עיצוב מרחבים חינוכיים

סטודנטים לחינוך ילמדו כיצד לעצב מרחבים חינוכיים, המתאימים לטכנולוגיות הלמידה החדשות ולעידן המודרני. המכללה האקדמית תל-חי מציעה מוקד חדשני וראשון מסוגו


סיגל סירואה

עולם החינוך הולך ומשתנה במהירות. אנו עדים למעבר משיטת חינוך, שנולדה בימי המהפכה התעשייתית, למערכת חינוך חדשה, המכוונת למתן מענה לאתגרי המאה ה-21. מבנה הלמידה המסורתי הולך ומשתנה, כאשר מומחים מכל העולם מנסים לפתח שיטות למידה חדישות ומתקדמות, המותאמות לעידן החדש.

שינויים אלה, המתרחשים במערכות החינוך, מעלים גם צורך בשינוי פיסי של סביבות למידה ועיצוב מרחבי למידה חדשניים, שיותאמו לשיטות הלימוד המתקדמות ולמטרות החינוכיות. במכללה האקדמית תל-חי, הוחלט לפתוח, בשנת הלימודים הבאה, מוקד מיוחד וראשון מסוגו בארץ, בחוג לחינוך: עיצוב מרחבים חינוכיים.

המוקד מבוסס על ארבעה יסודות: עקרונות באדריכלות ועיצוב פנים, מדע הלמידה, (פדגוגיה חדשנית, עקרונות בטכנו-פדגוגיה), פיתוח סביבות למידה ממוחשבות ובינה מלאכותית. הרעיון, הוא להקנות לסטודנטים, כלים וידע מעמיק על סביבת למידה אפקטיבית, שתהיה מעוצבת באופן מגוון כדי לענות על צרכים וסגנונות למידה מתקדמים. ראש החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי, ד”ר עירית ששון: “כיום, במערכת החינוך,  יש חוסר משמעותי באנשי חינוך שיש להם גם ידע מקצועי בעיצוב מרחבים חינוכיים. תחום זה מאוד נדרש בשטח, לאור הדרישה הגוברת לשנות את המבנים החינוכיים הקיימים. בוגרי המוקד החדשני יקבלו תעודת הכשרה של מעצבי סביבות חינוכיות ויוכלו לתת מענה בתחום זה, במסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי.

“בשנים האחרונות, מתרחבת ומעמיקה ההבנה שדרכי ההוראה והלמידה צריכות להשתנות. מדגש על שינון מידע, יש לעבור לדגש על למידה פעילה, מעורבת וחווייתית. המבנה הפיסי של הכיתה המוכר לנו, שורות של שולחנות וכיסאות, המסודרים למול לוח ומורה, לא משרת עוד את הצרכים החינוכיים וחייב להשתנות. מטרת המוקד החדש בתל-חי היא ללמד את הסטודנטים איך לעצב סביבות למידה חדשות, כיצד יבואו לידי ביטוי בסביבות אלה רעיונות חינוכיים, כמו גמישות, בחירה ויצירת סקרנות ועוד.

“במסגרת הלימודים, במוקד החדש, נעסוק בנושאים אלה, מנקודת מבט חינוכית ועיצובית, באמצעות קורסים בתחום אדריכלות ועיצוב פנים. עיצוב מרחבים חינוכיים מתייחס גם ליכולת להתאים וליישם את המתודה החינוכית הנכונה למטרות הרצויות וגם לעיצוב הסביבה הפיסית”.

החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי מציע שני מסלולי לימוד: המסלול לאוכלוסיות מיוחדת וחינוך מיוחד ומסלול סיוע ושיקום. כמו כן, מציע  החוג שלושה מוקדי לימוד: עיצוב מרחבים חינוכיים, חינוך חברתי ומנהיגות ומוקד לשילוב אומנויות בחינוך.

החוג לחינוך מעניק לבוגריו ידע תיאורטי ומעשי בתחום החינוך על גווניו, במסגרות רחבות ומגוונות, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, היכרות והתנסות בחינוך במסגרות מעניינות ומאתגרות; בתי חולים, בתי כלא, עמותות, נוער בסיכון ועוד. בוגרי החוג מקבלים ארגז כלים ויכולות תיאורטיות, פרקטיות ואקדמיות, המשמשות אותם בהמשך דרכם החינוכית והמקצועית ומהוות קרש קפיצה להמשך לימודים אקדמיים מתקדמים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?