פסח 2016 – עם ישראל בחר: גולן!

עשרות אלפי מטיילים ביקרו בחול המועד פסח בגולן והתפוסה בחדרי האירוח ובאתרי הקמפינג הייתה גבוהה. למרות שכל שבילי הגולן והחניונים היו בתפוסה מלאה, המועצה נערכה מראש, והצליחה לשמור על ניקיון ותחזוקת האתרים לכל אורך החג


השנה שוב הצביע עם ישראל ברגליים (ובמכוניות) ובחר גולן! עשרות אלפי מטיילים ביקרו בחול המועד פסח בגולן והתפוסה בחדרי האירוח ובאתרי הקמפינג הייתה גבוהה. ביקוש רב היה לבילוי בטבע – שבילי הגולן היו עמוסים ובעיקר מסלולים עם מים. אתרי התיירות והחניונים היו גדושים, ומזג האוויר הנפלא תרם גם הוא.

 

ללא ספק הגולן מהווה אטרקציה אטרקטיבית למטייל הישראלי שמתכנן את חופשת החג המשפחתית שלו. המטיילים הרבים שהגיעו בפסח לגולן, לצד תושבי הגולן ואורחיהם, גדשו את האתרים והשבילים ונהנו מהיצע עשיר ומכובד של פעילויות מצפון הגולן לדרומו.

 

פסח הוא חג משפחתי ועל כן כמיטב המסורת הפעילויות באתרי התיירות הותאמו לכל המשפחה. במתחם התיירות וואסט התקיים הפנינג חג עם סדנת ג’אגלינג וקרקס לילדים, משחקים שונים ומופע של חבורת הזמר “קול ברמה” בניהולה של אירית ישראלי והרכבים מנגנים של ילדים ומבוגרים בניהול מוזיקלי של אופיר גל, בחסות מרכז מוזיקה-מתנ”ס גולן. מבקרים רבים הגיעו לפארק הוולקני ונהנו שם מסיורי יום וגם סיורי לילה חווייתיים, הכוללים חיזיון אורקולי (השנה גם בליווי מוזיקה), הדרכה והסברים מרתקים על הפעילות הגעשית המיוחדת שהתקיימה בגולן לפני מאות שנים. במהלך ימי חול המועד הוצגה בפארק הוולקני תערוכת צילום המציגה את טבע הגולן מבעד לעיניהם של צלמי הגולן, לזכרו של רונן גלבוע ז”ל. התערוכה היתה מרשימה והמבקרים נהנו מערך מוסף בעת ביקורם בפארק. “פסח השנה היה מוצלח ביותר, הגיעו בין 2500 ל-3000 מבקרים. סיורי הערב, שלוו במוזיקה ותאורה, היו עמוסים במיוחד”, דפנה מאיר, מנהלת הפארק.

שמוליק חזן, מנהל אגף תיירות: “כבר שנים שהגולן מהווה מקור אטרקטיבי למטיילים. השבילים, האטרקציות הרבות שיש לגולן להציע… אני מעריך שהשנה חל גידול משמעותי במספר המבקרים. מזג האוויר הנפלא ושלל הפעילויות הם שהביאו אלינו את עם ישראל”

בפארק הירדן נרשמה תפוסה יותר ממלאה וטורי רכבים השתרכו ארוכים כמעט עד לצומת בית ציידא. המבקרים הרבים נהנו מטיולים מודרכים, הפעלות לילדים ומוזיקה ישראלית בערב שירה בציבור. בפארק התקיימו סיורי עששיות, טיול עצמאי בשטח ברכבי קארטינג, רכיבה על גמל ושייט קייאקים. בכל ערב מילאו אנשים רבים את חניוני הקמפינג וחניון הקרוואנים המאובזר אירח עשרות כלי רכב. אבי ליברמן מנהל פארק הירדן: “פארק הירדן היה אחד האתרים המבוקשים בחול המועד פסח. היתה תנועה חזקה מאוד של אנשים ששברה שיאים של שנים עברו. נערכנו מראש לצפי של קהל גדול עם צוות מתוגבר של ניקיון והצלחנו לשמור על ניקיון הפארק לאורך כל ימי החופשה. השנה שמחנו לארח עשרות מטיילים שהגיעו עם קרוואנים ונהנו מהפארק והמים הזורמים. עכשיו אחרי החג ותחושת הסיפוק צוות הפארק מתכנס במחשבה לקראת החגים הבאים, הפקת לקחים ומסקנות ורעיונות לשיפור ושדרוג עתידי. אנחנו מודים לכל המטיילים הרבים שבחרו לבלות את החג בפארק הירדן ולצוות העובדים המסור”.

גם בכפר האמנים באניעם נרשמה תנועה ערה של מבקרים שהגיע לבילוי נעים בין הגלריות עם דוכנים שונים, הפעלות לילדים ומוזיקה משובחת, יפעת פלד, בעלת גלריה בכפר האמנים שיתפה אותנו “אצלנו בכפר האמנים היה מעולה. הגיעו אלפי אנשים! אני חושבת שכולם היו מאוד מרוצים”. בפארק קצרין העתיקה התקיים פסטיבל “שיר השירים”. בשעות הבוקר הפארק היה פתוח ללא עלות, והיו פעילויות לכל המשפחה – שחקנים, נגנים, מופעים מוזיקליים וסדנאות. בשעות הערב התקיימו מופעים: ארקדי דוכין ומיכה שטרית ורמי קליינשטיין שאירח את חנן בן ארי. הביקורות על המופעים היו מצוינות והקהל נהנה מאווירה הייחודית של האתר.

ברשות הטבע והגנים אירחו אלפי אנשים בכל יום בשמורות השונות במרחב גולן והם מסכמים פסח מוצלח ביותר. בכל השמורות נהנו המבקרים מהדרכות ופעילויות ללא תשלום. בנוסף, הוצבו תחנות מידע לרווחת המטיילים בחמישה נחלים “פתוחים” – נחל אל על, נחל ג’ילבון, נחל זוויתן עליון, נחל הזאכי, ועין תינה. המטיילים מקבלים בתחנת המידע שקיות זבל לשמירה על הניקיון, מפה של המסלול עם הסבר, וגם מפה תיירותית של הגולן להמשך החוויה בגולן. אל תחנות המידע הגיעו אלפי אנשים ואתרי הטיול הפופולריים בחול המועד היו: הזאכי ועין תינה.

שביל הגולן גם הוא משך קהל תרמילאים עצמאי רב שנעזר במרכז המידע לתכנון המסלול ולפתרון בעיות בדרך. חניוני הלילה והחורשות אירחו את התרמילאים ללינת שטח באווירה גולנית לאור ירח.

בבית הכנסת העתיק בעין קשתות (אום אל קאנטיר) התקיימו הדרכות של מדרשת הגולן. באתר הוקמה תחנת מידע שסיפקה הדרכה ופעילויות למטיילים. בחרמון ביקרו אלפים ונהנו ממסלולי הליכה רגליים וכן מסיורים מודרכים ע”י החברה להגנת הטבע וממזג אוויר קריר ונעים ואפילו קצת שלג על הפסגה. הסיורים יימשכו מעכשיו בכל סופ”ש (ימים שישי ושבת) וייערכו פעמיים ביום בשעות 11:00, 13:00 – מומלץ להגיע.

 

תפוסת האורחים במדרשת הגולן היתה גבוהה וכך גם באתרי לינה נוספים. בתיירות עין זיוון נחנכו חדרי הלינה החדשים וגם שם התפוסה היתה מלאה. בחדרי האירוח השונים ובאתרי הקמפינג התפוסה היתה גבוהה מאוד, דלית סיני בעלת קמפינג “סיני בגולן” בגבעת יואב מספרת: “אצלי היה נפלא! כ-40 משפחות שטיילו ברחבי הגולן ונהנו מאוד מאוד הגיעו ללון אצלי במהלך החג”. גם רחלי גולדשטיין מצימרים “הכי נוף שיש” משתפת: “פסח היה מעולה, היינו בתפוסה מלאה”.

אלי מלכה, ראש המועצה: “עשרות אלפי מטיילים גדשו את אתרי התיירות של הגולן. אני גאה בעובדי המועצה שעבדו מסביב לשעון ודאגו שהנופשים הרבים יהנו מגולן נקי, בטוח ומשלל פעילויות לכל המשפחה אשר נתנו ערך מוסף לכל מה שהטבע בגולן מציע”

באגף התיירות רוצים להודות למטיילים הרבים שהגיעו ולעוסקים בתיירות ברחבי הגולן. שמוליק חזן, מנהל אגף תיירות במועצה אזורית גולן מסכם: “כבר שנים שהגולן מהווה מקור אטרקטיבי למטיילים. השבילים, האטרקציות הרבות שיש לגולן להציע, השמורות, הצימרים והמסעדות. תחנות המידע למטיילים שפעלו שעות ארוכות וסייעו למאות אנשים ביום. אני מעריך שהשנה חל גידול משמעותי במספר המבקרים. מזג האוויר הנפלא ושלל הפעילויות הם שהביאו אלינו את עם ישראל”.

 

למרות העומס שהורגש באתרים רבים שהיו מלאים, מועצה אזורית גולן נערכה ותגברה את האתרים בכוח אדם נוסף ששמר על ניקיון ותחזוקת האתרים. אגף תפעול וסביבה דאג לפנות את הפחים באתרים ולוודא מספר פעמים ביום כי האתרים נקיים לקבלת קהל. מנהל אגף תפעול וסביבה, מיקי מנחם מסר כי כ-400 טון אשפה פונו מאתרי התיירות בגולן במהלך חופשת הפסח. “בכל אתר היה צוות שפעל בזמן שהנופשים היו במקום, חולקו שקיות ובוצעה פעילות הסברה בשטח. כל האתרים פונו כל יום בשעות הבוקר המוקדמות מאוד לפני בוא המטיילים וקבלנו דיווחים דרך המוקד והגענו בהקדם לכל נקודה שבה היה צורך בטיפול מיוחד”. מחלקת הביטחון וסיירי המועצה עברו גם הם בין האתרים ודאגו לשלום הציבור.

חשוב לציין לשבח את יחידת חילוץ גולן אשר עמלה בימי חול המועד ועשתה עבודה קשה ואיכותית בחילוצים שונים. מתנדבי היחידה בילו בנחלים, ב-11 חילוצים, בחברתם של 28 מחולצים. זה המקום להגיד להם תודה.

אלי מלכה, ראש המועצה: “עשרות אלפי מטיילים גדשו את אתרי התיירות של הגולן מהחרמון ועד הכנרת, בנחלים ובשמורות ונהנו מאתרים נקיים, משירות מסביר פנים, מתשתית תיירותית מפותחת – ולכך אנו שואפים במסגרת התפיסה של פיתוח הגולן כפארק תיירות ונופש. אני גאה בעובדי המועצה שעבדו מסביב לשעון ודאגו שהנופשים הרבים יהנו מגולן נקי, בטוח ומשלל פעילויות לכל המשפחה אשר נתנו ערך מוסף לכל מה שהטבע בגולן מציע”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?