משולחן המועצה האזורית גולן

נושא הסייעות הגיע כנראה לסיומו המוצלח, אולם המועצה ממשיכה להיאבק עם שאר הרשויות המקומיות בכדי ששאר השירותים לתושבים לא יפגעו: ההסעות לבתי הספר, פינוי אשפה ותשתיות בחכל ובאגף ההנדסה ממשיכים בכל הכוח לקדם את ההרחבות ביישובים בתיירות גולן נערכים עם החברה להגנת הטבע לעשרות אלפי מטיילים שיגדשו את הגולן בפסח הקרוב וגם: מתמודדים עם הסרטן יחד בתוך הקהילה


רצף הימים החמים שנחתו פה באמצע פברואר הוציא מהארונות בגדים קצרים שהיינו אמורים לפגוש רק בעוד כמה חודשים. ממוצע המשקעים לתקופה רחוק מלהיות מספק, כך שהעיניים עדיין נשואות לשמים. יחד עם זאת, מזג האוויר הנוח מאפשר לצאת לטייל וליהנות מהטבע המתעורר והפריחה המרהיבה בצדי הדרכים, בפארקים ובמטעים.

חג הפורים יחול בשבוע הבא ואנו חוזרים ומזכירים את הסכנה בפציעות כתוצאה משימוש בחומרי נפץ למיניהם, אולם עוד יותר מכך את הקושי שחווים בימי חג הפורים הסובלים מפוסטטראומה. כל קול נפץ מחזיר את הנפגעים היישר אל החוויה הטראומטית ומסיג לאחור הישגים טיפוליים. צליל הנפץ מהווה טריגר ועלול לגרום להתנתקות מהמציאות, פלאשבק ותסמינים נוספים אשר מחמירים את המצב הנפשי. רבים מנפגעי הפוסטטראומה הם אנשי כוחות הביטחון ששילמו במחיר בריאותם הנפשית עבור ביטחוננו ונותרו מצולקים ופגועים באופן סמוי מן העין, חלקם אזרחים שחייהם נקרעו באחת, בעקבות פיגוע, פגז מרגמה, תאונת דרכים, תקיפה ועוד. רבים מאתנו הם בעלי הפרעות חרדה, או רגישותיתר שסובלים מהנפצים. זו חובתנו, לא להפגע ובאותה מידה גם לא לפגוע.

אנו חושבים גם על ההמשךפסח ממש מעבר לפינה ועימו שלל הפתעות. אתם מוזמנים  לקרוא,
להתעדכן ולהירשם.

חולמים הרחבות

השבוע, התקיימה פגישה משולשת של צוות אגף ההנדסה, נציגים ממספר יישובים בגולן ונציגי משרד השיכון והבינוי. על סדר היום עמד המשך קידום ופיתוח ההרחבות הקהילתיות והתשתיות ביישובים השונים. מדובר בעבודה שמתקדמת בשלבים, אולם המטרה הייתה ועודנה המשך פיתוח הגולן ומיקום התושב במרכז העשייה.

בעניין זה, התקיימה השבוע פגישה עם הנהלת היישוב חדנס, לבחינת חלופות להרחבת היישוב ומיקום ביהס האזורי החדש, שאמור לקום ביישוב. בישיבה נטלו חלק ראש המועצה וראש אגף ההנדסה והתכנון, אדריכל מולי שפיגל וצוותו. הוסכם על מתווה עקרוני, הן על מיקום ביהס והן על אפשרויות ההרחבה העתידיות. כעת, התכנון חוזר לשולחן השרטוט, על מנת להשלים ולהכין את החומרים לאישור המוסדות הרשמיים.

החינוך מעל הכול

פורום מנהלי החינוך לגיל הרך קיים השבוע מפגש שעסק בתפקיד מנהל החינוך היישובי. מטרת המפגש הייתה לדייק מקצועית את נושאי התפקיד ביישובים וכן לייצר מסמך הקובע הגדרות לתפקיד ופרמטרים למילויו בכל היבטיו. מפגש זה הוא חלק מתהליך החיבור ושיתופי הפעולה בין היישובים לאגף החינוך.

הדואר לא בא היום

כפי שכבר דיווחנו בעבר, חברתדואר ישראלנמצאת במשבר עמוק והפסדים ניכרים. בין צעדי הייעול שהחליטה החברה לנקוט נכללים סגירת יחידות דואר, צמצום פעילות הדואר הנע וצמצום שעות הפעילות. למרות המחאות בעניין, הצעדים הנל החלו לצאת לפועל בשבועות האחרונים, תוך פגיעה משמעותית בתושבי הגולן, הנסמכים על שירותי הדואר הנע. פורום הרשויות נמצא בהידברות עם הנהלת הדואר, על מנת לבחון חלופות שיצמצמו את הפגיעה בתושבים. נמשיך לעדכן.

אומריםלאלפגיעה בשירותים לתושבים

על אף שנמצא פתרון למשבר הסייעות, הוקם השבוע אוהל מחאה מול הכנסת בידי מרכז השלטון המקומי. הרשויות ומועצה אזורית גולן בכללן, העלו אוטובוסים צהובים ומשאיות איסוף אשפה לירושלים, על מנת להמחיש כי דרישות השלטון המקומי הן תשקיף של שירותים, הלכה למעשה, הניתנים לתושבי המדינה. המצב הנוכחי, בו כבר מספר שנים לא ניתנים תקציבים הולמים לרשויות, יצר מצב אבסורדי בו מספר תושבי המדינה צומח משנה לשנה, אולם תקציבי הרשויות לא רק שאינם מתעדכנים, אלא אף מתכווצים. הגענו למצב בלתי נסבל, בו העומס הכלכלי היושב על כתפי הרשויות, מוביל לפגיעה
בשירותים לתושבים.


אצלנו בגולן, כמו בכל המגזר הכפרי, הדבר בולט בשלוש סוגיות עקריות: מחסור אדיר בכיתות לימוד, חוסר תקצוב של הסעות בתי הספר שלא עודכנו מאז 2012, על אף העלייה האדירה בתשומות ויוקר המחיה; וכן הקפאה מוחלטת של תקציבים לתחזוק תשתיות קיימות ביישובים הוותיקים. החלטת הרשויות להתחיל במחאה ולהביא את זעקת התושבים על השירות המדרדר לפתחה של המדינה, נובעת בראש ובראשונה מכך שהרשויות הן אלו שעומדות בשתי החזיתות: מול המדינה וגם מול התושבים. כולנו תקווה שכפי שהגענו להבנות עם הממשלה סביב נושא הסייעות, תהיה המשך הידברות בנושאים הנוספים בגינם נדרש עדכון ושיפור.

פסטיבלפרא בגולן

לקראת חג הפסח וחול המועד, חברו יחד המועצה האזורית גולן, תיירות גולן והחברה להגנת הטבע להפקה של אירוע משותף שזכה לשם פסטיבלפרא בגולן“.

הפסטיבל יתקיים בימים ראשון ושני בשבוע (ג‘-דחוהמ פסח) 9-10.4.23, בכל רחבי רמת הגולן, עם מגוון הצעות לטיולים, מוזיקה ופעילויות לכל המשפחה. ההשתתפות בטיולים המודרכים היא ללא תשלום, אולם מחייבת הרשמה מראש. ישנם גם טיולי בוטיק בתשלום. במסגרת הפסטיבל, יפעלו מתחמי מוזיקה חיה, מופעי ספוקןוורד, מפגשיטבע על הברהכוללים טעימות יין מקומי ועוד.

על מנת לראות את שלל התכניות בפסטיבל, חפשו בגוגל: “פסטיבל פרא בגולן 2023″.

אמן על הילדים

לפני מספר שבועות, התקיים בבית ליןמפגש למידה לקבוצת יועצות, מורות ונציגים מצוות אגף החינוך במועצה. “בית ליןהיא רשת מרכזי הגנה לילדים ונוער נפגעי אלימות מינית, או פיזית, המופעלת בידיעמותת אפשר“. הרשת מחזיקה תשעה בתים מוגנים בכל רחבי הארץ.

המפגש בבית ליןנועד להכשיר את המבקרים בהעברת תחום המיניות הבריאה והמוגנוּת המינית בבתי הספר. מדובר בתחום חשוב ביותר שהמועצה רואה צורך לחזק אותו בקרב אנשי המקצוע הבאים במגע עם הילדים שלנו בבתי הספר.

הביקור היה משמעותי מאוד, מלמד ונתן כלים להגברת מוגנות הילדים במרחבים בהם הם נמצאים מדי יום.

מתמודדים יחד עם הסרטן

הגולן שלנו הוא מקום שטוב לחיות בו, אולם כאשר מתמודדים עם מחלות קשות, המיקום המרוחק הופך למאתגר את האפשרות לקבלת טיפול מיטבי. בבתי החולים הקרובים לגולן, לא תמיד קיימים הטיפולים האופטימליים, דבר שכרוך בנסיעות ארוכות ומתישות, בוודאי בתקופות של טיפולים.

על מנת להקל, ולו במעט, על אנשי הגולן המתמודדים עם מחלת הסרטן והשלכותיה, האגודה למלחמה בסרטן הקימה סניף בגולן. בסניף הגולן שני מרכזיחזקים ביחד“. המרכז הצפוני מתנהל בקצרין והמרכז הדרומי בחיספין. למרכזים מגיעים מתמודדי סרטן ומחלימים, עד שלוש שנים מסיום הטיפולים. במרכזים הם נהנים מחוגים מותאמים המועברים בידי מדריכים מנוסים ובעלי הכשרה מתאימה.

בקצרין, המשתתפים נהנים מחוג יוגה, בהדרכת אליה רייקין, חוג אינטליגנציה רגשית, בהדרכת אירית שרון וחוג אומנותחומרים וחיבורים, בהדרכת אורית סורוקה. בהמשך, ייפתח גם חוג ניה, בהדרכת דנה ניב. בחיספין המשתתפות נהנות גם הן מחוג יוגה נשית, בהדרכת אליה רייקין ומתוכננים להיפתח שלושה חוגים נוספים: כתיבה יוצרת, עם רונית אוחנה, חוג ניה, עם דנה ניב וחוג אומנותחומרים וחיבורים, עם אורית סורוקה.

אחת המשתתפות בקבוצה בקצרין מספרת: “לא היו לי ציפיות מהקבוצה, אולם מהר מאוד הבנתי שהגעתי למקום היחיד שבו ממש מבינים אותי, כי כולם פה חולים ומחלימים. זו כמו משפחה קטנה. החוגים איכותיים ומדויקים ומעניקים כלים להתמודד עם המחלה והשלכותיה. ברצוני להודות ליעל ולמיכל, שמנצחות על כל הטוב הזה. יישר כוח“.

יוסי מוסקו, המשתתף אף הוא בקבוצה, מספר: “כשהמחלה הארורה מגיעה, זו בומבה אדירה. אף אחד לא מכין אותך לזה. למזלי, הייתה לצדי זוגתי בשעות הקריטיות. היום, אחרי ארבע שנים בקבוצת התמיכהחזקים בקצרין‘, אני עדיין הגבר היחיד בקבוצה. ברור לי שישנם עוד גברים שחוו את הטראומה שאני עברתי ואולי קצת מתביישים.
כדאי להתגבר ופשוט לבוא, כי הרווח הוא עצום” .

אם גם אתם מתמודדים עם מחלת הסרטן, או שהחלמתם וטרם עברו שלוש שנים מסיום הטיפולים, נשמח שתצטרפו לאחת הקבוצות שלנו. להצטרפות למרכזחזקים ביחדבקצרין ולפרטים נוספים, דברו עם יעל אדרי
‎050-5493593.
להצטרפות למרכזחזקים ביחדבחיספין, צרו קשר עם נועה יערי – 050-4505627.

במקביל, בימים אלו, אנו מגייסים מתנדבים נוספים לפעילות העמותה בגולן. אם את.ה מעוניינים להתנדב, אנא צרו קשר עם אביב, מנהלת יחידת ההתנדבות בגולן 054-8050234, או עם מעין, עוס קהילתי קצרין
052-6650448.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?