תכנית מתאר ארצית חדשה למרחב הכינרת

מאות משתתפים הגיעו לכנס שיתוף הציבור להצגת תכנית המתאר הארצית החדשה למרחב הכינרת וחופיה ביזמת איגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת. התוכנית החדשה שהוכנה על-ידי איגוד ערים כינרת מבטלת את התמ”א הנוכחית


במסגרת הכנת תכנית מתאר ארצית חדשה למרחב הכינרת וחופיה (תמ”א 13/13), התקיים כנס פתוח לציבור הרחב, אליו הגיעו מעל מאתיים איש – תיירנים ומלונאים, אנשי סביבה, נציגי רשות הטבע והגנים, נציגים ממשרד הבריאות, אנשי מים, מתכננים ומהנדסים, ראשי רשויות, תושבי האזור ועוד. בכנס הוצגה תכנית תמ”א 13/13 החדשה של איגוד ערים כינרת, אשר תבטל הלכה למעשה את התמ”א התקפה. למשתתפים ניתנה במה להציג שאלות והצעות ולהשפיע על התכנית, וכתוצאה מכך על עתיד הכינרת ומרחב הכינרת כולו.

תכנית המתאר החדשה השילה מעליה שטחים נרחבים באגן ההיקוות של הכינרת ומתמקדת באגם ובסביבתו הקרובה, זאת במטרה ליצור סביבה אטרקטיבית חדשה לתיירים ולנופשים, להסדיר את נושא השייט והתחבורה סביב האגם, מגוון סוגי המלונאות, מורשת, טבע, אקולוגיה, חקלאות ועוד.

התכנית, ברוח התיקונים האחרונים לחוקי התכנון והבנייה, מציעה סמכויות רחבות יותר ושיקול דעת רחב יותר לוועדה המחוזית ולוועדות המקומיות ומותירה למועצה הארצית סמכות בסוגיות ליבה בלבד.

תמ”א 13 התקפה, אשר תבוטל עם אישורה של התכנית החדשה של איגוד ערים כינרת, היתה תכנית המתאר הארצית הראשונה בישראל שהתייחסה לחופים והקדימה אף את התכנית העוסקת בחופי הים התיכון. התכנית הוכנה במטרה לשמור על איכות המים של הכינרת ומקורותיה באגן ההיקוות כיעד לאומי עליון ונחשבה בשעתה לתכנית חדשנית ומורכבת. התכנון התייחס לשטח של 547,000 דונם וקבע מסגרת תכנונית להסדרת ייעודי ושימושי קרקע במרחב הכינרת ובחופיה. עם השנים הוברר, כי בהיבט האקולוגי האגם “ניצל”, אך המצב בחופי האגם היה במגמת שחיקה והתדרדרות מתמדת מסיבות שונות.

עם הקמת איגוד ערים כנרת, החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בצעד חריג ויוצא דופן, להטיל על איגוד ערים כינרת את האחריות לערוך למרחב הכנרת וחופיה תכנית חדשה ועדכנית – תמ”א 13/13 כאמור, שתיצור מסגרת תכנונית חדשה לחופי הכנרת, ותיתן מענה לסוגיות תכנוניות שלא קיבלו מענה בתמ”א 13 התקפה. תכנית המתאר החדשה מאזנת היטב ובאופן מושכל בין הערכים הסביבתיים, האקולוגיים והנופיים, לבין הצורך ליצור תשתית נופש ותיירות מתקדמת ואטרקטיבית אשר תהווה אבן שואבת לאוכלוסיית המדינה ותייריה.

באיגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת הביעו שביעות רצון מההיענות המרשימה וכמות המשתתפים הרבה בכנס שיתוף הציבור. צביקה סלוצקי, מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים כינרת ציין, כי הבנת הבעיות, הצרכים והרצונות של כל מי שקשור לכינרת, חשובה ביותר ליצירת תכנית איכותית המוצאת את האיזונים בין הצרכים השונים והשתתפות הגורמים השונים בכנס תסייע לבצע שיפורים והתאמות בתכנית החדשה, כך שתטיב עם כולם.

יוסי ורדי, יו”ר איגוד ערים כינרת הדגיש בדברים שנשא בכנס, כי הכינרת הינה נכס לאומי שיש לשמור עליו ולטפח אותו למען כל תושבי ישראל ותיירים המבקרים באזור. “סביב הכינרת היתה שממה סטטוטורית, לא כפי שיאה לנכס לאומי. אני מודה לצוות התכנון בראשותו של אדריכל אילן אייזן וזאב עמית, שעמלו רבות על התכנית החדשה, תוך התייחסות לכלל המשתנים והגורמים הרלוונטיים. אנו רוצים לשמור על משאב טבע ייחודי זה ולהנגיש אותו לכל עם ישראל. החלום שלי הוא שהמדינה תתייחס לכינרת כמו לכותל המערבי,” אמר ורדי.

לפרטים נוספים – גיל מאור – תקשורות – 04-6930530

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?