על ריפוי והרפיה

הרפיה היא חלק חשוב מאוד בריפוי, אך קשה מאוד להגיע למצב בו אנו בשחרור ממחשבות ועשייה. חלק חשוב מהטיפול בדיקור סיני יהיה להרפות ולאפשר לצ’י לזרום

אנו חיים בעולם אינטנסיבי מאוד, בו הכול פועל וקורה מהר. אם פעם, על מנת לשלוח תמונה לחבר בעיר אחרת היה צריך להצטלם, לנסוע לחנות צילום על מנת לפתח את התמונה, לחכות כמה ימים לפיתוח ורק אז ללכת לדואר ולשלוח ולקוות שהתמונה תגיע בתוך שבועיים-שלושה, הרי שהיום, אנחנו מצטלמים ושולחים את התמונה, תוך רגעים ספורים. הקידמה ללא ספק הקלה על חיינו באופן משמעותי וקיצרה לנו הרבה תהליכים, אך הקצב המהיר בו הדברים מתרחשים משפיע עלינו לרעה, כיוון שהוא גורם לנו לעשות הרבה יותר דברים בזמן קצר. 

המלחמה כמובן איננה מיטיבה עם הדברים ואם בעתות שגרה, חיינו אינטנסיביים ועמוסים, המלחמה רק הקצינה את העומס הרב שאנו שרויים בו. כתוצאה מכך, התודעה שלנו גם היא עמוסה ואנחנו כל הזמן בעשייה. 

בעולם המערבי, למילה “עשייה” יש רק משמעויות חיוביות. אנו מסתכלים על מי שנמצא בעשייה מתמדת כעל אדם נמרץ, שאפתן ובלתי נלאה והוא מושא להערצה, בעוד ש”אי עשייה” נתפס כעצלות ורפיון. משמעות הדבר מבחינת האדם “העושה” היא שאין לו רגע דל למנוחה, לצבירת כוחות ולהתרעננות. הגוף, המוח, הנפש, כולם אט-אט מתעייפים ונשחקים והאדם נמצא בלחץ מתמיד של “להספיק”. הרוב המכריע של האנשים המגיעים לקליניקה סובלים מסטרס כזה או אחר והרבה פעמים הוא הגורם הראשוני לבעיותיהם. סוכרת, מיגרנות, יתר לחץ דם, גב וצוואר תפוסים, חרדות, הפרעות שינה ועוד כהנה וכהנה בעיות – הרבה פעמים המקור לכולם הוא המתח העצום בו אנו נמצאים.

בתהילים כתוב: “הרפו ודעו כי אנכי ה’…”. מפרשים רבים מתייחסים לפסוק כאל הזמנה להרפות מהעשייה הבלתי פוסקת ולתת לקב”ה (לבריאה, ליקום – כל אחד ומושגיו) את האפשרות לפעול למעננו. בפרקי אבות כתוב: “לא עליך המלאכה לגמור” וגם לכך יש משמעויות עמוקות של הרפיה – אנחנו נעשה את ההשתדלות שלנו, אך נשאיר מקום לבריאה לקדם עבורנו את הדברים.

עשייה ללא עשייה

ברפואה הסינית, יש מונח שנקרא WU WEI WU “עשייה ללא עשייה” 無為. אין הכוונה לבטלה, אלא לחוסר מאמץ. זהו מצב בו האדם לא מנסה לכפות דברים על המציאות, אלא לקבל את הקצב הטבעי של הדברים. לאו טזה, חכם סיני עתיק אמר:

 Nature never hurries, yet everything is accomplished – בתרגום חופשי: “הטבע לעולם איננו ממהר, אך עדיין הכול קורה בעתו”. הבסיס של התפיסה הוא שהטבע, היקום, מתנהלים באופן עצמאי ושיש קצב טבעי לדברים שאין לזרז אותו ואין להתערב בו, אלא לקבל את פני הדברים כפי שהם ולהרפות את התודעה.

קבלה והרפיה

הרפיה היא חלק חשוב מאוד בריפוי, אך קשה מאוד להגיע למצב בו אנו בשחרור ממחשבות ועשייה. חלק חשוב מהטיפול בדיקור סיני יהיה להרפות ולאפשר לצ’י – אנרגיית החיים – לזרום. אני קוראת לזה “מדיטציית מחטים” – הדיקור משרה רוגע עמוק ונעים, ממש כמו מדיטציה. כשהתודעה של האדם בהרפיה, הן הגוף והן הנפש משתחררים מהמתח ומאפשרים ריפוי.

אני מזמינה אתכם לאתגר: 10 דקות ביום (ולמתקשים – התחילו בחמש דקות), בהן אינכם עושים דבר. לא סלולרי ולא מדיטציה. “סתם” יושבים על כיסא, או בכל מקום שתבחרו. יעלו בכם מחשבות, הרהורים, רעיונות. נהדר, אל תגרשו אותם, תנו להם להיות ולצוף בכם. פשוט אל תעשו דבר. פתאום תשימו לב, כי מזמן לא ישבתם בשקט, רק עם עצמכם ונתתם לתודעה להיות. מוזמנים לספר לי על החוויה!

מאחלת לכולנו הרבה בריאות ובשורות טובות, 
קרן מיכאלי, מרכז “אדם אדמה שמים”, מושב נוב

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?