קוטעים את שרשראות ההדבקה

חברי צוות המתחקרים, של המועצה האזורית גולן, עובדים סביב השעון על מנת לקטוע שרשראות הדבקה. מגנים על כולנו


מה זה מתחקר אפידמיולוגי? מה הוא עושה? איך? מותר לו? מי מכשיר אותו? בשביל מה צריך את זה? ומי בכלל האנשים מאחורי הסיפור… בשבועיים האחרונים, מפעילה המועצה האזורית גולן צוות העוסק בתחקור אפידמיולוגי. ההבנה כי משרד הבריאות מתקשה להכיל את כמות התחקורים של כל החולים המאומתיםחיוביים לקורונה והמגעים שלהם הביאה את הפרופגמזו להעביר את תחום התחקור לפיקוד העורף. מפיקוד העורף לרשויות, הדרך הייתה קצרה. פיקוד העורף, האמון על תרגול הרשויות לחירום, מכיר את היכולות של הרשויותערים, מועצות אזוריות, מועצות מקומיות וכד‘, ביקש לצרף את הרשויות אל המערך של מתחקרי הקורונה. נבנה קורס אינטרנטי בחלקו, הבנוי מיחידות לימוד הסוקרות את המחלה ותולדותיה, תסמינים, השפעות גיל, מצב רפואי וכד‘. בסיום יחידות הלימוד, נערך מבחן אותו היו צריכים לעבור המועמדים בציון של 85 לפחות.

השלב הבא היה מפגשי זום עם פיקוד העורף, המציגים את מערכת המחשוב של משרד הבריאות אליה יחוברו החוקרים האפידמיולוגיים בהמשך, למידה של טכניקות העבודה, התשאול וכך הלאה. השלב הבא הנו התלמדות. החוקרים העתידיים נשלחים אל לשכות הבריאות וחוברים לאחות אפידמיולוגית, צופים בה מבצעת תחקירים ומבצעים תחקירים בעצמם, תחת פיקוח. לאחר שהשלימו את כל התהליך וסיימו את ההכשרה לשביעת רצון משרד הבריאות, יקבלו החוקרים קוד משתמש במערכת התחקירים של משרד הבריאות ויוכלו להיכנס ולבצע חקירה אפידמיולוגית, בהתאם להכשרתם והסמכתם.

חשוב לציין כי אנו, במועצה האזורית גולן, בחרנו בקפדנות את החוקרים, בהתאם ליכולות האישית הנדרשות לתפקיד, המוכנים לתרום מזמנם האישי. כולם מבצעים את התפקיד מעבר לתפקידם הקיים במועצה, לא נשכרו בעלי תפקידים נוספים.

המתחקרים נבחרו על פי היכולת הביןאישית, יכולת השיח, הסבלנות וההכלה. לפעמים, האדם שקיבל תשובה חיובית, המום מהתשובה, אינו מרוכז, מרגיש לא טוב, נבוך, מוצף רגשית ועוד. צריך להתנהל בשיא ההתחשבות, לצד הצורך לפעול ביעילות ובמהירות

המתחקרים נבחרו על פי היכולת הביןאישית, יכולת השיח, הסבלנות וההכלה. לפעמים, האדם שקיבל תשובה חיובית, המום מהתשובה, אינו מרוכז, מרגיש לא טוב, נבוך, מוצף רגשית ועוד. צריך להתנהל בשיא ההתחשבות, לצד הצורך לפעול ביעילות ובמהירות, כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. כל אחד מהחוקרים האפידמיולוגיים, העובדים במועצה, חתמו על הצהרת סודיות המחייבת אותם שלא לגלות מידע מתוך החקירה לאיש

רק ביחד

בסיום כל חקירה, לאחר שהמאומת ומגעיו תודרכו, מסיים המתחקר את החקירה בהפקת דוח, הנשלח אל ראש הצוות. תפקידו של ראש הצוות לבחון אם יש מידע הרלוונטי לציבור הרחב ולהוציאו לציבור, לדוגמה: האדם ביקר בחנות מסוימת ושהה בה ללא מסכה/נסע בתחבורה ציבורית וכד‘. ההודעה לציבור תצא ללא פרטי המאומת, רק עם המסלול שעבר. לעתים, כאשר האדם המאומת מתיר את פרסום פרטיו, יוציא היישוב הודעה לקהילה עם סיפור האירוע.

מדוע הדבר חשוב? בשעת סערה, רבים מאתנו שוכחים פרטים, מידע רלוונטי. לדוגמה: עם מי היינו, איפה שתינו קפה ולכמה זמן וכד‘. הוצאת הודעה הכוללת שם ביישוב מאפשרת למי מהקהילה/מהתושבים לחשוב אם ייתכן כי פגשו בחולה המאומת, היו במקומות בהם שהה וכד‘. זהו כלי עזר משמעותי בקטיעת שרשראות ההדבקה. יתרה מכך, אין בושה בעובדה כי מי מאתנו הפך מאומת לנגיף הקורונה. גילוי המידע מסייע ליתר הקהילה להישמר, להיזכר אם אולי נחשפו ונדרש מהם להיכנס לבידוד. הבידוד, כידוע, הוא מכשיר עוצמתי בעצירת התפשטות המחלה.

בצוות המתחקרים חברים עובדים מכל האגפים: מנהלת לשכת ראש המועצה, אתי ריימונד, מנהלת מחלקת רישוי עסקים, רותם שרון, מנהלת מוקד גולן, נטלי קוואז, קבט מוסדות החינוך, עומרי חמילבסקי וזאב שנקר. את הצוות מנהלת ומרכזת דוברת המועצה, לימור הולץ.

כמי שהוא חלק מהקהילה, לא תמיד מילוי התפקיד קל. אנו מכניסים חברים ושכנים לבידוד. שואלים את החולה/המאומת המון שאלות, נותנים המלצות ובעיקר מנסים לסייע. עזרו לנו למלא את תפקידנו. אנו מגנים עליך, על משפחתך, על החברים, השכנים, כל הקהילה כולה. רק בשיתוף פעולה, נצליח!

אנו מאחלים לצוות הצלחה בעבודתו, מחזקים אותו על השעות הרבות אותם הוא משקיע בסיוע למניעה ומיגור המחלה מאזורינו. גמר חתימה טובה ובריאות איתנה לכולנו.

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?