משולחן מועצה אזורית גולן

חורף בא, הגשם התחיל לרדת ואיתו עולות התקוות לחורף שופע בגשמי ברכה. המועצה נערכה לקראת הגשמים וכך גם התיירנים. וגם: עתיד לצעירים בגולן; ביקור מח”ט 474 במועצה; חושבים חיים עם נת”י בדרכים; פינוי שטחי אש; לומדים קרוב לבית; טיול עובדי המועצה לרמת טראמפ; איך נערכים לעטוף את הנקלטים החדשים בישובי הגולן; על חינוך לקיימות;  בריאות בכל גיל ועל האפשרות לשנות עיסוק בכל שלב


שעות האור מתקצרות והחורף החל. השבוע ירדו כמויות גשם יפות ואנו מאחלים לכולנו חורף מבורך, עתיר משקעים ומשפר תוצרת חקלאית. לקראת החורף, ביצעה המועצה הכנות בגני השעשועים ובמבני הציבור שבאחריותה. ביישובים, נגזמו עצים וקובעו חפצים בשטחים הציבוריים.

חברת “נתיבי ישראל” פועלת במרץ על מנת לסיים עבודות בכבישים לפני כניסת גלי הקור המשמעותיים ובאתרי התיירות, ניתן לראות הסבות של תחומי עשייה עם שינוי מזג האוויר. מומלץ להיערך גם במרחב הפרטי: לבדוק את המרזבים, לנקות פתחים, לקבע דודי שמש וחפצים שעלולים לעוף לכשיגיעו הרוחות החורפיות החזקות, לבחון תקינות אמצעי החימום בבית, להימנע מהשארת תנורים דולקים ללא השגחה וכד’. מידע נוסף ניתן למצוא באתר שירותי הכבאות וההצלה לישראל.

“את הגשם תן רק בעתו ובאביב הבא לנו פרחים”, (אבי קורן)

עתיד לצעירים בגולן

לפני כשבוע, התקיים כנס הצגת התכנית האסטרטגית של “מרכז הצעירים” בגולן, בנוכחות ראש המועצה, חיים רוקח, “מרכז צעירים” גולן, נציגי ועדת הצעירים הרשותית, נציגי ממשלה, צעירי הגולן ועוד.

במהלך הכנס, נערכה סקירה מקיפה אודות פעילויות “מרכז צעירים”, מלווה בהסברים, נתונים וחלוקה לפי תחומים שונים. את המפגש ליוו גם הרכזים ובעלי תפקידים מתחום הצעירים הארצי. התהליך האסטרטגי בתחום צעירי הגולן נובע מן ההכרה כי פלח גיל זה מהווה 25% מכלל אוכלוסיית מדינת ישראל והם מנוע צמיחה אדיר לגולן.

לשם כך נדרש לחזק אצל צעירי הגולן את תחושת השייכות, לאפשר להם  להשתלב במקומות עבודה באזור. רק כך נוכל להביא להמשך השקעות ממשלתיות בתחומי התרבות, התיירות, התעסוקה, היזמות החקלאית ועוד.

ראש המועצה, חיים רוקח, שנכח בכינוס, הסביר את חשיבותו הגדולה של המהלך האסטרטגי שגובש, וסגן ראש המועצה, גל גפני, חיזק את הדברים כשהדגיש כי רק חיבור של תחום הצעירים לפיתוח המואץ המתרחש עתה בגולן, יבטיח את הצלחת התכנית.

תודה לכל מי שהגיע, מקרוב ומרחוק וסייע בהטמעת ההכרה כי גם הצעירים בגולן מהווים עוגן הכרחי ואסטרטגי.

ביקור מח”ט 474 במועצה

מפקד החטיבה המרחבית באוגדת הבשן (חטיבה 474), אל”מ אחסאן דקסה, הגיע השבוע לפגישה עם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח. מטרת המפגש הייתה לחזק את הקשר עם הגורמים הצבאיים באזור. במפגש עלו נושאים שונים עם דגש להמשך שיתופי הפעולה האזרחיים אל מול גורמי הצבא כמכפיל כוח בהגנה על היישובים, התושבים והמבקרים בגולן. אנו סומכים ידינו על צה”ל ומפקדיו הפועלים בשטח ורואים את ההגנה על התושבים והגולן כמשימתם העליונה.

חושבים חיים עם נת”י בדרכים

אחת המטרות המרכזיות בעשייה שלנו בגולן היא שמירה על איכות חיי התושבים ובטיחותם. השבוע התקיימה ישיבת עבודה עם צוות “נתיבי ישראל” – נת”י, כחלק מקשרי העבודה והישיבות השוטפות ולקראת סיום השנה האזרחית ואישור תכניות העבודה לשנת 2023.

אנו מקווים כי במסגרת תכנית העבודה, יאושר תקציב להסדרת שני מעגלי תנועה חדשים בפנייה למושב רמות מכביש 92 וכן בכניסה לקיבוץ עין זיוון. אנו ממשיכים ופועלים למען הסדרת בורות בכבישים, ריבוד וטיפול בשולי הדרך

אנו צופים כי עד סוף השנה האזרחית, יסתיים חידושו של הכביש מצומת פזרה לאלוני הבשן וכן קטע הכביש מבני יהודה לגשור. במסגרת תכנית העבודה 2023 הגישה המועצה בקשות להמשך הסדרה בטיחותית של הכניסות ליישובים, באמצעות יצירת נתיב פנייה לתוך הישוב ונתיב האצה ביציאה ממנו. כמו כן, אנו מקווים כי במסגרת תכנית העבודה, יאושר תקציב להסדרת שני מעגלי תנועה חדשים בפנייה למושב רמות מכביש 92 וכן בכניסה לקיבוץ עין זיוון. אנו ממשיכים ופועלים למען הסדרת בורות בכבישים, ריבוד וטיפול בשולי הדרך.

פינוי שטחי אש

השבוע התקיימה פגישה בין ראש המועצה, חיים רוקח וראש מטה פיקוד צפון, תא”ל גיא מרקיזנו וצוותו, על מנת לקדם פינוי שטחי אש ואימונים של צה”ל הממוקמים בסמוך ליישובים בגולן. בפגישה השתתפו גם קצין התשתיות של פיקוד צפון, זיו מנחם, ומפקד זירת העורף בפצ”ן, אלון פרידמן. הדיון היה פורה וכל הצדדים גילו הבנה לצרכים ההדדיים: של צה”ל מחד ושל ההתיישבות מאידך. אנו מאמינים כי הנכונות לשתף פעולה תאפשר מציאת פתרונות מיטביים לכולנו בהקדם.

לפני כשנה, נתבשרנו כי ביה”ס התיכון “בית ירח” לא יוכל לקלוט יותר את תלמידי הקיבוצים מדרום הגולן. הוקם צוות למיפוי השלכות וצרכים העולים מהמהלך שבסופו כל ילדי דרום הגולן ילמדו ב”דרכא נופי גולן”

לומדים קרוב לבית

לפני כשנה נתבשרנו כי ביה”ס התיכון “בית ירח” לא יוכל לקלוט יותר את תלמידי הקיבוצים מדרום הגולן, מפאת גידול דמוגרפי פנימי בעמק הירדן.

במועצה האזורית גולן רואים במהלך זה הזדמנות לחיבור הנוער הגולני אל מערכת החינוך הפורמלית הקיימת בגולן.

המועצה מודעת היטב להיבטים המורכבים שמהלך שכזה טומן בחובו, ולכן מהרגע הראשון שהתקבלה ההודעה מ”בית ירח” הוקם צוות שימפה את צרכים והשלכות. הצוות מורכב ממנהלי הקהילות של קיבוצי דרום הגולן, יחד עם היישובים מיצר ונטור, המשויכים אף הם ל”בית ירח”. הצוות הוביל תהליך אינטנסיבי בקהילות ובחודשיים האחרונים הוקמו צוותי עבודה של חברי הקהילות בכדי לחפש פתרונות לסוגיות השונות שצפו.

בשבוע החולף התקיימו עוד שני מפגשים משולבים של צוות “דרכא נופי גולן”, נציגי המועצה עם תושבי מבוא חמה וכן עם תושבי נטור. במפגשים ניכרה הדרך המשמעותית בשינוי תפיסות מוקדמות וקידום המהלך. אנו גאים במהלך ובשותפות האמיצה עם הנהגות שהקהילות ובי”ס “דרכא נופי גולן” עשו במפגשים הללו. אנו מאמינים כי לצד חבלי הלידה הישארותם של ילדי הגולן בתיכון הגולני תתרום לנוער, לחברת הילדים ולקהילות.

חינוך טוב לעתיד טוב!

לטיול יצאנו

כל צוותי האגפים של המועצה יצאו השבוע לסיור גיבוש בצפון הגולן, שכלל סיור ביישוב החדש ההולך וקם “רמת טראמפ”. הסיור בהובלת אגף הקהילה ומנהלת האגף, רותם קבלו, נועד לחשוף את עובדי המועצה לפעילות אגף הקהילה בכלל ואת העשייה הרבה הקשורה בהקמתו של יישוב חדש. שוחחנו על תהליכים של אפיון קהילתי, שיווק, ליווי הגרעין המייסד ועוד. אגף הקהילה במועצה הוא שותף מלא עם ועד המייסדים של “רמת טראמפ” בהליכי הבינוי, הקליטה, הצמיחה הדמוגרפית ועוד. את הסיור סיימנו במרום גולן, היישוב הראשון והוותיק ביותר בגולן. שמענו ממנהלת הקהילה, לבנת גלילי, על היישוב וההתחדשות הקהילתית. הביקור במרום גולן חיבר את תחילת ההתיישבות בגולן אל החזון העתידי של הקמת יישובים נוספים והכפלת כמות התושבים בגולן.

עוטפים את הנקלטים

החלטת הממשלה, מדצמבר 2021, על הכפלת כמות התושבים בגולן, העלתה צורך בהקמת מעטפת קליטה למשפחות החדשות שיחליטו לקבוע כאן את ביתן. סקר שערך אגף הקליטה של המועצה העלה שהדבר החשוב ביותר לנקלטים החדשים הוא ליווי מקומי צמוד וידידותי. לאור זאת הוחלט לחזק את ועדות האקלום היישוביות בתקן בשכר של “רכז צמ”ד”. תפקיד רכז/ת צמ”ד הוא ללוות את הנקלטים ביישוב, לייצג ולתווך כשהדבר נדרש אל מול גורמים רלוונטיים בנוגע לצרכים העולים מן השטח, לאתר נקלטים פוטנציאליים עתידיים, לעבוד עם הנהגת היישוב ועוד.

תקן רכז/ת הצמ”ד יתוקצב בידי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית ובמועצה מקווים כי בקשת התקצוב שהוגשה על ידה יאפשר את מינויים של רכזי צמ”ד בקהילות הגולן בהקדם. הרכזים החדשים יקבלו כמובן הכשרה מתאימה ואף יזכו לליווי מטעם המועצה והחטיבה להתיישבות.

חינוך לקיימוּת

השבוע נערכה פגישה בין נציגים של המוא”ז גולן ל”מועצה לישראל יפה” בכדי לבחון שילוב תכנים של “המועצה לישראל יפה” במערכת החינוך בגולן בתחום הקיימות. “המועצה לישראל יפה” הוא ארגון ללא כוונת רווח שחרט על דגלו את הגברת המודעות לסביבה באמצעות הנחלת ידע לציבור בכל שכבות הגיל ובכל המגזרים. הפעילויות מועברות מדי שנה לעשרות אלפי תלמידים, סטודנטים, חיילים, מנהלים, מורים ועוד. מטרת הפעילויות היא לעודד חשיבה, שינוי התנהגות ועידוד עשייה סביבתית. התכניות עוסקות בלימודי הסביבה והפיתוח העירוני בראייה רב-תחומית, תוך שימוש בעזרי לימוד ומולטימדיה ייחודיים.

מפגש מיוחד התקיים השבוע במועדון הוותיקים של מרום גולן בנושא “בריאות והזדקנות מיטבית”. במפגש, נהנו המשתתפים מפעילות מעודדת תנועה ומהרצאה אודות הגורמים לתחלואה. המשתתפים נהנו מערב של העשרה איכותית ומגוונת

בריאות בכל גיל

מפגש מיוחד התקיים השבוע במועדון הוותיקים של מרום גולן בנושא “בריאות והזדקנות מיטבית”. המפגש הוא פרי שיתוף פעולה של יחידת הבריאות במועצה האזורית גולן, מחלקת ותיקים ואשכול גליל מזרחי. במפגש, נהנו המשתתפים מפעילות מעודדת תנועה עם עומר נקש, מדריכת פילאטיס מקצועית וכן מהרצאתה של ד”ר דינה אייזן (מומחית ברפואת משפחה ומרצה) אודות הגורמים לתחלואה. המשתתפים נהנו מערב של פעילות העשרה איכותית ומגוונת שכללה ידע מעשי לחיים בריאים ופעילים יותר.

 “בוחרים כיוון” – שירות לתושבים השוקלים שינוי תעסוקתי

בעולם שאחרי הקורונה רבים נאלצים, מכורח או מבחירה, לעשות שינוי תעסוקתי. ברוב המקרים לא מדובר בתהליך קל. מרכז תעסוקה גולן מציע לתושבים סדנה של 10 מפגשים בהם המשתתפים זוכים לתהליך משמעותי של מיקוד תעסוקתי ואישי ומקבלים כלים פרקטיים ליציאה לדרך חדשה. החל מהמחזור הקרוב הוכנס כלי המאפשר לכל משתתף לבחון את המוכנות האישית שלו ל”עולם העבודה החדש”, על מנת להישאר רלוונטי בעולם העבודה כיום. הסדנה מסובסדת באופן משמעותי עבור תושבי המועצה. המחזור הבא ייפתח ב-21.11 ומומלץ כבר להירשם, היות שמספר המשתתפים בכל מחזור מוגבל ל-12.

טלפון לפניות 04-6851004 / 050-7887012

ועידת משאבי אנוש גליל-גולן ה-5

בשבוע הקרוב, ב-16 בנובמבר, תתקיים בפעם החמישית הוועידה האזורית של תחום ההון האנושי, בשיתוף פעולה של מרכז תעסוקה גולן, “מעברים” גליל עליון והמכללה האקדמית תל-חי.

הוועידה מפגישה אנשים מתחום משאבי האנוש מכל האזור בכדי לדון יחדיו בנושאים המעסיקים את עולם העבודה, בעת נוכחית. השנה, תתמקד הוועידה בפיתוח קריירה פנים-ארגונית ככלי לשימור עובדים. זהו נושא מרתק לנוכח השפעות הקורונה על עולם העבודה. פרטים נוספים ניתן לקרוא באתר של “מרכז תעסוקה גולן”.

במסגרת המאמצים להגדלת התיירות הנכנסת, וחשיפת הגולן לקהילות תיירים מחו”ל, התארחו השבוע באגף תיירות גולן שתי בלוגריות טיולים מובילות ועיתונאי הולנדי. בנוסף, ערוץ “דיסקברי” הגיע ליום צילומים בתל בית ציידה

התיירים חוזרים

במסגרת המאמצים להגדלת התיירות הנכנסת וחשיפת הגולן לקהילות תיירים מחו”ל, התארחו השבוע באגף תיירות גולן שתי בלוגריות טיולים מובילות ועיתונאי הולנדי. הביקור תואם בשיתוף משרד התיירות. האורחים ביקרו באתרים הייחודיים לגולן, סיירו ביקבים, טעמו יינות ונהנו מקולינריה ותוצרת מקומית. לדבריהם, הטיול בגולן היה יוצא דופן ותוך כדי הביקור, הם העלו תכנים רבים לרשתות ששיקפו את הנאתם הרבה.
בנוסף, ערוץ “דיסקברי” הגיע ליום צילומים בתל בית ציידה, במהלכו ראיינו את הארכיאולוג פרופ’ רמי ערב, שחופר מזה שנים באתר.

פעולות אלה הן חלק ממאמץ מתמשך להביא לעוד ועוד חשיפות של הגולן בתקשורת הבין-לאומית, באמצעות אירוח עיתונאים, בלוגרים ומעצבי דעת קהל ברשתות החברתיות. בימים אלו מסוקרת ברשתות השלכת הנפלאה של צפון הגולן, פריחת החלמוניות והסתווניות ברכס בשנית לצד פעילויות תיירותיות, קולינריה ואירוח.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?