משולחן המועצה האזורית גולן 

פותחים שנת לימודים חדשה עם בשורה משמחת על זכייתם של חמישה בתי ספר בגולן בפרס החינוך הדיפרנציאלי  משבר רישום ילדי כנף ונטור הגיע לפתרון  חברת החשמל מגיבה לטענות התושבים והמועצה על הפסקות החשמל המרובות  וגם: קורס חדש בגולן המכשיר את הוותיקים להיות מקדמי בריאות בקהילה

פותחים שנה – שלום כיתה א’ !

במהלך השבועות האחרונים אגף החינוך נערך לפתיחת שנה”ל תשפ”ד בתיכונים, ב- 10 בתי ספר יסודיים ,60 גנים מתוכם 4 גני חינוך מיוחד ו27 מעונות יום.

בשנה הקרובה יורחבו המענים לתלמידי החינוך המיוחד בגולן ויכללו גן תקשורת וכיתת תקשורת (כיתה א) בבי”ס מעלות הגולן. צוות הגיל הרך במועצה פיתח תוכניות לפיתוח מקצועי והכשרות מקיפות הכוללות את צוותי המעונות, הגנים ומנהלי החינוך בישובים.

תוכניות המצוינות יורחבו בשנה”ל הקרובה ובתי ספר נוספים יצטרפו לתוכנית “גשרים” -התוכנית הטכנולוגית עם חיילות 8200 וכן לתוכנית ה STEM של “קדימה מדע” בשיתוף חברים מקהילה ההייטק בגולן, המתנדבים בבתיה”ס.

לקהילת בתי הספר בגולן מצטרפת השנה החווה החקלאית החינוכית, אותה תנהל אסנת אמיתי ממושב כנף, החווה תשרת את כלל בתי הספר בדרום הגולן. בחווה יעסקו התלמידים במחקרים מתקדמים באגרוטק ,בסיוע ובשיתוף אנשי חוות המחקר הצמודה, מכון שמיר וחקלאים מהאזור.

תוכנית “חולם גולן” תימשך. התוכנית נועדה לחיזוק הקשר של ילדי הגולן “לנכסי הגולן” ובהם תוכנית הארכיאולוגיה עם רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים. בתוך כך תפעל בבתי הספר תוכנית בנושא 50 שנה למלחמת יום כיפור בה יפגשו תלמידים עם תושבים ולוחמים מאותם הימים.

תוכניות צוה”ר לחיזוק התחום הרגשי חברתי ימשיכו לפעול בכל בתי הספר בתחום המוגנות, טיפול בחרדות ומיניות בריאה. כמו כן תפעלנה בגנים תוכניות מוגנות לצד תוכנית העשרה נוספות. הנושא המרכזי בו ימשיכו לעסוק פורום מנהלי בתיה”ס יהיה “הכלה” . תחום זה נועד לחזק את מסוגלות הצוותים החינוכיים להתאים לכל תלמיד ותלמידה את המענה האישי החינוכי והפדגוגי לו הם זקוקים ולפתח את תחומי החוזק שלהם.

משרד החינוך רואה בשתי המועצות בגולן סוג של פיילוט בתחום ההכלה והיקצה לכך משאבים מיוחדים.

בתחום הבינוי -מתקדמת בניית אולפנת קצרין והגולן וכן מבנה הקבע בי”ס מעיינות באבני איתן.

מתקדמת הערכות גם לבניית ביה”ס הדמוקרטי באפיק וכן מבני הקבע ל4 גני ילדים של החינוך המיוחד ועוד.

תודה גדולה לכל העוסקים במלאכת הקודש להכנת שנת הלימודים ולפתיחתה המוצלחת.

הם משלנו!

אין דרך משמחת יותר להתחיל שנת לימודים חדשה מזו. בתחילת השבוע הודיע המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך לחמישה מוסדות חינוך תיכוניים בגולן על זכייתם בפרס התגמול הדיפרנציאלי לשנה”ל תשפ”ג, בזכות הצטיינות והגעה להישגים יוצאי דופן.

בתי הספר שזכו בפרס הם: מעלה רמות, אולפנת קצרין-גולן, דרכא- נופי גולן, ישיבה תיכונית חספין ותיכון תמר בנטור.

בנימוקי הפרס נכתב כי זכייתם של בתי הספר היא על: “חינוך למצוינות ולהישגים יוצאי דופן, תוך ראיית כל תלמיד כעולם מלא ושלם”.

המועצה מברכת את המוסדות על הזכייה, המהווה עדות לאיכותה של מערכת החינוך בגולן. ברכות לצוותים החינוכיים וכמובן לתלמידים. יישר כוח!

סוף טוב, הכול טוב

בשבועות האחרונים, נקלעה המועצה, יחד עם הורים לילדים מכנף ונטור, לסיטואציה בה לא נמצאה הדרך שתאפשר להורים מהיישובים הללו לרשום את ילדיהם לביה”ס “שורשים” ולביה”ס “מעיינות”.

מאז עלתה הפרשייה על סדר היום, המועצה לא חדלה ממאמצים למציאת פתרון למשבר. ההורים והמועצה ניהלו שיח מתמיד מול משרד החינוך, על מנת למצות כל אפשרות לפתרון המצוקה.

לשמחתנו, השבוע, התקבלה הודעה ממשרד החינוך על הוספת תקן לביה”ס “מעלות הגולן”. המהלך מאפשר כעת לילדי כנף להירשם לכיתה א’ בביה”ס “שורשים” ולילדי נטור להירשם לביה”ס “מעיינות”. המועצה מודה לכל השותפים בתהליך המורכב. בראש ובראשונה, להורים שלא ויתרו. תודה לעובדי אגף החינוך במועצה, למנהלי בתיה”ס ולמנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון. 

אין ספק שמוטב היה אם פתרון זה, שהמועצה העלתה מלכתחילה, היה מיושם בראשית הדרך, אולם מוטב מאוחר מאשר אף פעם.

אנחנו מאחלים לתלמידות ולתלמידים שנת חינוך מהנה ופורייה.

חידוש חוזי נסיעה לתלמידים זכאים מהגולן

עם פתיחת שנת הלימודים, זכאים תלמידי הגולן, הנוסעים מדי יום באמצעות התחבורה הציבורית למוסד לימודים המאושר על ידי המועצה, להטענת חוזה “חופשי-חודשי” בכרטיס ה”רב-קו”, בכל חודשי הלימודים.

ההוראות המלאות כיצד לבצע את הטעינה ולממש אותה מדי חודש מופיעות באתר החכ״ל ובעמוד הפייסבוק של “תחבורה ציבורית גולן”. 

ניתן לקבל סיוע נוסף וכן להנפיק כרטיס “רב-קו” אישי במשרדי “על-הקו”, במתחם “קסם הגולן” בקצרין, בימים א’-ה’, בתיאום מראש, בטלפון שמספרו:
04-6851011. שנה טובה. 

מקדמי בריאות בקהילה

השבוע, נפתח לראשונה בגולן קורס “מקדמי בריאות”, המיועד לאוכלוסייה הוותיקה ומכשיר אותה להיות שגרירים של תחום הבריאות בקהילה. גיבוש הקורס נעשה במסגרת מימוש החלטת הממשלה לגולן, הכוללת סעיף פיתוח תוכניות לקידום הבריאות במרחב הגולני. 

אוכלוסיית הוותיקים נבחרה לקורס מאחר ומדובר באנשים פעילים עם מוכנות גבוהה לתרום לקידום תחום הבריאות בגולן. הקורס מתנהל בשיתוף יחידת הבריאות עם מחלקות הוותיקים של שתי המועצות (גולן וקצרין) ומתוכלל בידי אשכול גליל מזרחי.

את הקורס מעבירות עינת פורט והלל אפרת, מ”המכון לתבונה”. במהלך הקורס יקבלו המשתתפים כלים לפיתוח עצמי, משאבים לפיתוח ומימוש חזון אישי בתחום קידום הבריאות וטיפים להגברת המודעות לרפואה מונעת.

בקורס נוטלים חלק 20 משתתפים, כשהנציגים מטעם המועצה באים מכלל היישובים ומקשת רחבה של אוכלוסיות. בהצלחה. 

מחסנים לשעלת עכשיו!

השבוע, התקבל במועצה מכתבה של הרופאה המחוזית של נפת כנרת במשרד הבריאות, ד”ר נועה די-קסטרו, המדווח על עשרה מקרים של מחלת השעלת שהתגלו בגולן, בשבועיים האחרונים. 

הילדים והנערים שאובחנו מתגוררים ביישובים חיספין, נוב, נטור וקשת, אולם ייתכן כי ישנם מקרים נוספים שטרם התגלו, או דווחו.

אנו נמצאים בימים הראשונים לפתיחתה של שנת הלימודים. חשוב מאוד שילדים שלא חוסנו ייגשו בדחיפות לקבל חיסון ראשוני. ילדים שלא השלימו את קבלת המנות, בסדרת החיסון הראשונית, צריכים לגשת ולהשלים אותה במסגרת “טיפת חלב”, בקופות החולים השונות. 

מחלת השעלת עלולה לגרום לסיבוכים במערכת הנשימה, פרכוסים, דימומים, פגיעות במערכת העיכול ושברים בצלעות. 

ניתן לקבל סיוע והדרכה נוספת דרך מרפאות כל קופות החולים וכן במחלקה האפידמיולוגיה של משרד הבריאות בנפת כנרת, בטלפון: 04-6710300. רק בריאות. 

הפסקות חשמל בגולן

בהמשך לדיווחים האחרונים שהבאנו כאן, בנושא הפסקות החשמל התכופות באזורנו, פנתה המועצה במכתב רשמי להנהלת חברת החשמל, בדרישה להפסיק את מדיניות הזנחת הגולן והתושבים בתחום תשתיות החשמל. המועצה דרשה מהחברה לצאת מידית לפרויקט שיקום תשתיות ואיתור תקלות בכל רחבי הגולן, על מנת לאפשר לתושבים לנהל שגרת חיים תקינה. 

השבוע, התקבלה במועצה תגובתו של מנהל יחידת הביצוע בחברת החשמל, מסרי עופר, בה הוא מונה את הפעולות שבוצעו בשנתיים האחרונות לשיפור תשתית החשמל בגולן – פריסה של רשת הולכה חדשה, תת-קרקעית, באורך של מעל 43 ק”מ והצבה של שתי יחידות משנה חדשות, בצומת בראון ובקצרין. 

בהתייחסות לתקלות האחרונות והמרובות, החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע עד סוף 2023 ובמהלך 2024, תוספת שנאים בהיקף של 160 מגה-וואט לצד פריסה והטמנה של רשת הולכה תת-קרקעית חדשה, מתחנת המשנה בכורסי אל יישובי דרום הגולן.

כמו כן, בכוונת החברה להוסיף שנאים בהיקף של 800 מגה-וואט, בכל הגולן, עד סוף שנת 2029, לטובת התאמת רשת החשמל בגולן לעלייה בצריכה ולגידול הצפוי בכמות האוכלוסייה.

אנו שבים ומזכירים כי תקלות מכל סוג ברשת החשמל הן באחריותה של חברת החשמל בלבד והתושבים כצרכנים אמורים לקבל תשובות ממנה. המועצה תמשיך לעשות ככל הניתן, על מנת לגרום לחברת החשמל לעמוד בהתחייבויותיה ולא לראות בתושבי הפריפריה צרכנים “פחות שווים” מאחרים. 

מצילים את עין פיט

השבוע נפגשה הנהלת המועצה עם אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין וצוותו, לטובת העלאת רמת התיאום בין צה”ל למועצה, במסגרת השותפות הפורה בין צה”ל ליישובי ותושבי הגולן.

שני נושאים עיקריים סוכמו בפגישה.

הראשון נוגע להגברת התיאום בתחום תכנון ופיתוח הגולן, לצד פיתוח בסיסי צה”ל. הצבא הביע נכונות לפעול יחד עם המועצה לשדרוג התשתיות והמערכים התומכים לגידול הצפוי.

הנושא השני שנידון היא סוגיית עין פיט והכוונה של הצבא להקים מתקן אימונים בסמוך. הצבא קיבל את ההערות שהעברנו לו, ובהתאם לכך צה”ל יערוך שינויים בתכניות ויציג אותם מחדש בשבועות הקרובים למועצה. בנוסף הצבא התחייב כי המעיין לא יפגע והנחל אף ישוקם. בנוסף, הצבא יתרום לתחזוקה השוטפת של האזור, יתרחק מהנחל ויותיר את המעיין פתוח לציבור.

אנו נמשיך ונעדכן לאחר פגישת העבודה הבאה. כרגע אין שינוי בעמדת המועצה שמתנגדת לכל פגיעה בעין פית.

בעניין זה אמר האלוף גורדין כי הצבא, כגוף שחי בתוך מרחב ההתיישבות “חייב לפעול בגולן תוך התחשבות עמוקה בצרכי התושבים”.

ישיבות עבודה בתדירות גבוהה, יחלו כבר בשבועיים הקרובים, לצד פגישה פיקודית, אחת למספר חודשים.

עדכוני תחבורה ציבורית

החל מה- 1.9.23 יופעל לוח זמני תחבורה ציבורית מעודכן. באתר החכ”ל ניתן למצוא את הפרטים המלאים אודות השינויים בקווים וכן להוריד את חוברת לוח הזמנים המעודכנת.

כתבות שיכולות לעניין אותך

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?