משולחן המועצה האזורית גולן

הגשם, הקור וגם קצת שלג הגיעו אלינו השבוע, אך אלו לא עצרו את וותיקי הגולן מלהמשיך לפעול, להנות ואפילו לתכנן את ההמשך  בחווה החקלאית החינוכית מגדלים לא רק עצים, אלא גם חוקרים צעירים ויצירתיים

אורח בא לבקר

מועדון הוותיקים בצפון הגולן, בניהולו של נחום לפיד, אירח השבוע את המפקח מטעם משרד הרווחה, פואד מואנה, שבא לראות את המועדון החדש והנעים בצומת ווסט. בביקור לקחו חלק מנהלת אגף הייעוץ והטיפול, אביטל פלכטמן, עו”ס ותיקים, סוניה קוגן ומנהלת מחלקת הוותיקים באגף הקהילה, מירב שגיא.
פואד, שהתרשם מאוד מהמועדון החדש, ציין לשבח את העיצוב הנעים והמזמין וכן את ההתאמה המלאה לפעילות החברות הוותיקות.
חברות המועדון הודו לפואד על תמיכתו לאורך השנים למען הקמת המועדון ועל הסיוע בהקמתו במיקום החדש. אגף הייעוץ והטיפול וכן מחלקת הוותיקים מצטרפים לתודות. אנו מקווים להמשך שיתוף פעולה פורה ולהעמקת הקשר עם משרד הרווחה, לקראת מיזמים נוספים בתחום הוותיקים.

פורום ועדות ותיקים

בחודשים האחרונים, מתקיימים מפגשים של פורום ועדות ותיקים מהיישובים השונים, בהובלתם של עו”ס ותיקים קהילתי, באגף הייעוץ והטיפול, אורן אילון ומנהלת מחלקת הוותיקים, מירב שגיא.
הפורום הוקם לטובת היכרות הדדית ושיתופי פעולה בין יישובים הנמצאים במרחב קרוב. המפגשים מעצימים את החברות והחברים בפורום בהתנדבותם בתחום משמעותי זה. במקביל, המשתתפים מעמיקים את ההיכרות עם תחום הוותיקים ומעשירים את עצמם בידע מקצועי.

המפגש האחרון התקיים השבוע. חלקו הראשון הונחה בידי מנהלת אגף הקהילה במועצה, רותם קבלו. יחד עסקו המשתתפים בהגדרות תפקידה של ועדת ותיקים, יצירת שיתופי פעולה עם ועדות מקבילות ובעלי תפקידים ביישוב וכן הועלו דילמות שלא פעם מאפיינות ממשקים שכאלה.

חלקו השני של המפגש הוקדש לשיח בהנחיית דבורה מוי, מאבנ”י אית”ן, בנושא: “אני ותיק והחיים עוד לפניי”. שוחחנו על מציאת משמעות והתחדשות בגיל השלישי כחיבור לאריכות ואיכות חיים.

אנו שמחים על ההשתתפות הפעילה של נציגות מיישובים שונים וכתמיד, על הזכות להיפגש עם הפנים היפות של ותיקי הגולן.

על עצים ושורשים

לכבוד ט”ו בשבט, קיימנו ביום חמישי שעבר, במועדון הוותיקים בחיספין, מפגש רב-דורי מרגש של ילדי כיתה א’, מביה”ס “גולן” עם חברי המועדון. המפגש נולד ביוזמתה המבורכת של מנהלת המועדון, מיה סבג.

הוותיקים שרו עם הילדים משירי החג, ערכו סדר ט”ו בשבט עם הסברים ומדרשים, בהנחייתה של ציונה ישורון ולסיום, העלו הילדים הצגה.

אנשי מחלקת הוותיקים, באגף הקהילה והאגף לייעוץ וטיפול, ימשיכו לפעול בצוותא לחיזוק החיבורים הבין-דוריים המסייעים לחיזוק החוסן האישי והקהילתי.

חוקרים חקלאיים צעירים

בין שלל הפעילויות הפדגוגיות שמפעיל צוות החווה החקלאית, בבתי הספר בדרום הגולן, ישנו תהליך חקר מדעי המתנהל בתלמוד תורה גולני בחיספין, עם תלמידי כיתה ו’. יניב עזריה, מורה בחווה החקלאית, יחד עם יהונתן, מחנך הכיתה, מלווים את התלמידים בכל תהליך החקר, במהלכו חקרו הילדים את השפעת שלושה סוגם שונים של קרקע (חול, אדמה גננית ואדמת בזלת) על ההתפתחות של פקעות צבעונים.

התלמידים מדדו את אורך העלים במשך שלושה שבועות, הזינו את הנתונים למחשב, סיכמו את התוצאות, העמידו גרפים והסיקו מסקנות.

תוצאות המחקר סוכמו והוצגו בפוסטר מדעי וכן בביקור של התלמידים בחווה החקלאית החינוכית שהתקיים לאחרונה. במפגש הסבירו התלמידים את תהליך החקר בפני צוות אורחים שכלל את מפקח מחוז הצפון במשרד החינוך, אמיר מיכאל, מפקחת החוות החקלאיות, נירה מרום, מנהל אגף החינוך במועצה, חגי סמט ומנהלת החווה, אסנת אמיתי.

אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ומשמח לראות שלמרות זאת, התלמידים מגלים סקרנות, הנאה וכמובן בקיאות מרשימה במושגים המדעיים ובתהליכי החקר. כל הכבוד.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?