משולחן המועצה האזורית גולן 

האירוע המרכזי לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור בגולן, שיתקיים בחוה”מ סוכות עתיד להביא אלינו כמויות מבקרים שטרם הכרנו  המשטרה, צה”ל והמועצה נערכים למבצע לכל דבר  השבוע גזרו את הסרט ופרויקט עמדות ההטענה לרכב חשמלי בגולן נחנך רשמית, כשהתפתחויות חיוביות נוספות באופק  מפגש פורה של הנהלת המועצה עם מנכ”ל משרד הרווחה  התיירים מארה”ב כובשים את אתרי התיירות בגולן  ודודיק הנהג המיתולוגי של המועצה ממשיך לרגש ולהתרגש אפילו אחרי 35 שנים בתפקיד

ישראל בעקבות לוחמים

לאחר שנתיים של תכנונים, מאות שעות עבודה ומאמצים מרובים, בחוה”מ סוכות יתקיים האירוע המרכזי בגולן לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. האירוע יימשך שלושה ימים רצופים, במהלכם יחנכו אנדרטאות מלחמת יום הכיפורים בגולן, שעברו בחצי השנה האחרונה שיקום מקיף וחסר תקדים. 

בפרויקט שיקום האנדרטאות בגולן הושקעו למעלה מ-20 מיליון ₪ מתקציב משרד הביטחון, מה שהופך אותו לפרויקט ייחודי ברמה הארצית.

האירוע, “ישראל בעקבות לוחמים” יחל ביום השני של חוה”מ סוכות, 2/10/2023 ויינעל ביום רביעי 4/10/2023. 

ביום ראשון הקרוב, משרד הביטחון יעלה קמפיין באמצעי התקשורת, המזמין לאזרחי ישראל להגיע לאירוע, לאתרי ההנצחה המשוקמים, לסיורים, הדרכות, הפעלות לילדים, הופעות חיות ועוד. כאמור, פרטים מלאים יפורסמו בימים הקרובים.

לאחר סוכות, תתקיים כמדי שנה, תכנית “בעקבות לוחמים” של האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, המביאה לגולן עשרות אלפי תלמידי י”ב מכל הארץ. מבצע “בעקבות לוחמים” נועד להגביר את המוטיבציה לשירות משמעותי בצה”ל, תוך לימוד מורשת קרב וחשיפת התלמידים לחילות צה”ל השונים.

עבורנו תושבי הגולן, מסות גדולות כאלה של מבקרים, צופנות שתי משמעויות גדולות. 

המשמעות הראשונה קשורה לתחום העסקי. עבור בעלי עסקים, יש כאן הזדמנות לא מבוטלת באמצעות הגשת שירותים ומוצרים, אף מעבר למה שאנו רגילים בתקופת החגים.

המשמעות השנייה נוגעת להשפעה על חיי התושבים כולם. המועצה ותושבי הגולן מברכים תמיד מבקרים ומטיילים, אולם הפעם אנו נדרשים להרבה מאוד סבלנות, סובלנות ואורך רוח. 

המועצה מתארגנת בימים אלו לתגבר את האתרים השונים, בסיוע המשטרה הצבא, רשות הטבע והגנים, “נתיבי ישראל”, החברה להגנת הטבע ועוד.  

לאירוע בחוה”מ, צפויים להגיע גם אנשים רמי דרג מהממשלה והצבא, דבר שעלול לגרום להפרעות תנועה בשל צרכים ביטחוניים.

תושבי הגולן והמועצה שמחים על ההזדמנות לארח את עם ישראל, פה בבית שלנו. אנו שומרים על הגולן במהלך כל השנה בכדי שעם ישראל יוכל לבוא וליהנות מאירועים כגון אלה, אותם המדינה בוחרת לציין אצלנו בגולן.

אנרגיות חיוביות

השבוע, בחניית “האבזלת” בני-יהודה, התקיים טקס גזירת סרט וחנוכת פרויקט עמדות הטעינה לרכב חשמלי בגולן. בטקס לקחו חלק נציגים מהחברה הכלכלית, מהמועצה ומחברת “אינטר EV”, שהקימה את העמדות ומתפעלת אותן. את הפרויקט מוביל יאיר גרשוני, מהחברה הכלכלית. 

פרויקט עמדות הטעינה בגולן יצא לדרך לפני מספר חודשים, באמצעות תמיכה של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בהיקף של כמעט שני מיליון ש”ח. 

הפרויקט כולל שמונה אתרי טעינה בכל מרחב הגולן, שבהם 40 עמדות טעינה כפולות (עמדה כפולה יכולה להטעין שני כלי רכב בו-זמנית). 

בשלושת האתרים החדשים, שבע עמדות כפולות (שני כלי רכב בכל עמדה) לטעינה אטית. האתרים הפעילים הם: מתחם “צנובר”, חניית “האבזלת” באזור התעשייה בני יהודה ובחניית אתר עין קשתות. 

לאחר החגים, יתווספו באתרים אלו עוד ארבע עמדות טעינה מהירות כפולות.

במקביל, נמשכות העבודות על הקמתם של חמישה אתרי טעינה נוספים, במתחם וואסט, בחניית המועצה, בפארק הירדן וביישובים בני יהודה וחספין.

אתרים אלו ייפתחו לציבור בהדרגה, בהתאם לקצב סיום עבודות ההקמה, במהלך חצי השנה הקרובה. לאחר סיום ביצוע הפרויקט, יעמדו לרשות הציבור 40 עמדות טעינה כפולות (80 שקעי טעינה), בשמונה אתרים מרכזיים בגולן. 

פרויקט עמדות הטעינה בגולן משנה את התמונה מקצה לקצה ולמעשה מאפשר לכלי רכב חשמליים לנסוע בתוך הגולן ללא חרדת טווח. כמות העמדות בפרויקט תואמת את קצב הגידול הארצי של רכישת כלי רכב חשמליים, מה שהופך את תחום הטעינה בגולן למונגש לתושבים שהיססו עד כה לעבור לרכב חשמלי וכן עבור תיירים ומבקרים מן החוץ.

בהזדמנות זו, אנו מודים לשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שמשרדו העניק את מלוא התמיכה הכספית לפרויקט. 

תודה לשלומי חורב, מחברת “אינטר EV”, שמלווה את הפרויקט מיומו הראשון וכן לעקיבא טורנהיים, על הייעוץ בתחום המקצועי ולכל צוות החכ”ל המעורב בפרויקט.

מקדמים את מדיניות הרווחה בגולן

הנהלת המועצה נפגשה השבוע בירושלים עם מנכ”ל משרד הרווחה, ינון אהרוני וצוות משרדו, לישיבת עבודה מקצועית. במהלך הישיבה, המנכ”ל שמע סקירה על ההתפתחות בגולן ועל ההשפעות וההשלכות של התפתחות וגדילה זו. עסקנו בסוגיות השונות והמגוונות של האוכלוסייה ביישובים, תוך מתן דגש מיוחד לאוכלוסיית הוותיקים הגדלה וצומחת משנה לשנה וכך גם הצרכים של אוכלוסייה זו. 

במפגש הוצג גם מרכז החוסן של הגולן, המהווה דוגמה למצוינות. ביקשנו את המשך תמיכת המשרד במרכז החוסן ופעילותו הברוכה.

חלקה השני של ישיבת העבודה הוקדש לדיוק סעיפים בהחלטת הממשלה, הקשורים למשרד הרווחה, על מנת לקדם את מימוש הסעיפים הללו, תוך התאמתם למציאות בשטח ולגידול באוכלוסיית הגולן המבוגרת. נושא נוסף שעלה הוא צורך דחוף בתגבור מערך העובדות הסוציאליות. כמו כן, סוכם כי משרד הרווחה, בשיתוף משרד השיכון, יקדמו את הקמת הכפר השיקומי בגולן, הדומה ל”עדי נגב”, כפי שהוחלט בהחלטת הממשלה.

שמחנו לראות את הנכונות והרוח החיובית של המנכ”ל וצוותו ואנו מצפים להמשך שותפות פורה עם המשרד.

ברכת הדרך וברכת ברוכים הבאים

בתחילת השבוע, התקיים בסניף גולן, של האגודה למלחמה בסרטן, ערב גיבוש והוקרה למיכל נאור, יו”ר הסניף הגולני שסיימה את תפקידה. במקביל, ציינו בברכות ואיחולי הצלחה את כניסתה לתפקיד של שמרית אזולאי, יושבת הראש החדשה.  

סניף גולן של האגודה למלחמה בסרטן פועל בשיתוף שתי המועצות (גולן וקצרין), שחברו יחדיו גם להפקתו של ערב זה. 

את האירוע כיבדה בנוכחותה מנהלת המחוז הצפוני של “האגודה למלחמה בסרטן”, פאולה לאם חיים, שאף נשאה דברים בהם הודתה למיכל על שנים של פעילות ואיחלה הצלחה לשמרית בתפקיד החדש. 

הערב נחתם בפעילות מעשירה וחווייתית של אורית סורוקה למחלימים, לחולים ובני משפחותיהם שנכחו בערב זה. 

תודה לכל המסייעים להצלחתו של ערב זה, בפרט למתנדבי ורכזות אגודת “חזקים ביחד”, המקיימים פעילות התנדבותית לטובת החולים והמחלימים בגולן. 

משווקים את הגולן לחו”ל

קבוצות תיירים נוצריים ממשיכות לפקוד את הגולן, כתוצאה ממאמצי השיווק שמקיים אגף התיירות למגזר זה בחו”ל.

בין הקבוצות שהגיעו לאחרונה לגולן, הייתה קבוצה דוברת ספרדית, משיקגו, ארה”ב. חברי הקבוצה בילו יום שלם בגולן; בבניאס, סוסיתא, אתר גמלא והר בנטל. הסיור שולב בלימוד תנ”ך. 

במהלך שהותם, רכשו חברי וחברות הקבוצה מוצרים מתוצרת הגולן וכן צרכו שירותי הסעדה והדרכה.

כנס הדרכה והרשמת מועמדים לבחירות 2023

ביום ראשון האחרון, התקיימה במליאת המועצה הדרכה לתושבים שהגישו את מועמדותם, או ששוקלים לעשות כן, לאחד מהתפקידים הבאים: ראש או ראשת מועצה, נציגת או נציג היישוב במליאה, חברה או חבר בוועד המקומי. 

את המפגש הובילה והנחתה מנהלת הבחירות במועצה אזורית גולן מטעם משרד הפנים, מילה שפיר, שהסבירה על דרך מילוי חוברות למעומדים ועל כללי שמירת טוהר הבחירות.

חלקו השני של המפגש הוקדש לדגשים מיוחדים, תנאים לאישור המועמדות, מועדים להגשה ופרטים טכניים נוספים. לאחר חלוקת החוברות, ניתן זמן לשאלות.

אנו מאחלים לכלל המעומדות והמועמדים לתפקידים השונים הצלחה רבה ושנה טובה.

הנהג שלנו חברה’מן

שנת הלימודים אומנם החלה כבר לפני שבוע, אבל סיפורים מיוחדים לא מפסיקים להגיע אלינו. 

ביום הראשון ללימודים, הגיעו הורי וילדי קדמת צבי לפגוש את דודי הנהג (אם אתם לא מכירים, אז תדעו שמדובר בנהג הכי אכפתי ואדיב שהיה פה אי פעם), בכדי להעניק לו שי וברכות תודה על עבודתו בשנת הלימודים הקודמת ואיחולים לשנה החדשה.
אין ספק שכולנו זכינו בגדול שנהגים כמו דודי משרתים אצלנו במועצה, כבר 35 שנה! 

אין מילים בכדי לתאר כמה מדהימים ההורים והילדים שהגו, חשבו והפיקו את המחווה הזו עם כל הלב והנשמה.

נספר לכם עוד, שבמהלך השבוע, העלינו את הידיעה הזו לעמוד הפייסבוק של המועצה ומה שהולך שם מאז יכול לאכלס ספר עב כרס של סיפורים. 

מזמינים אתכם להיכנס לעמוד הרשמי של המועצה בפייסבוק ולקרוא את התגובות על דודיק, שמסיע היום את הנכדים של אלו שאותם הסיע לפני 30 שנה לבית הספר.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?