משולחן המועצה האזורית גולן

ביקור צוות מחוז צפון ממשרד הפנים, וועדת השמות הממשלתית ויור ההסתדרות הציונית משרד הביטחון אישר תקציב לפרויקט שיקום אנדרטאות מלחמת יוכפ בגולן שלבים ראשונים בתכנון ביס אזורי חדש בחדנס ובינתיים כולם נושאים עיניים לשמיים ומבקשים גשם


חודש שבט פה, סוף ינואר והגשם מבושש להגיע. כולנו מייחלים לגשם, זקוקים ומתפללים לו. השבוע התקיימה ברמת מגשימים תפילה משותפת של תושבים לגשם. לכמיהה לגשם שותפים אנשים מכל רחבי הארץ, אולם פה, בגולן, החקלאים מרגישים את הצורך יותר מכולנו.

קשה להאמין, אבל חג הפסח כבר לא רחוק ובאתרי התיירות החלו כבר הערכות לפעילויות פנאי ותרבות לחול המועד. בתחום הקליטה, אנו מתקדמים בפיתוח מגרשים בכמה יישובים, כאשר בשבוע החולף, הסתיימו עבודות הפיתוח בהרחבה בגשור. חידוש כביש 91 מתקדם אף הוא בקצב משביע רצון.

בשבועיים האחרונים, זכינו לכמה ביקורים חשובים. הראשון שבהם הוא של יור ההסתדרות הציונית שסייר במספר אתרים ופרויקטים. בהמשך אירחנו את הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, שהגיעה עם צוותה בכדי לשמוע על התפתחות הגולן ועל צרכים שלא נכללו בהחלטת הממשלה. ועדת השמות הממשלתית הגיעה כדי לסקור את האתרים לשני היישובים החדשים שיקומו. אנו מקווים כי ככל שיתקדם הליך איוש בעלי התפקידים במשרדי הממשלה, נראה עוד שיתופי פעולה וביקורים שיעצימו את העשייה למען פיתוח הגולן.

ביקור יור ההסתדרות הציונית בגולן

יור ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, הגיע בסוף השבוע שעבר עם צוותו לסיור בגולן, בליווי המועצה. מטרת הסיור הייתה להציג מיזמים בהם השותפות של ההסתדרות הציונית נחוצה. בין היתר, האורחים ביקרו בישיבתטל חרמוןובעמותתצורימןהפועלות עם נוער קצה ונוער בסיכון. האורחים בקרו גם באתר עין קשתות, שמעו הסברים על המקום, על הליכי השחזור והפעילויות המתקיימות באתר בשוטף. שיתוף פעולה עם ההסתדרות הציונית העולמית עשוי למנף פעילויות וארגונים הנמצאים בגולן ולכן המועצה תמשיך ליזום ביקורים
ושיתופי פעולה דומים.

ביקור מטה מחוז צפון של משרד הפנים בגולן

הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, עינב פרץ, הגיעה עם צוותה ליום סיור בגולן בהנחיית צוות המועצה. היום נפתח בסקירת התחזית לצמיחת הגולן, העבודה הרבה שנעשתה עד כה ועל האתגרים העומדים לפתחנו בהמשך. הסיור התמקד במספר אתרים לגביהם המועצה זקוקה לסיוע המשרד, על מנת לשחרר חסמים וכן מיזמים אותם המועצה מבקשת לקדם.

האורחים הגיעו לחוות היישום החקלאית באבני איתן, שם שמעו סקירה בנושאי חדשנות חקלאית וחינוך מפי אוריה רשף, מהיחידה לחקלאות וחדשנות. בחיספין, פגשו האורחים את מאור זוהר, מנהל יחידת הבריאות של המועצה ואת רבקה דמביץ, מנהלת הקהילה, שסיפרו על חסמים בנושא פיתוח המרפאה האזורית.

הסיור כלל גם ביקור באתר הטמנת הפסולת היבשה בדרך הרומית, שם שמעו האורחים מפי ליאור רוכמן, מנכל החברה הכלכלית, על אתגרים ותכניות לעתיד. אלי יוסף, מנהל מחלקת הביטחון של המועצה ויעקב ביקוב, מהנדס המועצה, סקרו בפני האורחים את התקדמות הבינוי של מרכז ההפעלה לחירום ושגרה, שנבנה בימים אלו. הביקור עבר גם במתחםצנובר“, שם מנהל אגף ההנדסה, מולי שפיגל, סקר את החזון לפיתוח המתחם בנושאי תחבורה, תרבות וספורט. היום הסתיים ברמת טראמפ, שם שמעו האורחים חוויות ואתגרים מפי משפחות.

שמחנו מאוד לקבל ולשמוע פידבקים חיוביים במהלך כל היום מצד האורחים שהתלהבו מאוד ואף הבטיחו לשוב לסיורים נוספים ומורחבים בעתיד. היום הסתיים באמירה רשמית לפיה מחוז הצפון של משרד הפנים מבקש מהמועצה לרתום אותו לתהליכים הגולניים, על מנת שיוכלו ללוות ולסייע בפתרון אתגרים ושחרור חסמים.

אושר תקציב לשיקום אנדרטאות בגולן למלחמת יום הכיפורים

לאחרונה, התקיימה בירושלים ישיבה מיוחדת במשרד הביטחון, בשיתוף אגף ההנצחה, קקל ונציגי המועצה האזורית גולן, לאישור תקציב שיקום אנדרטאות ממלחמת יום כיפור בגולן, כחלק מהעשייה הקשורה בשנת ה-50 למלחמה. בישיבה, הוצג אומדן עלויות ולאחריו, אושר תקציב נדיב שיאפשר טיפול בכל האנדרטאות בגולן הקשורות למלחמת יום הכיפורים ולעוד מספר קטן של אנדרטאות, מחוץ לגולן, שנכללות אף הן בפרויקט חשוב זה.

ביהס האזורי חדנס

בחודש האחרון, החל תהליך של מנהל מקרקעי ישראל, בשיתוף המועצה, להקמת צוות תכנון מחדש של שטחי המושב חדנס. במסגרת התכנון, יינתן דגש על הקמת בית ספר אזורי חדש בתוך תחומי התבע של היישוב, תוך הקפדה על התאמת המבנה לצרכים ולסטטוס השטח. כך תובטח התקדמות מהירה של המיזם עם כמה שפחות חסמים ביורוקרטיים. נמשיך לעדכן בהמשך.

וייקרא שמם בישראל

חברי ועדת השמות הממשלתית ביקרו השבוע בגולן וסיירו באתרים בהם עתידים לקום שני היישובים החדשים. חברי הוועדה הגיעו לשמוע את השמות שהוצעו בידי המועצה ואת התאמתם להיסטוריה ולמאפייני המקום. ועדת השמות הממשלתית היא ועדה מדעיתציבורית שחברים בה אנשי מדע, היסטוריונים, גיאוגרפים, ארכיאולוגים, אנשי מקרא, בלשנים וכן חברי האקדמיה העברית ללשון. המשלחת הגיעה בהרכב מורחב של למעלה מ-20 איש ובהם גם הבלשן ואיש התקשורת, הדר אבשלום קור.

חברי הוועדה סיירו בבית הכנסת המשוחזר באתר המורשת הלאומי בעין קשתות, ולאחר מכן, בשני האתרים המיועדים ליישובים החדשים. יישוב אחד מתוכנן לקום כ– 2.5 קמ צפונית לרמת מגשימים. היישוב השני  מתוכנן לקום באזור צומת השריון. המועצה הציעה את השמותאורחה“, “מטרואסיף“, אולם ייתכן כי הוועדה לא תקבל אף אחד מהם. ביקור של וועדת השמות הממשלתית הוא שלב מתקדם בכל תהליך של הקמת ישוב חדש בישראל. השלבים המקדימים אורכים לרוב בין 10 ל-12 שנים. המועצה צלחה את כל השלבים הללו בתוך שנה אחת בלבד. את הסיור הוביל איש הגולן, הפרופסור חיים בן דוד, שהביא את האורחים לעיין במפות, להתווכח ולחזור לירושלים עם הרבה חומר חשיבה. החלטת הוועדה תימסר בהמשך, כשבשלב הבא הממשלה תצא בהכרזה רשמית על הקמת היישובים ותחילת העבודות בשטח.

הכשרות לתיירני הגולן

ביום שני, התקיימה במתחםצנוברהכשרה לתיירני הגולן, בשיתוף פעולה של אגף התיירות גולן, להתמקצעות וייעול עבודת בעלי הצימרים ברשת האינטרנט.
בהכשרה, קיבלו בעלי בצימרים סקירה על חידושים, קיבלו מענה לאתגרים טכניים ודנו בייעול תהליכי עבודה. אגף התיירות גולן רואה ערך רב בהתמקצעות תיירני הגולן ומציע הכשרות מגוונות במהלך השנה. ההכשרות מפורסמות בקבוצת הוואטסאפתיירות בגולן מידע ותוכןובמייל. תיירנים המעוניינים להצטרף לרשימת התפוצה מוזמנים ליצור קשר עם ליאורה – 050-5959153.

ממשיכים לשדרג את הטיילת בדרום הגולן

השבוע, הוצבו שלטי הכוונה ליישובים לאורך טיילת דרום הגולן. שילוט הטיילת כולל אבני בזלת ועליהן סימני הכוונה וכן ברקודים לסריקה, המובילים להסברים על נקודות עניין לאורך המסלולאגף התיירות גולן רואה בטיילת הנופית בדרום הגולן מוצר תיירותי משמעותי ומשקיע בהנגשתו למטיילים בגולן.

עושים מקום לכולם

סניפי בני עקיבא יחד עם מחלקת ילדים ונוער במרכז הקהילתי, ציינו בשבוע שעבר אתשבוע יובל״, העוסק בהעלאת המודעות לבעלי צרכים מיוחדים והחובה לאפשר לכל אחד למצוא את מקומו.

הפעילות התמקדה בתוך הסניפים בפעולות שעסקו בשילוב והכלה. במקביל החניכים פעלו גם להגברת המודעות בקהילה ובחברה הישראלית באמצעות הבאת הרצאות בנושא, משחקים, קליפים בשפת הסימנים ועוד.

המשפט שליווה את השבוע הואעושים מקום לכולם‘, מתוך ראייה ואמונה שאנשים בעלי צרכים מיוחדים הם חלק בלתי נפרד מהחברה, ומכאן האחריות והחובה לאפשר לכולם למצוא את מקומם מתוקף זכות ולא כחסד או טובה.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?