פרויקט מיל”ה – בשביל הקהילה

פרויקט מיל”ה – “מובילים יחד למען הנוער” – קיבל בקצרין טוויסט מעניין והתכנית מופעלת בידי בני נוער מובילים לאחריות קהילתית


קרן ביתאן

האם שמעתם פעם על פרויקט מיל”ה – “מובילים יחד למען הנוער”? אם לא, מובטחת לכם הישענות ארוכה על הכיסא ואנחת רווחה בסופה. ישבתי עם ילדה מקסימה, קטנטונת, בת 14, ניקול טייקש שמה והיא, באופן מפתיע, אחת מבין עשרת השגרירים המוצלחים של הפרויקט. אז בואו לשמוע קצת על פרויקט שנותן אור, הכוונה ופעילות לבני הנוער שלנו.

מהו פרויקט מיל”ה:

“מובילים יחד למען הנוער” היא תכנית קהילתית, אשר מפעילה משטרת ישראל, בשיתוף “עיר ללא אלימות”. התכנית הארצית קמה על מנת לתת מענה והזדמנות לנוער בסיכון ונוער עובר חוק. אצלנו, בקצרין, הוחלט השנה, ביוזמתו של השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן, להפעיל את התכנית עתירת המשאבים דווקא לנוער מוביל. זאת, מתוך כוונה להעצמת הטוב ויצירת קונספט חברתי, אשר יוביל לאחריות קהילתית, יכולת העברת מסרים בקבוצת השווים בגובה העיניים וביסוס התנדבות בקהילה לאורך זמן.

 ניקול טייקש: “בשנה שאני מתנדבת, נחשפתי לפרויקט משמעותי, שנתן לי הרבה כלים וידע להתמודדות עם מצבי היום-יום, יכולת להעביר מסרים חיוביים לחבריי ביישוב, לזהות ולהיות רגישים למצבים מיוחדים ובאופן כללי, להיות מודעת לקהילה”

קצת על עצמך, ניקול

“אני ניקול, בת 14, עולה לכיתה ט’ בבית הספר ‘נופי גולן’. מתגוררת עם הוריי ועוד שתי אחיות בקצרין, בה נולדתי, גדלתי והתחנכתי. הוריי עלו לישראל לפני כ-26 שנה. מאז שאני זוכרת את עצמי, אני פעילה בתחום ההתנדבות הקהילתית, חברה במועצת הנוער, יושבת ראש מועצת התלמידים ועוד. לכן, שמחתי לקחת חלק בפרויקט, לראשונה השנה”.

מה זה פרויקט מיל”ה בשבילך?

“פרויקט מיל”ה בשבילי הוא יותר מעוד התנדבות. אני רואה בפרויקט הזה מעין שליחות קהילתית. כיום, המשטרה מוצגת באור לא מחמיא, מפחדים ממנה, מזלזלים בה ובאופן כללי, ההרגשה כלפיה מאוד לא חיובית. אז אני כאן כדי לאפס לכם את הסטיגמה הזאת. בשנה שאני מתנדבת, נחשפתי לפרויקט משמעותי, שנתן לי הרבה כלים וידע להתמודדות עם מצבי היום-יום, יכולת להעביר מסרים חיוביים לחבריי ביישוב, לזהות ולהיות רגישים למצבים מיוחדים שעוברים על חבריי ובאופן כללי, להיות מודעת לקהילה.

“את הפרויקט, מנהל ביד רמה השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן, המשמש כמנטור, כדמות חינוכית, שמדברת אלינו בגובה העיניים. דמות קשובה, מכילה, תומכת ופותרת בעיות. נכון להיום, אני בטוחה כי אם חבריי, או אני, ניתקל בבעיה מסוימת, נפנה, ללא כל ספק ובביטחון מלא, לאליהו שייעץ לנו ויתמוך. זאת, מתוך ניסיון עבר שקרה ונכונות מלאה לעזרה.

“חשוב להזכיר את דורון  חשוב ומיכל אייזנברג, מתכנית ‘עיר ללא אלימות’, שעושים לילות כימים על מנת להיות שם בשבילנו לכל דבר ועניין. הם דואגים לגיבושה של הקבוצה על כל המשתמע מכך. אני חייבת להודות שצלחו בכך מאוד! אנו, בתור קבוצה מגובשת, דואגת, מאוחדת ותומכת, נדאג להגברת המודעות לתכנית, להבאת האינטרסים של בני הנוער לשולחן הדיונים והרחבת התכנית, עד שנגיע לאחרון בני הנוער בקצרין.

כלים להשפעה

מהם הערכים המרכזיים של הפרויקט?

“פרויקט מיל”ה מושתת על הקניית ערכים, מידע, כלים, יחסים והדדיות, במטרה ליצור קבוצת נוער מלוכדת וחזקה, אשר יש לה את הכוח וההשפעה להיות גורם מגשר בין בני הנוער לבין משרדי הממשלה, המועצה, המשטרה ושאר הגורמים הרלוונטיים ולהעלות את האינטרסים והדרישות של בני הנוער.

“במסגרת הפרויקט מועברים כעשרה מפגשים בנושא מידע משטרתי. לדוגמה, מפגש עם חוקר נוער, בלש, קצין תנועה, רכז מתנדבים ועוד. המפגשים נגעו בנושאים הרלוונטיים לבני הנוער, למשל, אופניים חשמליים, שימוש בחומרים מסוכנים, התנדבות בני נוער במשטרה וכולי. כמו כן, ביקור בבית משפט השלום, בנצרת וביקור בבית הספר לשוטרים, בבית שמש.

“בנוסף, התקיימו חמישה מפגשים שעסקו בחיזור אלים, מיניות, לחץ חברתי, אני בתוך המשפחה. מתוך המפגשים הללו, נערי הקבוצה בחרו לקחת על עצמם פרויקט העוסק בשתיית אלכוהול בקרב בני נוער. מפגשים נוספים התקיימו לגיבוש הקבוצה, כמו O.D.T  בפארק הירדן, קייקים וארוחה, ביקור ב’מרכז קנדה’, סרט ועוד”.

השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן, מסכם: “הפרויקט הנו פרויקט מבורך, שאנחנו מקיימים בשיתוף פעולה מלא עם המנהלת של תכנית ‘עיר ללא אלימות’, מיכל אייזנברג. ללא שיתוף הפעולה החשוב הזה, כל זה לא היה יוצא אל הפועל. חשוב לי להדגיש כי מפכ”ל המשטרה, בכלל ומפקד תחנת גולן, סנ”צ עמוס שמעוני, בפרט, רואים בתכנית כלי אסטרטגי לביסוס הקשר עם בני הנוער ומשקיעים בכך משאבים רבים ותקציב מורחב לתכנית בקצרין”.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?