קדימה בני עקיבא!

כחניכה נלהבת, מדריכה וקומונרית חדורת אידאלים ותחושת שליחות, אני עדיין קצת מתרגשת לקראת שבת הארגון שלבני עקיבא“, שחלה השבת


השבת, יחגגו עשרות אלפי חניכיבני עקיבאברחבי הארץ את שבת הארגון, לאחר חודש של פעילויות בנושא שנבחר השנה – “קמעא קמעא בענווה דרכנו נפלס“. כל כך מתאים לתקופה ולתהליכים שאנחנו עוברים בשנתיים האחרונות, להאט את הקצב ולשמור על ענווה וצניעות.

כחניכה נלהבת, מדריכה וקומונרית חדורת אידאלים ותחושת שליחות, אני עדיין קצת מתרגשת לקראת שבת הארגון. “בני עקיבאשל ילדותי, בסניף צפת דרום, בו גדלתי, היה מבנה אבן עתיק עם חדרים ענקיים לכל שבט, אולם מרכזי גדול ששימש בית כנסת עם ספר תורה, שרבים מאתנו היו מגיעים להתפלל בו את תפילות השבת. חרוטים בזיכרוני חזק הסניף שהיה לנו ממש כבית שני, הפעילויות, החברים ואני אפילו עדיין זוכרת את ההבדלה עם השירלעד חיה בלבבנו האמונה הנאמנה“, ששרנו כולנו בעוצמה.

היה לנו בסניף גם חדר הנצחה, ששימש חדר מדריכים, עמוס בחוברות הדרכה וספרי עיון. בחצר, היה מגרש גדול עם אמפי למִפקדים, פעילויות, קידושים ועוד

אני ממש זוכרת את הלהט וההתלהבות, שהיו לנו בבני עקיבאשל ילדותי, עם הרבה שירי תנועה שהיינו מפזמים בכל הזדמנות, ופיזמונסניףסניפי וארצי, והתנדבויות ופעילויות מיוחדות וועדות וגולת הכותרתשבת התנועה ושבת הארגון

בשבת, כולנו הגענו בכחוללבן ועניבה כחולה עם סמל. אני לא בטוחה שהילדים הקטנים שלי יודעים מה זהסמלועניבהוגם על כחוללבן לא ממש מקפידים אצלנו היום. אני ממש זוכרת את הלהט וההתלהבות, שהיו לנו בבני עקיבאשל ילדותי, עם הרבה שירי תנועה שהיינו מפזמים בכל הזדמנות, ופיזמונסניףסניפי וארצי, שנראה לי שלא מתקיים כבר שנים והתנדבויות ופעילויות מיוחדות וועדות וגולת הכותרתשבת התנועה ושבת הארגון. חודש שלם התכוננו לקראת שבת הארגון עם תערוכות שלא היו מביישות מוזאון נחשב והצגות מושקעות וריקודי פנסים ומסע לפידים ודגלים ברחבי העיר וכתובת אש והרבה מאוד התלהבות וגאוות יחידה.

אתגרים והתמודדויות

רגע לפני שבת הארגון, וההכנות שילדיי שותפים להן, אני עוקבת אחריהם מהצד. השנה, אמנם בלי בגדים מלוכלכים, כי לצערי אין להם מבנים לקשט, אבל עם היערכות להצגות ופעילויות. במבט של אימא, אני חושבת גם על הצדדים שלא תמיד נוצצים ומלהיבים. על חלוקת התפקידים בהצגות של שבת הארגון, חניך אחד מקבל חמש שורות ואחד שמונה ויש חניך שקיבל רק שורה וחזר הביתה בתחושה לא נעימה. למדריכים הצעירים, אין תמיד את ההכוונה ויכולת ההכלה למצוקות החניכים ויש לא מעט בעיות משמעת, למרות שמדובר בילדים נפלאים ומדריכים שמתכוננים לפעולה ואופסאין חניכים.

כשמגיעים לגיל של ההדרכה, תמיד יש את המתוסכלים שלא נכנסו להדרכה, כי אי אפשר להכניס את כולם ותמיד יש נפגעים מהסיטואציה, כי הם רוצים להדריך ולהנהיג ולהשפיע ויש עוד, כל מיני דוגמאות וסיפורים.

אבל כמו בכל דבר בחיים, יש אתגרים והתמודדויות והרבה טוב וחוויות ובני עקיבא“, בתוך שאר תנועות הנוער, הן חלק חשוב ומשמעותי בהתפתחות של ילדינו, בחינוך לערכים, למנהיגות, לעשייה ובעיניי, יש חשיבות גדולה שניתן את לבנו לעניין ונעודד אותם להיות שותפים. נדאג שיהיה להם בית יפה לפעול בו ותלבושת של התנועה וגאוות יחידה והבנה של המהות והחשיבות והשליחות והאידאלים והעשייה, שלשמם קמה תנועתבני עקיבא“.

הנה, שבת הארגון הגיעה ויהיו ארוחות שבטיות וקידוש ופעילויות של שליחים ומִפקדים ומצעדים והצגות ודגלנות ואולי גם ילדים מאוכזבים, אבל גם זה חלק מהחיים והחינוך ותפקידנו הוא לחזק, לעודד ולתמוך. אז שבת ארגון כבר כאן, החניכים והמדריכים מצפים וערוכים. נברך אותם: “העמכם!”, שבת ארגון מוצלחת ומהנה וקדימה, בני עקיבא, הידד במעלה!”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?