה תמומש רק במידה שהמועצה לא תצליח לגייס כספים נוספים ב-2020. המועצה המקומית קצרין פועלת ליישום תכנית רב-שנתית להפחתת התלות במענקי הממשלה

במהלך המשא ומתן מול גורמי הממשלה, שלח ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מכתב נרגש לחברי המועצה, בו שיתף אותם במאמציו וקרא לשיתוף פעולה, איחוד ועזרה. במאבק ובמאמצים כאלה, אין מתחלקים חברי המועצה למחנות וקבוצות, אלא כולנו פועלים למען קצרין.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “גם בשעת מחלוקת לגיטימית, יש אחדות דעים שטובת קצרין היא מעל הכול ועל כן, אני בטוח שלאחר בירור כל הפרטים, תהיה אחדות ונוכל יחד לעבור את התקופה המאתגרת הצפויה לנו”

דימי אפרצב: “משוכנע שלמרות ההבדלים בתפיסות חברי המליאה, יש לכולם מכנה משותף אחד והוא תושבי קצרין וטובת קצרין, העומדים לנגד עיניהם. גם בשעת מחלוקת לגיטימית, יש אחדות דעים שטובת קצרין היא מעל הכול ועל כן, אני בטוח שלאחר בירור כל הפרטים, תהיה אחדות ונוכל יחד לעבור את התקופה המאתגרת הצפויה לנו במינימום נזקים, גם אם נדרש לשלם מחירים מסוימים כדי לשמור על רמת החיים הגבוהה ביישוב, גם עכשיו וגם בעתיד. אני סומך על חברי ועובדי המועצה כאנשי מקצוע ואנשי חזון. אין לי ספק שיחד נשיג הרבה יותר מאשר לחוד”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?