נשים עושות תיירות – לנשים יחד, יש הרבה כוח

תכירו: “GoLadies”. קבוצה של כ-40 נשות מקצוע בתחום התיירות, בגליל ובגולן, מכפילות ומשלשות את הכוח והעוצמה שלהן בשיתופי פעולה, התייעצויות, פרגונים וסיעור מוחות


החודש חגגנו את יום האישה הביןלאומי. ברחבי הרשת, נשמעו קולות שונים לגבי היום הזה. קראתי על נשים שטענו שצריך לבטל אותו, שיום שכזה דווקא מנמיך אותנו, הנשים, ועובדה“, הן טוענות, “שאין יום לגבר“. היו גם שאמרו שזהו יום שמעודד נשים לחיות בקיצוניות, עד כדי הגזמה להשיג הכול, הצלחה, קריירה, בית, ילדים והיום הזה, וההעצמה הנשית לא נותנים מקום לנשים שבוחרות להיות בבית. אני אומרת: קודם כול, למה להתלונן? למה לחפש מה לא טוב ביום הזה? פינקו אותנו ביום, יאללה, בואו נחגוג אותו. אני דווקא אוהבת אותו, אוהבת ימים מיוחדים ואוהבת שיש סיבה לחגוג.

נשים במהלך ההיסטוריה עשו כברת דרך. יש יותר מנהיגות, משפיעות, מטביעות חותם, מה שלא היה מובן מאליו תמיד. עדיין, כבודן של הנשים שבוחרות לגדל ילדים הוא מקום מכובד ומוערך בעיניי. העיקר שזו הבחירה שלהן והן שלמות אתה

זה נכון, שבכל בוקר וערב, אנחנו צריכות להתעורר בהודיה ובחגיגה על מי שאנחנו ואנחנו חייבות לפרגן לעצמנו בלי סוף ועדיין, יש ביום הזה אמירה. מבחינתי, נשים במהלך ההיסטוריה עשו כברת דרך. יש יותר מנהיגות, משפיעות, מטביעות חותם, מה שלא היה מובן מאליו תמיד.

עדיין, כבודן של הנשים שבוחרות לגדל ילדים, ולא להיות במקום של קריירה והשפעה, הוא מקום מכובד ומוערך בעיניי. העיקר שזו הבחירה שלהן והן שלמות אתה. לא פעם, במהלך חיי, יצא לי לשמוע על נשים שפחות פרגנו לנשים אחרות. יש מין סטיגמה, שיש בה גם מידת אמת מסוימת, שנשים לא תמיד יודעות לפרגן ולקדם נשים אחרות ודווקא זה נושא שחשוב להעלות לסדר היום, כי נשים יחד הן כוח, הן עוצמה.

“GoLadies”

בשלוש השנים האחרונות, אני חברה בקבוצת נשים שעושות תיירות “GoLadies”. זו קבוצה שנוצרה ביוזמתה של ליאורה בגא, מהיישוב כרם בן זמרה, בגליל העליון. ליאורה היא בעלת חברת הפקות ושיווק אתרי תיירות. כשחשבה איך לקדם את השיווק של יקברימון“, היא החליטה לפנות לשתי נשים שהכירה מתחום התיירות, ציפי עמר, מחד נס, שהייתה אז מנהלת השיווק של מלוןגליליוןודניאלה אדר, מיסוד המעלה, מנהלת השיווק שלאחוזת דוברובין“.

היא הזמינה אותן ליקב, לפגישה של סיעור מוחות בעינייני שיווק. הן הזמינו עוד שתי חברות שלהן ונוצר מפגש של חמש נשים, שעוסקות בתיירות ומשתפות פעולה. הפגישה הייתה כל כך מפרה ומוצלחת, שליאורה חשבה: למה לא להרחיב את הפורום? לפגישה הבאה, כבר הזמינו עוד כמה חברות מהתחום ונפגשו לארוחת בוקר אצל ציפי, במלוןגליליון“. לאט לאט, החבורה גדלה.

די בהתחלה, הוזמנתי גם אני, כבעלת בית קפה תיירותי, להצטרף לקבוצה. הגעתי למפגש בכפר הנופש עין זיוון. ארוחת בוקר עשירה ומפנקת הוגשה לנו, ישבנו סביב שולחנות ערוכים ומלאים כל טוב, היינו מעל 20 נשים. לא הכרתי אף אחת באופן אישי, אבל מהר מאוד, לאחר היכרות קצרה, התחברתי. בתחילת הפגישה, כל אחת הציגה את עצמה ואת תחום העיסוק. המכנה המשותף: נשים מנהלות, או משווקות תיירות בגליל ובגולן.

מטרת הקבוצה היא לקדם את התיירות בגליל ובגולן דרך נשים, שיתופי פעולה, סיעור מוחות ולימוד משותף, היכרות עם אתרי תיירות לינות ואטרקציות והבונוסימי כיף עם סדנאות העצמה, מיתוג, סטיילינג, שיווק, צילום, נורמולוגיה ועוד. כל זה, מתוך הבנה שאנחנו לא מתחרות, אלא קולגות ושלנשים יחד יש הרבה כוח. ככה נוצרו חברויות וקשרים אישיים ושיתופי הפעולה נעשו ממקום מפרגן, מחזק, הדדי ואף תומך, בקבוצת הווטסאפ, מתפרסמות מודעות דרושים, למי יש חדר פנוי? אצל מי אפשר לעשות טיול גיפים? מסעדה טובה? סדנה לקבוצה?

סוד ההצלחהשתפ

בכל חודש וחצי, מתקיים מפגש באזור אחר, נחשפים לאתרי תיירות חדשים, מתארחים במקומות נפלאים של חברות הקבוצה וגם באתרים נוספים. כמובן שתמיד יש אירוח קולינרי יוצא מהכלל, בשפע ובמגוון. מנהלי האתרים מארחים את בנות הקבוצה בשמחה, מתוך הבנה ששיתופי הפעולה הם סוד ההצלחה. בגולן, התארחנו בהרבה מאוד אתרים נפלאים ואף נחשפתי למקומות חדשים ולנשים יזמיות מלאות תשוקה ואהבה לעיסוק שלהן.

כיום, הקבוצה מונה כ-40 נשים תיירניות, מהגולן ומהגליל ויש עוד רבות. מסתבר שהענף מוצף בנשים. כל אחת משלמת דמי חברות המהווים דמי רצינוּת וגם לצופרים קטנים. מתוך הקבוצה הזאת, נבנתה עוד קבוצה קטנה של נשים מצלמות שמגיעות לאתרי תיירות להפקה צילומים ופרגון לאתרים ומותגים באזור, למטרות תדמית ושיווק.

ברשויות אחרות ברחבי הארץ, לומדים מקבוצת הנשים הנפלאה הזאת, שיש הרבה מה ללמוד ממנה, על העצמה נשים, על כוחן של נשים יחד ועל שיתופי פעולה שמביאים לצמיחה להצלחה לרווחת כולם

בתקופת הקורונה, לא התקיימו מפגשים, אבל קבוצת הווטסאפ פעלה כל הזמן. בימים אלו, התחושה בענף התיירות היא אופטימיות גדולה שחוזרים לשגרה, אבל מדובר בחזרה אטית וזהירה. בקבוצת הנשים של התיירות בגליל ובגולן, יש כבר ציפייה גדולה לחזור לעשייה ולמפגשים. ברשויות אחרות ברחבי הארץ, לומדים מקבוצת הנשים הנפלאה הזאת, שיש הרבה מה ללמוד ממנה, על העצמה נשים, על כוחן של נשים יחד ועל שיתופי פעולה שמביאים לצמיחה להצלחה לרווחת כולם.

מעטפת כלים להצלחה

חברות הקבוצה מספרות על הכוח של הקבוצה:

אבישג מירוני, מנהלת אתר מורשת לאומי עין קשתות:

קבוצת ‘GoLadies’ תורמת לי בשיח, מפגש ועבודה משותפת עם תיירניות בגולן ובגליל. ההיכרות האישית עם כל אחת מחברות הקבוצה מעניקה לנו קשר אישי ועסקי. כל אחת מאתנו מביאה חשיבה אחרת, יצירתיות וניסיון תיירותי, שמעניק לכולנו מעטפת כלים להצלחה כל אחת בעסק שלה.

שיתופי פעולה טובים נוצרים בזכות החיבור שלנו יחד, היכרות עם מודלים שונים בענף התיירות מרחיבים לנו את הידע“.

מיקי ענבר, משווקת אתר החרמון:

הקבוצה הזו נוסדה על בסיס מקצועי והפכה כבר מזמן להרבה מעברלחברות ועוצמה נשית. זו הקבוצה בה אני יכולה להתייעץ, לקבל חוות דעת וביקורת בונה בכל מה שקשור לעניינים המקצועיים של שיווק בתיירות.

קולגות לעבודה, שכולן בעלות ניסיון רב בשיווק ובתיירות והבונוסכולן גליליות, גליל גולן!”.

רינה מנדרינה, יוצרת בזכוכית:

בעקבות מפגשי הקבוצה, נחשפתי לעסקים רבים. פגשתי נשים נפלאות ונוצרו חברויות. הקבוצה היא פלטפורמה נוחה להתייעצויות, תמיכה ושיתופי מידע“.

ליאורה ליר, מנהלת הקבוצה:

במפגש הראשון עם הצוות המצומצם שהתכנס, הבנתי מהר מאוד שנשים יחד יכולות לקדם את התיירות בגליל ובגולן. מאז, הכוח של הקבוצה רק מתחזק, גוליידיזהפכה למותג נשי מצליח בענף התיירות בארץ“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?