שמיט”ו בשבט בתרבות הגולן

טו בשבט בשנת שמיטה? תתפלאו. פעילות ענפה באשכולות המרכז הקהילתי גולן. והספריות האזוריות. אומנם בלי נטיעות, אבל לגמרי שמיטו בשבט


לפני כחודשיים, נפגשנו מעגל רחב של אנשים לחשוב איך חוגגים את שנת השמיטה בתרבות הגולן סביב טו בשבטחג החיבור לאדמה. התרגשנו לצאת לדרך עם שותפים נהדרים שיצרו שלל פעילויות הקרובות ללבם, כל אחד ואחת בתחומו, שיחברו אותנו, הקהל הגולני, למהויות הטמונות ברעיון השמיטה. יחד עם טו בשבט והחורף, שטף אותנו גם הגל החמישי וגרם לרבים מאתנו להישאר בבתים. חלק מהפעילויות נדחו להמשך השנה, או כבר לטו בשבט הבא. אבל במהלך השבוע, יכולתם למצוא אורות דולקים בספרייה, אנשים מסיירים בשקיעה, או נפגשים להרצאה בזוםכולם מתחברים בדרכם לשמיטו בשבט. הנה כמה סיפורים על מה שהיה שם.

פעילויות בספריות הגולן

אירועי שמיטו בשבט, באשכולאופק“, נפתחו בהרצאה מרתקת של אורי מאיר ציזיק, על ההיסטוריה של התזונה ונמשכו עם סדנה להכנת קקטוסים מספרים ישנים, עם אמנית המיניאטורות והספרנית הנפלאה שלנו, גוצי פרל, בספרייה היפה והמוקפת בירוק ובטבע, באווירה חורפית נעימה.

סדנתהופכים ספר ישן לסימנייה חדשה“, בספריית אשכולאביטל“: הילדים לקחו ספרים ישנים ועליהם הדביקו וצבעו עלים, פרחים ודמויות מספרים העוסקים בטבע. יחד עם הסימניות, יצאו הילדים עם ספרים ששאלו והכניסו את הסימניות לפעולה!

צוות אשכולאל עלקיים פעילות יצירה מהטבעהכנת דיוקן מחומרים טבעיים וינשוף. בתקופה המשוגעת שלנו, הייתה היענות יפה, הילדים נהנו מאוד והתוצריםמדהימים.

יעל עזרן, גלית קוסובסקי מזרחי ולירז דדון, רכזות התרבות באשכולות המרכז הקהילתי


סיור שקיעה והתבוננות בשמורת גמלא

באחד הימים הקרים בשנה, אך עם ראות מדהימה ואוויר נקי, התייצבו חובבי טבע מהגולן ומחוצה לו לסיור אחר צהריים בשמורת גמלא. למבקרים, חיכו תה וקפה חם ויצאנו לדרך, לסיבוב התצפיות בשמורה. מדריך רטג, גיל מועלם, הפליא לספר על הטבע הגולני וכמה הוא זקוק למרחבים וגם לחסדי שקט כדי להתקיים.

על ההתחלה, ביקרה אותנו דאה שחורת כתף ומבט קטן מעבר לתצפית חשף לנו משפחה של שפני סלע, שנהנתה מקרני שמש אחרונות. בהמשך הסיור, גילינו עקבה של שועל, תלולית של חולד, גללים של דורבן וצוקית חכלילית שקיפצה לידינו

על ההתחלה, ביקרה אותנו דאה שחורת כתף ומבט קטן מעבר לתצפית חשף לנו משפחה של שפני סלע, שנהנתה מקרני שמש אחרונות. בהמשך הסיור, גילינו עקבה של שועל, תלולית של חולד, גללים של דורבן וצוקית חכלילית שקיפצה על המצוקים לידינו. הפתעות רבות בשעה קצרה של סיור. מי ייתן שנדע להעריך את הטבע שלנו, לשמור עליו, לשמוט בעלות ממנו ולאפשר לו את זכותולשקט ושלווהכפי שהוא מעניק לנו בכל יום.

נעמה מנספלד, מחלקת הסברה וחינוך רשות הטבע והגנים גולן


עם ישראל כפנומן

הרצאת הרב דר יוסי שטמלר בנושאארץ ישראל ועם ישראל כפנומן בהיסטוריה האנושית“, התקיימה כחלק ממפגשים בשביעיתשל ישיבת הגולן. בהרצאתו, שיתף דר שטמלר, בפרק מתוך ספרו על יהדות ופוסטמודרנה הנקרא בשם: “פלטינה ופלסטלינה“. שם לא שגרתי זה בעצם קורא לנו לגלות בתוכנו את החלק היסודי והקשיח ((hardcore שלנו כבני אדם וכחברה, בתוך תרבות סובבת של פלסטלינה

דר שטמלר עבר בהרצאתו על ההיסטוריה בת אלפי השנים של עמנו ודרך ציטוטים ומחקרים, עמד על המאפיינים הייחודיים של העם ושל הקשר הפנימי והחי בינו לבין ארצו, כמו לדוגמה ציטוט פליאתו המפורסמת של סַמוּאֵל לַנְגְהוֹרְן קְלֶמֶנְס, המוכר יותר בכינויו הספרותי, מארק טוויין:

המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו ועתה, הם יושבים בצל, או אבדו בכלל. היהודי ראה את כולם, הכה את כולם והוא היום מה שהיה מאז. אינו מראה סימני שקיעה, לא האטה בכישוריו וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. מהו סוד נצחיותו?” (הרב נתנאל אריה).

אנחנו רוצות להודות לכל השותפים לנו על היחד ביצירת השבוע הזה, מי ייתן שכל מה שנוצר לקראתו ייצור עוד חיבור, התבוננות, אמונה ושמיטהכל אחד ואחת ממקומו.

מור ונטע, “עיינות” – יהדות ישראלית במרכז קהילתי גולן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?