סטארט-אפ מאבנ”י אית”ן כובש את עולם התיירות

סטארט-אפ מאבנ”י אית”ן כובש את עולם התיירות: פלטפורמה המחברת בין המטייל למורה הדרך, לבניית לו”ז מותאם אישית לימי הטיול. איך לא חשבתם על זה קודם


בחדר קטן, במושב אבנ”י אית”ן, הוקם בשנה האחרונה סטארט-אפ תיירותי בשם Guiderr””, השואף לשנות את הדרך בה אנחנו מתכננים את הטיול שלנו. מנכ”ל המיזם, אלון מורשת, מאבנ”י אית”ן, מספר על הדרך שעבר ועונה על השאלה: האם ניתן להקים בגולן סטארט-אפ ששווה מיליונים?

איך התחיל הרעיון ל-Guiderr?

אלון: “אנחנו משפחה שמטיילת הרבה והחלק הכי קשה בטיול הוא בניית הלו”ז. היום למצוא מלון, טיסות והשכרת רכבים יחסית מאוד קל באינטרנט, אבל לבנות לו”ז שמורכב מ- פעילויות רבות לכמה ימים, שיתאים במיוחד לצרכים שלך, זה כבר אתגר לא פשוט. בכל שנה, היינו מתחילים לתכנן כמה חודשים לפני הטיול ומלקטים מהאינטרנט חומרים. -שנה אחת, הכירו לי מורה דרך ויחד עבדנו על בניית הלו”ז.-התוצאה הייתה מדהימה. התהליך מהיר ובעיקר מקצועי מאוד. – הבנתי שהידע נמצא אצל מורי הדרך והם תמיד בשטח ומעודכנים בפרטים. מה שנשאר לי לעשות זה לייצר פלטפורמה, שתוכל לחבר בין מטיילים למורי דרך ויחד יוכלו לבנות אצלנו את הלו”ז הנכון ביותר לטיול שלהם”.

“יזם בודד בדרך כלל לא מצליח, הדרך היא קשה וארוכה, יש המון החלטות לקבל ואדם אחד לא יכול להיות טוב בהכול. בדרך כלל, צריך 3-4 אנשים בתפקידים – מנכ”ל ואחראי פיתוח עסקי, איש טכנולוגיה, איש שיווקומנהל מוצר. אם אפשרי, חשוב שיהיה גם מומחה לחוויית משתמש בצוות”

ומה מרוויחים מזה מורי הדרך?

“מורי הדרך הם אנשי מקצוע מעולים, אבל אינם אנשי שיווק. אנחנו מפגישים אותם עם מטיילים אמתיים, שמתכננים טיול לארץ שאותה הם מכירים ובעמצעות עזרה זו, הם מקבלים חשיפה, שברוב המקרים מסתיימת בעסקה, כאשר התשלום הוא עבור בניית הלו”ז בלבד, או עבור בניית הלו”ז והדרכה צמודה בטיול, בהתאם לצורך של הלקוח”.

 

איפה אתם עומדים היום מבחינת המיזם?

“עשינו פיילוט בישראל, שעבד היטב וכרגע אנחנו משפרים את המערכת, מתחילים לגייס משקיעים ובזמן הקרוב, נתחיל פעילות בשלוש ארצות נוספות. במקביל, יש לנו צוות של אנשי תיירות רציניים, שתומכים במיזם ונפגשים אתנו להוביל את ‘Guiderr’  להיות החברה המובילה בתחומה וביניהם: פרופסור ישראל בורוביץ, לשעבר מנכ”ל ‘ארקיע’ ויו”ר ‘אל על’. אלי גונן, לשעבר מנכ”ל התיירות ונשיא התאחדות בתי המלון ורמי גזית, יזם ומוביל שיטת ה-‘Lean Startup’ בישראל. אנחנו מקבלים הרבה תמיכה מקהילת התיירות בישראל ומתקדמים מהר”.

 

אז איך זה להקים מיזם מהגולן?

“היום אנחנו צוות של חמישה, שלושה מהם גרים בגולן ושניים -במרכז הארץ. יזם חייב להיות חיה חברתית וחייב להכיר וללמוד כל הזמן. בתל אביב יש את הידע, האנשים המנוסים והכלים לעזור ליזמים להצליח ולכן היינו חייבים נציגות במרכז וגם אני נוסע לשם לא מעט. אני מקווה שנמשיך לגדול ולהעסיק כמה שיותר תושבים מהגולן. אני מאמין בגולן, יש דוגמאות רבות בעולם   שמראות שפריפריה הצליחה לעודד ולמשוך סטארט-אפיסטים. אם יהיו 20 חברות שיתחילו כאן את דרכן, מספיק ששתיים מהן יצליחו בגדול וזה ישנה משמעותית את מצב התעסוקה בגולן”.

 

 

 

 

תן לנו כמה עצות מניסיונך ליזם המתחיל

“צוות נכון – יזם בודד בדרך כלל לא מצליח, הדרך היא קשה וארוכה, יש המון החלטות לקבל ואדם אחד לא יכול להיות טוב בהכול. בדרך כלל, צריך שלושה ארבעה אנשים בתפקידים – מנכ”ל ואחראי פיתוח עסקי, איש טכנולוגיה, איש שיווק, מנהל מוצר. אם אפשרי, חשוב גם שיהיה מומחה לחוויית משתמש בצוות. חשוב שהצוות יהיה מגובש ומוכן להקריב שעות שינה רבות לטובת הקרב שלפניו.

“זיהוי ערך   באמצעות דיבור עם לקוחות – יש לזהות מה הלקוחות, או המשתמשים צריכים ועבור מה הם מוכנים לשלם. זיהוי וזיקוק הערך האמתי הוא אחד האתגרים גדולים של המיזם. חשוב לבחון אצל משתמשים רבים שהגדרת הערך שלהם היא בדיוק מה שהם חיפשו והפתרון שלכם מתאים להם. לפעמים, אנחנו חושבים שאנחנו מבינים את הבעיה והפתרון, אבל עד שלא נדבר עם לקוחות, לא נוכל להיות בטוחים.

“למידה – הקמת סטארט-אפ מצריכה המון למידה. היופי הוא שהיום ניתן ללמוד הכול בחינם באינטרנט. יש פודקאסטים מעולים, סרטים ביוטוב, אקסלרטורים והמון אנשים שישמחו לשבת ולדבר אתכם בחינם על הרעיון. לכן צריך ללמוד כל הזמן גם על עולם הסטארט-אפים וגם על השוק הספציפי של המיזם שלכם”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?