ישיבת ממשלה חגיגית ביישוב החדש רמת טראמפ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז בנאומואיננו זרים בגולן, אנו נמצאים בגולן בזכות“. נשיא ארהבהודה לראש הממשלה ולישראל על הקמת רמת טראמפ


ביום ראשון, התקיימה בגולן ישיבת ממשלה חגיגית. הגולן לבש חג, כשלשטח היישוב המיועד לקום הגיעו ראש הממשלה, שרי הממשלה, ראשי הרשויות השכנות, נציגי המליאה ומוזמנים מכובדים רבים. לישיבה הצטרפו שגריר ארהב בישראל, דיוויד פרידמן וראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח.

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה בדברי ברכה. אחריו דיברו השגריר וראש המועצה, חיים רוקח. ראש המועצה פתח בדברי ברכה לראש הממשלה על החלטתו להשקיע בגולן עם הקמת היישוב החדש ואמר שלאחר 52 שנים של המתנה, ההכרה בגולן והקמת היישוב החדש אלו מאורעות היסטוריים שמקדמים את הגולן לפיתוח והישגים שלא היו לפני כן. ראש המועצה ציין את ייחודיות הגולן, את היותו שמורת הטבע של ישראל, בזכות האנשים, הקהילות, האוויר והאווירה.

רוקח הציג את החזון והיעד שהציב להכפלת תושבי הגולן בעשור, תוך שמירה על עקרונות חזון הגולן וביקש מראש הממשלה ומהשרים להירתם לפיתוח הגולן ולהשקיע משאבים לפיתוח האתגרים שעומדים בפנינו

רוקח הציג את החזון והיעד שהציב להכפלת תושבי הגולן בעשור, תוך שמירה על עקרונות חזון הגולן וביקש מראש הממשלה ומהשרים להירתם לפיתוח הגולן ולהשקיע משאבים לפיתוח האתגרים שעומדים בפנינו בנושאי תעסוקה, חינוך, חקלאות, תיירות, תשתיות.

דבר תלוי בדבר“, אמר רוקח, “והתכנית צריכה להירקם יחד“.

כמו כן, ציין רוקח לשבח את מהירות קידום התהליך מול משרדי הממשלה. מחג הפורים, שבו הכריז נשיא ארהב על הכרתו בגולן בריבונות ישראלית ולאחר מכן, ביקור רהמ בחוהמ פסח והכרזתו על הקמת היישוב החדש ועד קידום התהליך למימוש התכניות במהירות וביעילות. רוקח הודה למנכל הממשלה החדש, רונן פרץ, על ליווי התהליך במקצועיות וברגישות.

לאחר מכן, התקיים טקס חגיגי להסרת הלוט משלט היישוב החדש ונחשף שם היישוב – “רמת טראמפ“. ההדים התקשורתיים סביב הטקס היו רבים וחוצי יבשות. כ-100 כלי תקשורת מרחבי העולם סיקרו את הטקס.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על הטקס שנערך בגולן וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול“.

טראמפ צירף לדבריו את ציוץ הטוויטר של שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, שכתב: “יום גדול בגולן. לראש הממשלה נתניהו ולי היה הכבוד להקדיש אתרמת טראמפ‘ – הפעם הראשונה שישראל מקדישה יישוב לכבודו של נשיא מכהן מאז הארי טרומן (1949). יום הולדת שמח, אדוני הנשיא“.

בתוקף הצדק והאמת

זהו רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון דרך בתולדות רמת הגולן“, אמר נתניהו בנאומו בטקס. “עברו הרבה שנים מאז שקם יישוב חדש בגולן, היום זה קורה: אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו על הקרקע של היישוברמת טראמפ‘. הוא נושא בגאון את שמו של ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל ואני גם גאה מאוד לומר: ידיד גדול שלי, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם לכן והיו צריכים להיעשות, בתוקף הצדק והאמת.

הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו וממדינתנו. הגולן הוא ישראלי“, הדגיש נתניהו. “חשוב לחדד את הנקודה הזאת שוב ושוב: איננו זרים בגולן. אנו נמצאים בגולן בזכות. בזכות שורשי עמנו שנעוצים באדמת הגולן, זה אלפי שנים. אתם מכירים את זה היטב. עשרות בתי הכנסת העתיקים שפזורים ברחבי הגולן מלמדים על החיים היהודיים התוססים שהתקיימו כאן באזור, בימי המשנה והתלמוד.

אבל יש עוד סיבה שבגללה הגולן שלנו בזכות: הגולן חזר לידינו במלחמת מגן, שאין מוצדקת ממנה. מלחמה שבה לוחמינו האמיצים והמופלאים שחררו נחלת אבות זו, לפני 52 שנים. הרי מה היה כאן, כשלא אנחנו שלטנו פה? תוקפנות סורית בלתי פוסקת נגדנו. במלחמת העצמאות, הסורים גלשו מן המצוקים מטה. הם נהדפו ממש למטה. אחרי 1948, הם הפכו את רכסי הגולן ליעד צבאי מבוצר. הם בנו בונקרים, עמדות נשק, מהם המטירו אש בלתי פוסקת על היישובים שלנו בעמק. הם גם פעלו להטות את מקורות הירדן. כל זה השתנה באבחה במלחמת ששת הימים, במהלכה שוחרר הגולן בגבורת לוחמינו. ושוב, במלחמת יום הכיפורים, כשחיילינו ומפקדינו הגנו על הגולן בהקרבה עילאית.

כולנו יודעים מה מתרחש בעשור האחרון כאן, מעבר לגבול. איננו מושיטים את צווארנו לשחיטה בפני מבקשי נפשנו, ההפך הגמור. פעם אחר פעם, אנו מוציאים מידם את המאכלת.

החלטת הנשיא טראמפ להכיר בריבונות ישראל על הגולן היא פרי הבנה מפוכחת שמדובר במציאות בלתי הפיכה. הנשיא טראמפ מוכיח, שוב ושוב, את המחויבות האיתנה שלו לביטחוננו ולעתידנו. במשך 52 שנים, סירבו מנהיגי העולם להכיר בעובדה ההיסטורית והמדינית הפשוטה הזוהגולן צריך להישאר בידי ישראל, כחלק ממדינת ישראל, עד שבא הנשיא טראמפ ואמר את המובן מאליו“.

כזכור, בטקס שנערך בבית הלבן, בסוף חודש מרץבנוכחות נתניהו HYPERLINK “https://www.hidabroot.org/article/1123159”חתם טראמפ על הצו הנשיאותי המכיר בריבונות ישראל על הגולןטראמפ אמר כי צעד זה היה צריך להיעשותלפני עשורים רבים“. לדבריו, “ישראל השתלטה על הגולן ב-1967, כדי להגן על ביטחונה מפני איומים חיצוניים. היום, בשל הפעילות האגרסיבית של איראן וכוחות טרוריסטיים בדרום סוריה, ביניהם חיזבאללה, הגולן מהווה שטח פוטנציאלי לפתיחה במתקפות אלימות נגד ישראל. כל הסכם שלום עתידי יהיה חייב לכלול את צורכי הביטחון של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה, איראן ואיומים אזוריים אחרים“.

שהחיינו

טנא מכובד מלא בתוצרת מקומית הוענק כשי לרהמ ולשגריר ארהב. במחווה לקחו חלק חברות מקומיות – “יקבי רמת הגולן“, “דה קרינה“, יקבהר אודם“, פירותבראשיתומטע קטיף עצמי  אודם.

ראש המועצה, חיים רוקח, העניק לרהמ ולשגריר תבליט העתק מבית הכנסת העתיק עין קשתות, אות ועדות להתיישבות יהודית עתיקה ומפוארת בגולן, שעכשיו מתחדשת ומתפתחת ובירך מעל במת הטקס בהתרגשות: “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה“.


מאשה לאשה.

בזמן קיום ישיבת הממשלה, פגשה האמנית המקומית, רינה אפלבוים, שמוכרת בתוררינה מנדרינה“, את אשת ראש הממשלה ואשת השגריר והעניקה להן תכשיט קסום, שיצרה בהשראת זכוכיות שנמצאו בגמלא העתיקה. רינה יצרה את התכשיט עבור אשת נשיא ארהב, מלניה טראמפ והעניקה העתקים ממנו גם לאשת רוהמ ולאשת השגריר.

וכך נכתב בברכה שצורפה:

השרשרת הזו אינה שלי. היא של אישה שאיני מכירה ומעולם לא פגשתי, אבל השמים שמעליי הם אותם השמים שהיו מעליה. אני הולכת על אותה אדמה שהיא הלכה עליה לפני 2000 שנה, כשהיא חיה כאן בגמלא העתיקה שברמת הגולן, עיר משגשגת על צלע ההר.

הממצאים מראים שהיא התגוררה בבית בנוי אבני בזלת שחורה ושכדי חרס כבדים מלאים ביין ותבואה נחו על גג ביתה.

ייתכן שהשרשרת נשמטה מצווארה, כשחרבה גמלא במרד הגדול, או שאולי, באופטימיות נשית, היא הוסתרה עד שיגיעו ימים טובים יותר והיא תחזור אליה. ימים עברו והצטברו לשנים והשרשרת, שהתפרקה לחרוזים רבים, שכבה בין אבן ובזלת, מחכה לאישה אחת שתשוב.

בהתרגשות, ניגשתי למבער ויצרתי חרוזים זהים לחרוזי הזכוכית שנמצאו בין שרידי העיר העתיקה. מלאכה עתיקת יומין מחברת אותי לאישה שצעדה כאן בדיוק לפני 2000 שנה.

השרשרת הייחודית עוצבה ומוענקת אישית לגברת הראשונה של ארצות הברית, מלניה טראמפ“.

רהמ התרגש מאוד מהממצא והשתמש בנאומו בטקס בתמונת הזכוכיות מגמלא כאות להתיישבות העתיקה שהייתה בגולן ומחדשת ימיה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?