נחנך “חדר עין גב” בגן הלאומי סוסיתא

לקראת פסח, נחנך “חדר עין גב”, בגן הלאומי סוסיתא, כמחווה היסטורית לגבורת חברי קיבוץ עין גב, ששחררו את הר סוסיתא מהסורים ב-1948

בטקס חגיגי, נחנך “חדר עין גב” בגן הלאומי סוסיתא, הממוקם על גבעה במורדות הגולן מול קיבוץ עין גב ונפתח לאחרונה למבקרים. “חדר עין גב” מוקדש לגבורת אנשי קיבוץ עין גב, אשר שיחררו את הר סוסיתא מידי הסורים, ביולי 1948. הקמתו נעשתה על ידי רשות הטבע והגנים, כחלק מפרויקט רחב היקף לשיקום הגן הלאומי סוסיתא. 

במסגרת עבודות הפיתוח, הוכשרו שני מבנים צה”ליים באתר. במבנה הצפוני, הוקם “חדר עין גב”, המהווה מסע אל העבר ומתאר את הקשר ההיסטורי העמוק בין חברי קיבוץ עין גב לבין האתר. 

בחדר, מוצג סרטון אנימציה, שהופק על ידי רשות הטבע והגנים, המגולל את סיפור הקרב ההרואי של חברי קיבוץ עין גב, לשחרור הר סוסיתא מידי הסורים, בשנת 1948, במלחמת השחרור והגנתו, עד לתפיסת המקום על ידי צה”ל. על קירות החדר, מוצגות תמונות היסטוריות מהעבר, מארכיון עין גב, לצד מוצגים מימי המוצב, הכוללים מכשירי איתות, מכונות כתיבה, פריטי לבוש צבאיים ועוד.

מנהל אגף שימור ופיתוח, ברשות הטבע והגנים, זאב מרגלית: “החיבור בין עין גב לגן הלאומי סוסיתא מעלה על נס את גבורתם של חברי עין גב שלקחו את גורלם בידם, כבשו את ההר ובכך השאירו את מזרח הכנרת בידי מדינת ישראל הצעירה. הגן הלאומי סוסיתא מוקיר ומזכיר את מורשתם”.

תא”ל במיל’ עוזי קרן, תושב עין גב, שייעץ בהקמת החדר: “‘חדר עין גב’ הוא בית זיכרון חי לגבורת חברי קיבוץ עין גב, אשר נותן מקום לסיפורים ולמורשת שאנו רוצים להעביר לדור הבא. כשבני הדור הצעיר יבואו לכאן, הם יבינו מה הדור הוותיק עבר, הקריב והשיג. חשוב לנו שגם הציבור הרחב ידע על הקשר המיוחד בין קיבוץ עין גב וסוסיתא. סיפור הגבורה של חברי הקיבוץ הנו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מדינת ישראל, ו’חדר עין גב’ הוא דרך נהדרת להנגיש את הסיפור הזה לכל מי שמעוניין ללמוד עליו”.

הגן הלאומי סוסיתא נפתח לקהל הרחב במרץ 2023, לאחר 20 שנה בהן נערכו חפירות ארכיאולוגיות ועבודות שימור על ידי רשות הטבע והגנים, בשיתוף המועצה האזורית עמק הירדן, חברי קיבוץ עין גב, משרד התיירות, אגף מורשת, רשות העתיקות, המשלחת הארכיאולוגית של אוניברסיטת חיפה וחברת “נתיבי ישראל”. 

האתר מציג שרידים מפוארים של העיר הקדומה היפוס (סוס, ביוונית) ובעברית – סוסיתא. באתר – מרכז מבקרים, בו מרפסת תצפית על קיבוץ עין גב והכנרת, שבילים מסודרים העוברים בין נקודות חשובות באתר, שילוט הסברה מפורט ועוד.

בטקס חנוכת “חדר עין גב”, השתתפו מנכ”לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, סגן ראש המועצה האזורית גולן, יעקב שה-לבן, זאב מרגלית, מנכ”ל תיירות עין גב, חיים סתתיהו, מנהלת מרכז המבקרים סוסיתא, לילה אברהים, מנהל הגן הלאומי סוסיתא, יוני יחזקאל, עוזי קרן, שלמי מיכאלי, חבר קיבוץ עין גב, שסייע בחפירות הארכיאולוגיות בסוסיתא ומתעד אותן לאורך עשרים השנים האחרונות, נציגי אוניברסיטת חיפה, מדריכי רשות הטבע והגנים וחברי קיבוץ עין גב, בני כל הדורות.

“חדר עין גב” פתוח לקהל המבקרים, כחלק מהביקור בגן הלאומי סוסיתא.
מחיר כניסה: למבוגר – 22 ש”ח, לילד – תשעה ש”ח (חינם למנויי “מטמון”, של רשות הטבע והגנים).

לפרטים נוספים: https://www.parks.org.il/reserve-park/susita/

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?