אופני שטח חשמליים: הלהיט התורן בשבילים

שוק האופניים העולמי עובר לחשמל. הלהיט התורן הוא אופני שטח חשמלייםאופניים בעלי מנוע עזר חשמלי המיועדים לרכיבה בשטח


מאת: איב נהור, מכונאי אופניים מוסמך

הלהיט התורן של שוק האופניים העולמי בשנים האחרונות הוא מעל לכל ספק אופני השטח החשמליים. לא מדובר על עוד טרנד חולף, אלא על מהפכה של ממש בכל הקשור להנגשת הספורט של רכיבת השטח, בפרט ולחוויית הרכיבה על אופניים, בכלל. ההתקדמות הטכנולוגית בתחום היא מהירה ודינמית ביותר, עובדה ההופכת את סגמנט אופני השטח החשמלי לפופולרי ביותר בקרב רוכבי אופניים בעולם.

מהם אופני שטח חשמליים (e-MTB) ובמה הם נבדלים מאופנים חשמליים עירוניים?

אופני שטח חשמליים כשמם כן הםאופניים בעלי מנוע עזר חשמלי המיועדים לרכיבה בשטח (רכיבת הרים). אופניים אלה מבוססים לרוב על שלדות אלומיניום, או קרבון, חסונות, חלקים ייעודיים ומאפיינים המאפשרים רכיבה בטוחה בשבילי עפר. להבדיל מאופניים עירוניים, בהם המנוע נמצא לרוב בטבור הגלגל ויכול להיות מופעל על ידי דיווש, או מצערת, באופני שטח חשמליים, המנוע הנו מרכזי ומוטמע בשלדה והוא מופעל אך ורק כנגד פעולת דיווש. כלומר, על מנת להניע את אופני השטח החשמליים ולהכניס את המנוע לפעולה, על הרוכב לדווש באופן רגיל לחלוטין. על הכוח שיפעיל הרוכב על הדוושות, מנוע העזר יוסיף כוח נוסף, כך שפעולת הדיווש המתקבלת היא קלה הרבה יותר ומאפשרת רכיבה בפחות מאמץ, לעומת רכיבה על אופני שטח ללא מנוע עזר.

למי מיועדים אופני שטח חשמליים?

מגוון הדגמים של אופני השטח החשמליים הקיימים היום מתאימים למגוון רחב של משתמשים, החל מרוכבים מתחילים ועד לרוכבים ותיקים ומנוסים. מחד, פעולת הדיווש הנתמכת והפשוטה של אופניים אלה מנגישה את רכיבת השטח לרוכבים מתחילים הנרתעים מפעולת דיווש מאמצת. גם רוכבים מבוגרים/ מוגבלים בריאותית, שכבר לא מסוגלים לגמוע מרחקים ארוכים כמו פעם, ימצאו יתרון במנוע העזר. המנוע החשמלי מאפשר לרוכב לכסות מרחקים ארוכים יותר, לבלות זמן רב על האופניים בטבע וליהנות הרבה יותר מחוויית הרכיבה הכוללת.

בצד השני, נמצאים הרוכבים המנוסים שאופני השטח החשמליים מאפשרים להם להגדיל את מעטפת הביצועים שלהם, בין היתר, ברכיבה במסלולים מאתגרים ותלולים הרבה יותר, בטיולי עומק ארוכים ובשיפור יכולת הרכיבה הטכנית/ אקסטרימית.

סוגי אופני שטח חשמליים נפוצים

בדומה לתחום אופני ההרים, גם באופני השטח החשמליים ניתן להבדיל בין מספר סוגים של אופניים, על פי אופי שימוש:

אופני זנב קשיח דגמים המתאימים בעיקר לרכיבת שבילים כבושים, או סלולים, בשטח, או בעיר. לרוב, הם יתבססו על שלדת אלומיניום עם בולם קדמי (ללא בולם אחורי) ואבזור בסיסי יחסית. מחירם הוא הנגיש ביותר בקטגוריה.

אופני שיכוך מלא קלים (אופני שבילים) אופניים המבוססים על שלדת אלומיניום/ קרבון עם בולם אחורי ומהלך מתלים של 140/150 ממ. מגיעים עם מנוע בעל עוצמה נמוכה יחסית וסוללה קטנה/ קלה יותר. מאופיינים במשקל נמוך מאוד, ביכולת תמרון גבוהה מאוד ותחושת רכיבה דומה לזאת של אופני הרים רגילים. הם מיועדים לרכיבת שטח משמעותית במגוון שבילים, לרוכבים המחפשים את התמיכה של המנוע, אך עם ביצועים ותחושה של אופניים רגילים

אופני שיכוך מלא אגרסיביים אופניים עם מהלך מתלה של 150/170 ממ, מאובזרים בחלקים כבדים ועמידים להתעללות אגרסיבית בשטח. יגיעו לרוב עם מנועים חזקים וסוללה גדולה. מיועדים לרכיבה במגוון תאי שטח, מרכיבת שבילים רגועה עם כיסוי מרחקים גדול, ועד רכיבות אנדורו אקסטרימיות, בתוואי שטח טכניים ואגרסיביים.

דגשים לפני רכישה

לפני רכישת אופני שטח חשמליים יש לשים לב למספר דגשים:

  • התאמת סוג האופניים לסגנון הרכיבה בדיוק כמו באופניים רגילים. למשל, אם הנך רוכב/ת שבילים בעיקר, אין צורך לרכוב על אופניים כבדים ואגרסיביים, אפשר להסתפק באופני שטח חשמליים קלים וכד‘.
  • רכיבת מבחןהחלטתם ללכת על אופניים חשמליים? מומלץ לבצע רכיבת מבחן על השבילים המוכרים כדי לבדוק אם מתחברים לאופנים ולאופיים.
  • התאמת מידהכמו באופניים רגילים, גם באלה החשמליים יש חשיבות יתרה להתאמת מידת האופנים לממדי הרוכב. אל תסתפקו בטבלאות, שבו על האופניים.
  • שירותבאופני שטח חשמליים, יש חשיבות רבה לשירות שאחרי הקנייה, בעיקר בכל הנוגע למנוע. בדקו היטב מהי תדירות התקלות במנוע המבוקש ואם השירות של המותג מספק אתכם.

מעוניינים לשמוע עוד, או להזמין רכיבת מבחן? צרו קשר עםאיב אופניים בגולן“, גבעת יואב, בטלפון: 054-6318898, 052-4585202  ובמייל yvesnahor@gmail.com

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?