משולחן המועצה האזורית גולן

בשנה הקרובה, נמשיך לשים דגש על שיפור השירות ומיקום התושב במרכז העשייה של המועצה בכל התחומים וגם: תנופה, פיתוח והתיישבות, חנוכת המבנה החדש של היחידה להתפתחות הילד, תאל ציון רצוןמפקד אוגדת גולן הנכנס, חדשנות תוצרת הגולן, מסכמים שנה בפורום מרכזי המשקים, מערכת סינון טיהור מים, מיצוי זכויות לסובלים מדמנציה, קח מקלקח תרמיל, צעדת קצרין והגולן וימי עבודה במועצה האזורית גולן בחגי תשרי


שנה של תנופה, צמיחה והתחדשות

גם בימים האחרונים של תשפב, המשכנו בעשייה ובקידום הנושאים החשובים שעל הפרק. עבודות התשתיות בהרחבות, קידום פיתוח והוספת רכיבי ביטחון ותאורה בשכונות החדשות ביישובים, חניכת מבנה חדש ביחידה להתפתחות הילד במועצה וכמובן הכנות לקראת חגי תשרי שיביאו לגולן אלפי מבקרים ומטיילים ובהם גם משפחות המתעניינות במעבר לגולן.

שנת תשפג שבפתח תתאפיין בהמשך הצמיחה וההתפתחות של הגולן. הקליטה נמשכת ביישובים, העבודות המתקדמות בהרחבות וחלומות הופכים למציאות מול עינינו בדמותם של כבישים, מדרכות, עמודי תאורה, גדרות ביטחון וכמובן עוד ועוד עסקים ובתים שמוקמים ומשפחות שמצטרפות למרקם האנושי הייחודי של הגולן.

בשנה הקרובה, נמשיך לשים דגש על שיפור השירות ומיקום התושב במרכז העשייה של המועצה בכל התחומים. גם בתחום המחקר, החדשנות והחקלאות הגולן ממשיך לעמוד בכותרות. על חלק מהדברים הללו תוכלו לקרוא גם בשורות הבאות. בנוסף, נשים דגש מיוחד על נושא התיירות ומיצוי הפוטנציאל של תיירות הפניםישראלית שהתחזקה מאוד מאז מגפת הקורונה לצד החזרת תיירות החוץ. התיירות היא מנוע חיזוק עצום לאזור, לאנשי הגולן ולעסקים המקומיים.

בהזדמנות זו, מעט לפני כניסת החג והשנה החדשה, אנו, במועצה האזורית גולן, מבקשים לברך אתכם התושבים בברכת שנה טובה, שתהא זו שנה של תנופה, צמיחה והתחדשות.

חנוכת המבנה החדש של היחידה להתפתחות הילד

ביום שלישי השבוע, נחנך המבנה החדש של היחידה להתפתחות הילד, באגף הייעוץ והטיפול במועצה.

בטקס גזירת הסרט, אמר ראש המועצה, חיים רוקח, כיהמבנה החדש מאפשר לטפל ביותר ילדים, להעניק יותר שירותים הנדרשים לקהילת הגולן ההולכת וגדלה. ילדינו זכאים לקבל את הטיפול הטוב ביותר, ללא המתנה ארוכה. המבנה החדש, הרחבת הצוות, הציוד החדיש והמרחב, הם קפיצת מדרגה קדימה“.

מנהלת האגף לייעוץ וטיפול, אביטל פלכטמן, הודתה לצוות המסור של האגף שפועל סביב השעון, במיוחד בשנתיים האחרונות, בעקבות מגפת הקורונה: “זכינו בצוות מדהים שכולל ארבע קלינאיות תקשורת, שלוש מרפאות בעיסוק, שתי פיזיותרפיסטיות, פסיכולוגית התפתחותית אחת, עובדת סוציאלית ומזכירה נמרצת, שיחד מעניקות לאגף ולמבנה החדש תוכן אנושי ומקצועי הטוב ביותר עבור המשפחות הזקוקות לו. יישר כוח גדול!”.  מוזמנים להגיע.

תנופה, פיתוח, התיישבותדיווח מהשטח

אגף הבינוי והתשתיות, של החברה הכלכלית גולן, ממשיך בביצוע עבודות תשתיות ובינוי עבור המועצה, בהתאם לתנופת הקליטה ביישובי הגולן. בימים אלו, האגף ממשיך בפיתוח מגרשים ברמות (75 מגרשים), אודם (69 מגרשים), גשור (30 מגרשים) ואפיק (27 מגרשים).

ברמת טראמפ, אמורים להתחיל עבודות פיתוח של 99 מגרשים בקרוב. מכרז הקבלנים הסתיים ונבחרו המבצעים. במושב נוב, הסתיימה העבודה בחלק הצפוני של ההרחבה הכולל 17 מגרשים קהילתיים ו-15 נחלות. כמו כן, אנו לקראת סיום פיתוח 11 מגרשים קהילתיים נוספים בנוב

במושב יונתן, אנו עומדים בפני סיום פיתוח רחוב בהרחבה הוותיקה. בנאות גולן, החברה הכלכלית נמצאת בעיצומן של פיתוח 16 נחלות ועוד 21 מגרשים קהילתיים.

כמו כן, הסתיימו פרויקטים של השלמת רכיבי ביטחון, גדר ותאורה, שבוצעו כהמשך להרחבות יישובים והסטת דרך הביטחון, ביישובים כפר חרוב, אלרום, מיצר ונוב.

במעלה גמלא, עובדים בימים אלו על החלפת קו מים.

בתחום בינוי מוסדות החינוך, החברה הכלכלית תשפץ בשם המועצה את מבנה בית הספראדם ואדמה“, באורטל.

מסכמים שנה בפורום מרכזי המשקים

היחידה לחקלאות וחדשנות, יחד עם המועצה האזורית גולן, מובילות לאורך השנה את מפגשי פורום מרכזי המשקים. המפגשים מיועדים להעברת עדכונים, למידת עמיתים והעשרה. הפורום שמתכנס אחת לכמה שבועות מתאסף בכל פעם ביישוב אחר. בשבוע שעבר, המשק המארח היה קיבוץ מיצר.

מרכזי המשקים פתחו את הבוקר בסיור בחלקת המצוק מול היישוב ושמעו מהחקלאים הצעירים על פיתוח המשקים בתחומים מגוונים. המשך היום התקיים במועדון היישוב מיצר לצד אירוח נדיב והסבר מרתק של נעם מרכז המשק על פיתוח היישוב, מאז הקמתו.

במסגרת העדכונים מהיחידה לחקלאות, שמעו הנוכחים על הנעשה בחוות היישום ועל מגמות לעתיד הקרוב. כמו כן, שמעו מרכזי המשקים על קרן ההשקעות הגולנית המתגבשת בימים אלו. היום נחתם בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה ובהרצאה מעוררת השראה של יאיר אורבך, ששיתף מסיפור חייו ומהתובנות שכל אדם ומנהל יכול ליישם ביוםיום.

פורום מרכזי המשקים נחשב לאחד הגופים החשובים והיעילים ביותר באזור. היכולת של המועצה להתייעץ ולשמוע את הנהגת הישובים באופן ישיר ובלתי אמצעי מאפשרת שיח פורה וענייני, שיתופי הפעולה שנוצרים בפורום מאפשרים התפתחות וכן למידה הדדית וזיהוי אינטרסים. בכך הפורום דוחף בפועל את היישובים והאזור לפיתוח משמעותי.

תאל ציון רצוןמפקד אוגדת גולן הנכנס

ביום שני האחרון, נערך טקס חילופי מפקדים במפקדת עוצבת הבשן בנפח. תאל ציון רצון נכנס לתפקיד המפקד החדש של עוצבתהבשן‘ (אוגדה 210), במקומו של תאל רומן גופמן, ששירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. תאל גופמן ייכנס בחודשים הקרובים לתפקידו החדש כמפקד המרכז הלאומי לאימונים יבשתיים.

הטקס נערך בנוכחות מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, מפקדים, קצינים, חיילים ומשפחות. בדבריו, התייחס אלוף פיקוד צפון לאירוע הביטחוני שאירע באותו בוקר על גדר המערכת בדרום הגולן, במהלכו התקרבה לגדר חולייה והשליכה מעבר לו מוקשים ומטענים, שיבח את ערנות הכוחות וכן את אלמ רומן גופמן.

האוגדה בהובלתך פעלה בשיתוף פעולה רבזרועי וביןאירגוני, בשם הציווי שלא לאפשר לדרום סוריה להפוך לדרום לבנון. פעלתם, הצלחתם ומנעתם את ההתבססות ואת האיום, ברצף של עשרות מבצעים ובתיאום משולב עם יחידות הצבא במבצעים איכותיים ומדויקים“, אמר האלוף גורדין.

בדברי הפרידה שלו, ציין תאל גופמן את ההיסטוריה האישית שלו כעולה חדש שנולד בבלארוס והפך לאחד מהמפקדים הבכירים בצהל.

בשנתיים האחרונות, צהל ומדינת ישראל הפקידו בידיי את האחריות באחת מהעמדות המשפיעות על האזור. אויבי ישראל, ובראשם איראן וחיזבאללה, חותרים להכות שורשים לביסוס חזית צבאית ונוכחות אזרחית בדרום סוריה. יחד עם חבריי היקרים, אנשי אוגדה 210 ושותפים נוספים, נחלנו עשרות ניצחונות קטנים, שיחד דוחקים את איראן וחיזבאללה מדרום סוריה ומבססים תנאים להמשך שגשוגה של רמת הגולן“, אמר תאל גופמן.

מפקד האוגדה הנכנס, תאל ציון רצון, אמר: “אני מתחייב לעשות ככל שביכולתי במלוא מרצי להגן על הגזרהעל אף הנוף המשרה רוגע והשקט המתעתע, המציאות הביטחונית מציבה בפנינו אתגרים רבים. על כן, יחד עם שותפנו בצהל ומחוצה לו, נעקוב בדריכות אחר המתרחש בצד השני, נתאמן למלחמה כאילו היא עלולה לפרוץ מחר, נחתור למגע וננצח בכל מפגש עם האויב“.

חדשנות תוצרת הגולן

שלוש ההנהלות המובילות ומקדמות אתמכון שמיר למחקרהתכנסו השבוע לסיור שטח, ארוחה, ביקור במכון והרמת כוסית לרגל השנה החדשה. ההנהלה הראשונה מורכבת מהוועד המנהל שלמכון שמיר למחקרוחברים בו נציגי אוניברסיטת חיפה, נציגי ציבור וראשי רשויות הגולן. ההנהלה השנייה היא של חברת הבת של המכוןטורא פיתוחיםהפועלת למסחר את הידע הנחקר ונצבר במכון. בראש דירקטוריוןטורא“, עומד פרופדן פאר, סגן נשיא למחקר באוניברסיטת תל אביב, ולצדו נציגים מקומיים מתחום הפיתוח העסקי. ההנהלה השלישית היא של היחידה לחקלאות וחדשנות, בה יושבים נציגי היישובים, החברה הכלכלית גולן ואגודת המיםמי גולן“.

חברי ההנהלות סיירו בחוות היישום במושב אבני איתן, שם הם סקרו מיזמים חדשניים. בביקור במכון שמיר למחקרבקצרין, הוצגו בפני חברי ההנהלות מחקרים בתחומי החינוך, סביבה, הגנת הצומח, פטריות ומיקרואצות.

בהרמת הכוסית שחתמה את הסיור, בירכה את הנוכחים יור הוועד המנהל, פרופשלומית פז, בשנה שבה המכון ימשיך להגיע להישגים מרשימים והמשך שיתוף פעולה פורה עם הגופים הפועלים במרחב.

הסעות תלמידים ותחנות הסעה

בעקבות גדילת כמות התלמידים, היציאה למכרז הסעות חדש והקדמת שעת תחילת הלימודים בחלק מבתי הספר, נאלצנו לייצר תשבץ הסעות חדש ולהקדים את שעת איסוף הילדים בחלק מהיישובים. בשיח רצוף עם מנהלי בתי הספר והנהגות ההורים, דייקנו את שעות ההסעות כך שכל התלמידים יגיעו לבתי הספר בשעות הייעודיות. יצירת שני סבבי הסעות מאפשר להיענות לצורך של בתי הספר המבקשים להתחיל את הלימודים מוקדם יותר והגעת התלמידים בזמן. הדבר אינו נובע מרצון לחסוך במשאבים, אלא מהקדמת שעת תחילת הלימודים והרצון להביא את הילדים בזמן לבית הספר.

בחלק מהיישובים, תחנות ההסעה אינן מתאימות לכמות הילדים הגדלה.

בוצעו סיורים בכל היישובים ואנו נעשה ככל הניתן על מנת להתאים את תחנות הסעה ואמצעי בטיחות לכמות הילדים הגדלה ושתגדל בעתיד.

מיצוי זכויות לסובלים מדמנציה

מרכז חוסן, שבאגף הייעוץ והטיפול במועצה, קיים בשבוע שעבר הרצאה בשיתוף עמותתעמדא“, בנושא מיצוי זכויות לסובלים מדמנציה ובני משפחתם. ההרצאה הועברה על ידי עוד רפאל אלמוג, המתמחה בתחום שהעניק לנוכחים כלים ומידע בתחום זכויות האדם החולה ומימושן. בסוף ההרצאה, ניתן זמן לשאלות ובעיות שעלו מהקהל. בהרצאה נטלו חלק כ-60 משתתפים שעבורם ועבור משפחות רבות נוספות בגולן נושא הדמנציה מאוד נוכח. בהזדמנות זו, נזכיר כי בכל סוגיה וקושי ניתן לפנות לאגף הייעוץ והטיפול ולמרכז חוסן.

מערכת סינון טיהור מים

במרכז הטיפול בשפכים מיצר, הוקמה והוכנסה לאחרונה לשימוש מערכת סינון בטכנולוגיה המבוססת על ממברנות ( NUF- UltraFiltration). מדובר בטכנולוגיה המבוססת על אלמנטים רפואיים המשמשים מכונות דיאליזה. לאחר השימוש, המסננים נאספים ועוברים חיטוי בהתאם לנדרש ולפי תקנים מחמירים. מטש מיצר יוצא דופן בכך שהוא מכנס לתוכו ריכוז גבוה במיוחד של שפכי רפתות ביחס לשפכים סניטריים. זוהי סיטואציה ייחודית שהופכת את סינון השפכים לאתגר מורכב במיוחד.

רכישת מערכת הסינון החדשה למטש נעשתה לאחר פיילוט ארוך לבחינת יעילות הסינון וההיבטים התפעוליים. בעוד אירופה מתמודדת עם השנה הקשה ביותר מזה 500 שנה מבחינת משקעים, פה בישראל זכינו למים בכמות מספקת הודות לחדשנות הישראלית בתחום הטיפול והשבת הקולחים וכן התפלה.

משלחת של 15 עיתונאים בכירים מאירופה, מכלי תקשורת מובילים ביבשת (בריטניה, איטליה, צרפת, ספרד, פורטוגל, גרמניה, אוסטריה, יוון ונורבגיה) המסקרים את תחומי המים והאקלים, ביקרו לאחרונה בישראל, כשהביקור כלל גם סיור במטש מיצר. האורחים שמעו סקירה על מערכת הטיהור מפי היזם מינו נגרין ומנכלקולחי גולן“, על אתגרי הטיפול בשפכים וזבל הרפתות וכן על ניצול הפסולת הביולוגית לייצור גז, מה שמעניק מענה והגנה על הסביבה ואגם ההיקוות של הכנרת.

צעדת קצרין והגולן השלישית בסימן שילוב והכלה בחברה הישראלית

המועצה האזורית גולן, המועצה המקומית קצרין והקרן הקיימת לישראל מזמינות אתכם לצעדת קצרין והגולן השלישית, שתתקיים השנה בסימן שילוב והכלה בחברה הישראלית.

הצעדה תתקיים ביום ה‘, גשל חול המועד סוכות, 13.10.22. הזנקה בשעה 10:00, סיום משוער של הצעדה סביב השעה 12:30, בפארק קצרין. ב-13:30, יתקיים מופע של להקתשלווה“.

הצעדה מיועדת לכל המשפחה וכוללת שלושה מסלולים לבחירה:
  • מסלול משפחות מונגש, באורך 1 קמ
  • מסלול עממי, באורך 4.5 קמ 
  • מסלול למיטיבי לכת, באורך 7.5 קמ

לאורך המסלולים יוצבו תחנות הפעלה בסימן הכלה ושילוב בחברה הישראלית, תחנות טבע וסביבה.

פרטים נוספים והרשמה באתר המרכז הקהילתי גולן

קח מקל, קח תרמיל

מחלקת הקליטה נערכת בימים אלו לטיול למשפחות החדשות שנקלטו בגולן בשנתיים האחרונות. מדובר בטיול מגבש שייערך באתר המורשת הלאומי עין קשתות, באסרו חג סוכות, כג תשרי, 18.10. הזמנות ופרטים נוספים ניתן למצוא אצל ועדות הקליטה והאקלום ביישובים.

ימי עבודה במועצה אזורית גולן בחגי תשרי

במהלך חגי תשרי, משרדי המועצה יהיו סגורים בהתאם לפירוט הבא:

ראש השנהמיום א‘, 25.9.2022, כט באלול עד ליום ג‘, 27.9.2022, בתשרי תשפג.

יום הכיפוריםמיום ג‘, 4.10.2022, טבתשרי ועד ליום ד‘, 5.10.2022, יתשרי.

סוכותמשרדי המועצה יהיו סגורים לרגל חופשה מרוכזת מערב חג ראשון, יום א‘, 9.10.2022, יד תשרי ועד למוצאי שמחת תורה, יום ב‘ 17.10.2022, כב תשרי.

מוקד המועצה ומוקד התחבורה הציבורית ימשיכו לפעול במתכונת רגילה גם במהלך החגים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?