משולחן מועצה אזורית גולן

שנת 2023 היא השנה בה נציין חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים. בשבוע שעבר, ערכנו במועצה מפגש שיתוף ציבור בו הצגנו את התוכניות הצפויות לשנה הקרובה, שיתפנו בתכנית שיפוץ האנדרטאות, פרויקט המתקיים בסיוע ותמיכה של משרד הביטחון והקרן הקיימת לישראל וקיימנו חשיבה משותפת על אופן ההתנהלות בתחום ההנצחה. בתחילת השבוע הגיעו למועצה צוותים מהמשרדים והגופים השותפים לפרויקט שנת החמישים למלחמה ויחד סיירנו בגולן ובחנו את הצרכים. זה נושא שיקבל משקל משמעותי בעשייה השנתית


הימים האחרונים היו קרים מאוד, אך הגשם מבושש להגיע. כולנו מייחלים לו ואנו תקווה כי עם בוא הגשם, יגיעו כמויות משקעים שימלאו את המאגרים, ירוו את האדמה הצמאה וייצרו זרימות בנחלים ובמפלים. באין גשם, ממשיכה מלאכת שיפוץ הכבישים. בנסיעה צפונה ביציאה מקצרין, בכביש 91 לכיוון צפון הגולן, בטח יצא לכם לראות את ההתקדמות בעבודות.

עם כניסת הממשלה החדשה, אנו מקיימים רצף פגישות במשרדים השונים ופועלים למימוש החלטת הממשלה לגולן ולקידום העשייה במרחב הגולני כולו. אנו מאמינים כי השנה הקרובה תביא עמה התקדמות משמעותית לגולן ולנעשה בו, בעקבות הכנסת פיתוח הגולן לקווי היסוד של הממשלה ולהמשך יישום החלטת הממשלה לגולן

פורום מנהלי קהילות נפגש

בשבוע שעבר, התארח פורום מנהלי הקהילות של יישובי הגולן במושב אניעם ודן בשני נושאים עיקרייםאיך מתמודדים עם שיח משפטי ביישובים? ועדכון על המבנה החדש של אגף התפעול והסביבה.

התחלנו בשיחה עם עוד אבנר צור – “איך להוציא את המיטב מהיועץ המשפטי של היישוב וכיצד להשתמש בתבונה במשאב?”. לאחר מכן, השלמנו את השיח המשפטי עם הכלים החברתיים שיש בידי הנהגת היישובחיברות, פיקוח חברתי וחיבור תושבים לנורמות המקומיות. החיבור לשפה משותפת ומעורבות תושבים מאפשר התגברות על קונפליקטים והתפתחות נכונה ומיטבית של הקהילה. בהקשר הזה, הזכרנו גם את מרכז גישור גולן, שחוגג 10 שנים לייסודו ומציע שירותי גישור קהילתי על ידי צוות מגשרים איכותי, הבנוי על מתנדבים מסורים. צוות מרכז הגישור שמח לסייע בפתרון קונפליקטים, בגישור בין שכנים, סיוע למנהלי והנהלות הקהילה,
התושבים ועוד.

לאחר מכן הצטרף צוות אגף התפעול והסביבה והציג את מודל העבודה החדשחלוקת הגולן לארבעה אשכולות, כאשר לכל אשכול איש צוות הממונה על האזור ונותן מענה לצורכי השטח. המודל החדש ייעל את העבודה ויפעל בשותפות עם הנהלות היישובים.

צוות היגוי לתהליך אסטרטגי לוותיקי הגולן

ביום שני שעבר, התכנס הצוות במועדוןשרשרת הזהב“, בבני יהודה, בכדי לקדם את פיתוח מודל השירותים לוותיקי הגולן. השיח החל בחשיבה על מדרגת הבסיס של המודלאיזה שירות חשוב לנו כאזור וכמועצה להנגיש לכל ותיק וותיקה, מגיל 65 והלאה. זאת, מתוך הבנה שככל שהגולן יתבגר ויתרחב, מדרגה זו תצטרך להיות הרחבה והיציבה מבין כל המדרגות, שכן היא תצטרך לשאת עליה, עוד קומות במודל השירותים, על פי הצרכים המתפתחים. הדעה הרווחת בצוות היא שנושא הביטחון והחיבור ללחצן המצוקה הוא צורך בסיסי. חיבור כזה מאפשר הזמנת אמבולנס במידת הצורך ללא חשש שאם הקריאה אינה מסתיימת באשפוז הקורא יחויב במחיר המלא. כמו כן, חיבור למוקד רפואי שמכיר את התיק האישי ואת אנשי הקשר הקרובים לוותיקיכול להציל חיים. במציאות של שירותי בריאות מצומצמים יחסית, באזור פריפריאלי, שירות זה נותן ביטחון ויכולת להעניק סיוע מידי בעת מצוקה.

כולנו מכירים בערך העצום של חברה ככלי לאיכות חיים והארכת חיים. החיבור שלנו לסביבה, לקהילה שאנחנו חלק ממנה נותן לנו כר נרחב של אפשרויות למשמעות, לתחושת שייכות, להתפתחות, להנאה ושיפור איכות החיים. על מנת לטפל בנושא כראוי, אנו מזהים צורך בריכוז תחום הוותיקים ביישוב ביד מקצועית, עקבית ומנוסה שתתן מענה פרטני, קבוצתי וקהילתי בתחום הוותיקים. אנחנו מקדמים מודל העסקה משולב של בעלי תפקידים כאלה. כיום, כבר מועסקים על ידי היישובים, עשרה רכזים. אנחנו מאמינים שהתפקיד הזה הוא מפתח לכל שירות לוותיקים שנפתח ביישובים, באשכול ובאזור. אנו בשלב הגשת טיוטת המודל לבעלי תפקידים ביישובים ולוועדות הוותיקים. לאחר ההערות שיתקבלו, נאשר אותו ונתקדם לשלב הביצוע.

בהזדמנות זו, שהתכנסנו יחד, נפרדנו מלי אלין שנבור, שממשיכה לכהן בצוות ההיגוי, אך מסיימת את תפקידה כמנהלת מחלקת הוותיקים, באגף הקהילה במועצה. הודינו לה וברכנו אותה בהצלחה בדרכה החדשה.

מפקד האוגדה החדש מגיע למפגש היכרות

תאל ציון רצון הוא מפקד אוגדה 210 החדש. בסוף השבוע שעבר, הגיע תאל רצון למועצה לפגישת היכרות במטרה להכיר את הצוות ולשוחח על דרכי העבודה והתיאום. המאוג פגש את ראש המועצה, את קבט המועצה, אלי יוסף ואת צוות הביטחון. במפגש, שיתף המאוג את צוות המועצה בהערכת המצב באזור. הצוות הציג את התכניות לפיתוח הגולן, מבנה המועצה והצרכים השונים ובהם שיתוף הפעולה עם צהל.

איך נערכים לציון חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים?

בשבוע שעבר, התקיים ערב שיתוף הציבור בנושא 50 שנה למלחמת יום כיפור, החל השנה. למפגש הגיעו כחמישים משתתפים ובהם תיירנים מהגולן והגליל, לוחמים לשעבר שלחמו בגולן ביחידות השונות, חברי וועדת הנצחה, צוות ארכיון הגולן, אגף תיירות בחברה הכלכלית גולן ועוד. את הערב הנחה מולי שפיגל מנהל אגף הנדסה ותכנון. צוות האגף מטפל בפרויקט מזה תקופה. למגיעים הוצג סקר האנדרטאות בגולן, התוכנית לשיקום האנדרטאות, המגמות שמובילות את הפרויקט ההנדסי, דרכי ציון שנת החמישים למלחמה בגולן והתקיים דיון באשר לדרך הרצויה להנחלת מורשת הקרב. אנו מודים לכל מי שהגיע ולקח חלק בסיעור המוחות ובסיוע להבנת הצרכים בתחום חשוב זה.

ביום שני השבוע, התקיים סיור חשוב סביב אותו נושא בהשתתפות מנהל האגף להנצחת החייל, אריה מועלם וצוות קקל. משרד הביטחון וקקל השקיעו משאבים רבים, יחד עם המועצה, בסקר האנדרטאות ובבחירת האנדרטאות לשיפוץ. לסיור הגיעו גם נציגי מרבית העמותות המייצגות את הלוחמים שלחמו בגולן במלחמת יום הכיפורים. המגיעים סיירו במתחם קצביהחטיבה 7, הנמצא כעת בשיפוץ ושיקום. משם, נסעו לתל סאקי וזכו לשמוע מפיו של מנחם אנסבכר, את סיפור הקרב מזווית ראייתו. באתרכוח טייגר“, פגשו את הטנק המסבירן הראשון בגולן ואת היום סיימו בתל פאחר, עם הרצאה על הקרב שהתחולל באזור. במהלך היום, בפגישות ובסיור, נחשפו המגיעים לתכנית הנרחבת לשיפוץ ושיקום האנדרטאות בסכום של כעשרים מיליון שח, מתקציב משרד הביטחון והקרן הקיימת לישראל ושמעו על האירועים הצפויים להתקיים בשנה הקרובה בגולן.

מעבים את המערך הרפואי של מדא בגולן

34 תושבי הגולן הצטרפו בסוף השבוע האחרון למערך רפואת החירום של מגן דוד אדום, לאחר שהשלימו בהצלחה את קורס החובשים לרפואת החירום של מדא. טקס סיום הקורס נערך בקיבוץ אורטל, בהשתתפות ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, מנהל מרחב ירדן במדא, אורן אביטן, בכירי המרחב ומכובדים נוספים.

במסגרת הטקס, חולקו תעודות סיום, מדים, תיקי כונן ודרגות כתף ל-34 המתנדבים והמתנדבות החדשים, שכעת יוכלו לסייע בהצלת חיים, בהשתלבותם במשמרות באמבולנסים וככונני תגובה מידית באזור מגוריהם. במהלך הקורס, שהסתכם בהיקף של 227 שעות לימוד ונמשך כחצי שנה, נפגשו החניכים פעמיים בשבוע, ללימוד תיאורטי ומעשי ונחשפו לידע רב ומגוון בתחומי העזרה הראשונה השונים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?