בתים מאירים בגולן

יותר מ-150 בתים, ב-11 יישובים, האירו את הגולן בחנוכה, במפגש קהילתי שאת ערכו קשה לכמת. משפחות נפגשו להדלקת נרות משותפת. מפגשים חמים בחורף קר


מור שגיא, “עיינותיהדות ישראלית“, במרכז הקהילתי גולן

כבר כמה שנים, שמפגשי בתים מאירים, הפכו למנהג, בקהילות שונות ברחבי הגולן. מפגשים בין משפחות להדלקת נרות משותפת, מפגשים חמים בחורף קר. גם השנה, אגף הקהילה של המועצה האזורית גולן ועיינותיהדות ישראלית“, במרכז הקהילתי גולן, בתמיכת חברת החשמל, שילבו כוחות, תמכו ותכללו את המפגשים. הומלץ ליישוביםלנצלאת חג החנוכה לתמיכה בתהליכים קהילתיים, המתרחשים בכל יישוב, ליצור מפגשים בין משפחות שיתרמו לתהליכי הקליטה, ההיכרות והגיבוש הקהילתיים. כל יישוב שהשתתף קיבל ערכות פעילות ומשחק מהממות (שהוצאנו יחד עם סטודיו נעה אוהד) שהעניקו הזדמנות להכיר, להתחבר באופן מעמיק, לדבר על הקהילה שלנו ולהוסיף תוכן לחג. יותר מ-150 בתים, ב-11 יישובים, האירו את הגולן בחנוכה, במפגש קהילתי שאת ערכו קשה לכמת ואין כמו מילים ותחושות של שותפים מהיישובים לתהליך, למשל לי אשד, רכזת התרבות של אלרום.

בתים מאיריםהאור שבפנים

רשמים מאלרום/ לי אשד

שמי לי אשד ואני כבר כמעט שנה בתפקיד רכזת התרבות של קיבוץ אלרום. למרות שאני חדשה יחסית בקיבוץ, ובתפקיד, התגבשה אצלי אגנדה שרואה קשר עמוק מאוד בין חיי תרבות לקהילה בריאה ומעורבת. קיום מפגשים בלתי פורמליים, בתוך מסגרת החגים וגם ביניהם, חשוב מאוד, בייחוד כשהפלטפורמות המסורתיות למפגשים כאלה, כמו המועדון לחבר וחדר האוכל, כבר לא קיימים. חג החנוכה, בו אנחנו שריםכל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן‘, נראה כמו הזדמנות מוצלחת לקיים ערב של בתים מארחים, בקיבוץ. במהלכו, ייפגשו קבוצות שונות ומגוונות מתוך הקהילה שלנו, למפגש חברתי, נינוח ונעים, עם הדלקת נרות, צילום קבוצתי וארוחת ערב שיתופית (כל אחד מביא משהו). זה, תחת המעטפת של צוות החג, הכוללת יינות, לביבות וחלק משחקי, לשבירת הקרח

חשוב לציין, כי לאורחים לא היה ידע מוקדם מי עוד מגיע, רק אצל מי הם מתארחים. מקיבוצים אחרים, בהם נערך הערב הזה במשך שנים רבות, עלה כי המפגשים הללו מוצלחים מאוד ובעלי ערך רב. רציתי ליישם את זה גם אצלנו.

כל כך שמחתי לגלות כי אגף הקהילה ועיינותיהדות ישראלית‘, במרכז הקהילתי גולן, גם הם חושבים כמונו ופיתחו את הערב הזה בפורמט המתאים לכלל המועצה. אני אוהבת להרגיש חלק ממשהו גדול יותר ואוהבת להיעזר בכל מה שניתן. התרגשתי מאוד לחבור אליהם ואל עולם התוכן העשיר שיש להם לספק. המשחק שהם הגו ועיצבו עבר בהצלחה בכל הבתים אצלנו וללא ספק היה אחד משיאי הערב. התרגשות והחששות היו בשמיםהאם אנשים ישתפו פעולה? האם יהיו לי מספיק משפחות שמוכנות לפתוח את בתיהן ואת לבן ולארח? איך יתקבל הערב הזה? אני יודעת שבהתנעת מסורות חדשות יש גם צרימות ראשוניות וחבלי לידה. הם חלק אינטגרלי מההתחלה, ויודעת כי אף אחד לא זוכר אחר כך את החריקות והאתגרים, רק את התנועה שהתחילה וזה מה שעזר לי ולצוות החג להמשיך באמונה שיהיה בסדר.

לי אשד , אלרום: “ממש כמו כלות, שלחנו לכולם בתאי הדואר הזמנות אישיות ואחר כך, עשינו אישורי הגעה טלפוניים, גם כדי להוריד את מפלס החרדה ולהסביר יותר לעומק וגם לתת לאנשים אפשרות לשנות, אם הם לא מרגישים נוח בשיבוץ שניתן לה, כי העיקר הוא לצאת ולהגיע!”

ממש כמו כלות, שלחנו לכולם בתאי הדואר הזמנות אישיות ואחר כך, עשינו אישורי הגעה טלפוניים, גם כדי להוריד את מפלס החרדה ולהסביר יותר לעומק וגם לתת לאנשים אפשרות לשנות, אם הם לא מרגישים נוח בשיבוץ שניתן לה, כי העיקר הוא לצאת ולהגיע!

לסיכום, היו אצלנו ביישוב חמישה בתים מארחים ולמעלה מ-60 איש העזו ובאו להתארח, להדליק נרות ביחד, לסעוד ולשמוח. באו אנשים שכמעט שלא ראיתי עד היום באירועי תרבות ומבחינתי, זוהי ההצלחה האמתית של הפרויקט. התרגשתי מאוד במהלך הערב לקבל תמונות של פרצופים מחייכים ובתים מוארים. אני בטוחה שניישם את הערב הזה בשנים הבאות וכי נוצרה מסורת חדשה באלרום, שתסחוף אחריה יותר ויותר משתתפים משנה לשנה ושרק נמשיך להיפגש בשמחה“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?