שנת לימודים חדשה

אלפי תלמידי הגולן חזרו השבוע לחבוש את ספסל הלימודים. המועצה האזורית גולן השקיעה מעל לשני מיליון ש”ח בשיפוץ מוסדות החינוך במהלך חופשת הקיץ. מאמץ רב הושקע גם בפיתוח תכניות לימוד חדשות


2756 ילדי הגולן הגיעו ביום חמישי לשערי בתי הספר היסודיים, מהם 390 ילדים נרגשים עלו לכיתה א’, 1171 ילדים התקבלו בחיבוק על ידי הגננות בגני הילדים ומאות תלמידי תיכון פתחו את שנת הלימודים תשע”ז.
לתלמידים חיכו מוסדות חינוך משופצים ונקיים ובעיקר בטיחותיים. חמישה מבנים חדשים לגני ילדים ייחנכו השנה ביישובים מעלה גמלא, מיצר, אודם, אפיק ונאות גולן. במהלך החודשים הבאים, ייחנכו עוד שלושה מבנים חדשים לגני הילדים – בקדמת צבי, גבעת יואב וחד-נס. מעל שני מיליון ש”ח השקיעה המועצה האזורית גולן בשיפוץ מוסדות החינוך במהלך חופשת הקיץ, בעבודות בטיחות ובגינון.
במסגרת שיפור המיגון במוסדות החינוך, התווספו שלושה מבנים ממוגנים לישיבה התיכונית באלוני הבשן, שנמצאת סמוך לגבול ושתי כיתות ממוגנות נוספות לבית הספר “אביטל” נמצאות בבנייה. בבית הספר “מצפה גולן”, הושלמה עבודת שיפוץ אולם הספורט בעלות של 1.3 מיליון ש”ח ולרשות הילדים יעמוד אולם ספורט מחודש לגמרי, עם מתקנים חדשים ותקרה אקוסטית.
לא רק המבנים מתחדשים. במהלך חופשת הקיץ, עמלו צוותי המורים, הגננות, מנהלי מוסדות החינוך ואגף החינוך במועצה על הכנת הפדגוגיה של שנת הלימודים החדשה.

מנהל מחלקת החינוך, חגי סמט: “השנה יש כמה חידושים: מערכת החינוך תיתן דגש גם על ציון חמישים שנה לחידוש ההתיישבות בגולן. במערכת הלימודים ישתלבו תכניות ייחודיות, חלקן ביוזמת בתי הספר עצמם. רבות מהתכניות יילמדו במרחבי הגולן ולא בכיתות”

מנהל מחלקת החינוך, חגי סמט: “במהלך הקיץ, הייתה התרחשות בבתי הספר, חדרי המורים שקקו בהכנת תכניות חדשות ומרתקות. יש שותפות מצוינת עם משרד החינוך ועזרה מיוחדת של מנהלת המחוז, ד”ר ארנה שמחון, לפיתוח מערכת חינוך איכותית בגולן.
“השנה יש כמה חידושים: מערכת החינוך תיתן דגש גם על ציון חמישים שנה לחידוש ההתיישבות בגולן. במערכת הלימודים ישתלבו תכניות ייחודיות, חלקן ביוזמת בתי הספר עצמם באמצעות ‘קולות קוראים’, שהמועצה פרסמה ומאפשרים למוסד החינוכי ליזום את הרעיון שלו לביטוי של שנת החמישים וגם בתכניות קיימות כמו ‘חולם גולן’, תכנית החקר ושביל הגולן. רבות מהתכניות יילמדו במרחבי הגולן ולא בכיתות. ילדי הגולן ידריכו תלמידים מבתי ספר אחרים, וגם את ותיקי הגולן, על שביל הגולן ויש תכניות רבות לנושא הזה שנפרט במהלך העשייה שלהן. “נושא נוסף שאנחנו מעצימים השנה הוא תכנית הלימודים ‘תעשיאדע פרימיום’, במסגרתה לומדים תלמידים בתוך מפעלים מהגולן ויחד מפתחים מוצרים חדשים. בשנה שעברה, למדו תלמידי ‘אביטל’ במפעל ‘בראשית’ וייצרו אריזות מיוחדות שישווקו את המוצרים בצורה חדשנית ופיתחו מארז שהופך לצידנית. למידה מסוג זה פותחת לילדים אפיקי מחשבה חדשים, חושפת אותם לתהליכים שאינם מתרחשים בכיתות ומפגישה אותם עם העולם העסקי. השנה יתרחב פרויקט זה לבתי ספר נוספים עם מפעלים נוספים והילדים יזכו להיחשף לתחומים מעניינים”.
לכל אלה מתווספים גם לימודי סביבה, לימודי חקר שהפכו כבר חלק מתפיסה פדגוגית של הוראה בגולן, לימוד של אתרי מורשת וארכיאולוגיה ועוד. בתיכון “נופי גולן”, נפתחה כיתת “גוונים” למחזור שלישי שתופס תאוצה ובשנה הבאה ייגשו לראשונה תלמידים לבגרויות במסגרת התכנית.
מנהל אגף החינוך במועצה, גדי להב: “האני-מאמין שלנו הוא לעודד את אנשי החינוך ליזום וליצור ולהביא את עצמם ולא רק להנחית תכניות מלמעלה, ממשרד החינוך ומהמועצה. פעלנו מול צוותי החינוך ליזמויות חדשות, מקוריות, עידוד יוזמות מהשטח וניסינו לתת להן מקום וחשיבות – לאפשר לאנשי החינוך לפלס דרכים חדשות משלהם. זה מחדיר מוטיבציה, נותן תחושה של מעשה חלוצי, להתוות דרך משלהם שמאפיינת אותם. כך, התרגשנו לראות עד כמה אנשי החינוך מאתגרים את המחשבה והדמיון כדי לתת לתלמידי הגולן דברים חדשים וייחודיים”.

פתרונות לכל ילדי הגולן

חגי סמט: “חשוב לציין שמערכות החינוך של קצרין והגולן עובדות בשיתוף פעולה הדוק ומפתחות יחד תכניות. שתי הרשויות מפעילות יחד פורומים מקצועיים של מובילי חינוך, עם כל מנהלי החינוך והרכזים הפדגוגיים. זה לא מובן מאליו שכולם יושבים יחד ומבצעים חשיבה משותפת, מנהל מתלמוד תורה עם מנהלים מבית ספר ממלכתי, דמוקרטי עם בית ספר משלב. כולם ביחד תורמים זה לזה בחשיבה וזו הטרוגניות נפלאה שכוללת בתי ספר משתי רשויות והם מעצבים את הפדגוגיה המתחדשת בגולן ובקצרין”.
לצד החינוך למצוינות, משקיעה המועצה האזורית גולן בפיתוח מענה לתלמידים הזקוקים לחינוך מיוחד על כל קשת הלקויות. ממענה כמעט אפסי שניתן בגולן לתלמידי חינוך מיוחד, שנאלצו בעבר לנסוע למוסדות מחוץ לגולן, השנה כבר פועלות בגולן 17 כיתות חינוך מיוחד, מתוכם חמש בתיכונים, 11 ביסודי ועוד גן מיוחד, חוץ מהגנים בקצרין.
חגי סמט: “אנו פועלים מתוך תפיסה שרואה את המועצה כנותנת פתרונות לכל הילדים בגולן. התחלנו עם כיתות בודדות ואנחנו עומדים היום על 17 כיתות לחינוך מיוחד והשנה פעלנו לפתוח גם כיתה לילדים על הרצף האוטיסטי, כיתת תקשורת בבית הספר ‘שורשים’, שתיתן מענה גם למשפחות הדתיות וגם לחילוניות. צוות שלם עסק בזה, ראש המועצה לחץ על משרד החינוך להקמה של מבנה עבור התלמידים ואכן, השנה נפתחת כבר עם מבנה שהוכן בשבילם. בימים אלה, אגף ההנדסה נכנס לבינוי והרחבה של בית הספר וכיתת התקשורת תקבל כיתה קבועה”.
ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה: “מחמם את הלב לראות את הגידול במספר הילדים ואת כמות הכיתות וגני הילדים החדשים שנפתחים מדי שנה. מרגש לראות את מגוון בתי הספר השונים זה מזה ואת החיבורים ביניהם וכמובן, את הכיתות המיוחדות שנפתחות ומספקות מענה לילדים כאן בגולן. מרגש לראות את המסירות של צוותי ההוראה ואת הרצון לייצר בגולן מערכת חינוך אחרת, שפותחת בפני הילדים עולם מרתק שלא מתרכז רק בכיתות הלימוד, אלא גם יוצא אל שטחי הגולן, אל הטבע והנופים והמורשת היהודית, אל המפעלים והיישובים.
“הערך המוסף של תכניות כאלה אינו מדיד במבחנים ובסקרי המיצ”ב, אבל הוא מייצר לתלמידים קרקע פורייה לסקרנות וחשיבה עצמאית ופתיחות לתחומי דעת אחרים. התלמידים זוכים להיכרות עם מרחבי למידה אחרים וערכים של אהבת הסביבה וקבלת האחר. מכאן אני מודה לצוותי החינוך, שעמלו להכין שנת לימודים מרתקת, עם חשיבה מחודשת על תפקיד בית הספר ודרכי ההוראה. אני מאחל לתלמידים ולאנשי החינוך שנה מעניינת, מאתגרת ומה

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?