משולחן המועצה האזורית גולן

עוד צעד קטן לקראת המטרה – כבר כעת, אנו רואים כיצד כל יום מביא עמו עוד צעד קטן לקראת המטרה. טיבם של תהליכים גדולים שהם לוקחים זמן וגם: יובל למלחמת יום הכיפורים, שירותים לוותיקים, חיזוי דמוגרפי ליישובי הגולן, “בוחרים כיוון”, קהילת העסקים והיזמים של הגולן יוצאת לדרך, פארק תעשייה גולן, אלוף פצ”ן אמיר ברעם מסיים את תפקידו, שותפים להצלחה – נפגשים לברכה ו”מרכז צעירים” גולן – מצטיין!


השבועות החולפים עומדים בסימן התחדשות. תהליכים משמעותיים שמתרחשים; חלקם בשלבי הנעה וחלקם כבר יוצאים לפועל. ברור לכולנו כי צמיחת הגולן מצריכה תהליכי עומק הקשורים למיטוב תשתיות, הרחבת שירותי בריאות, חינוך וקהילה. אנו שקועים בעשייה בתחומים אלו.

במועצה נמצאים בעיצומו של תהליך חיזוי דמוגרפי בשיתוף צוותי העבודה מהיישובים. יחד אנו מחדדים את צרכי הוותיקים בתחומים השונים, גובש צוות להתנעת הליך הקמת היישובים החדשים המורכב מאנשי המועצה, היישובים ואנשי מקצוע. על אף תקופת הבחירות לממשלה שבפתחנו, במועצה ממשיכים לבנות תכניות מקושרות תקציב לתחומים שעתידים להשפיע על חיינו כתושבים, בשנים הקרובות.

כבר כעת, אנו רואים כיצד כל יום מביא עמו עוד צעד קטן לקראת המטרה. טיבם של תהליכים גדולים שהם לוקחים זמן ולעתים, קשה לראות את השינוי תוך כדי תנועה. אולם השינויים מתרחשים כל העת.

לצד התכנון העתידי, המועצה ממשיכה לנהל את העניינים השוטפים. נושא הסעות התלמידים הוא אחד הנושאים המרכזיים שאנו עוסקים בו בתקופה זו. המשימה של הבאת כל תלמידי המועצה לבתי הספר השונים מידי יום. כל שינוי בלוח ההסעות יוצר שינויים משמעותיים בכל המערך התחבורתי. זהו אתגר לא קל מאחר שכמות האוטובוסים מוגבלת. לא פעם, כל שינוי שנערך בהסעות של יישוב אחד, או בית ספר אחד, מייצר שינוי בכל מערכת ההסעות הגולנית. אנו מנסים לייצר אופטימיזציה בתחום ההסעות, כך שתאפשר צמצום בזמני הנסיעה והגעה לבית הספר בזמן. בתשבץ כה מורכב, עלולים להיות מי שחשים נפגעים. אנו עושים הכול בכדי למזער זאת, תוך קשב לרחשי הציבור והתאמת השיבוצים בהתאם ליכולות המערכת.

נושא נוסף שמעסיק אותנו בשבועות האחרונים הוא התיאום מול חברת “נתיבי ישראל” בנושא העבודות בכבישים, התקנת תמרורים חדשים מותאמים להחלטה שהתקבלה האוסרת נסיעה של רכב כבד ואוטובוסים בכביש העולה למבוא חמה ועוד.

ראש השנה כבר מעבר לפינה וגם במועצה התחלנו השבוע לקיים פגישות סיכום, פרידות והרמות כוסית. לפניכם הרחבות על חלק מהעניינים הללו ונושאים נוספים.

יובל למלחמת יום הכיפורים

בשנה הקרובה, נציין יובל למלחמת יום הכיפורים. המלחמה השפיעה רבות על הגולן והשאירה בו חותם משמעותי. השבוע, כמדי שנה, החל מסע “בעקבות לוחמים”, במסגרתו פוקדים תלמידי י”ב מכל הארץ את הגולן כחלק מפרויקט המפגיש את בני הנוער עם מורשת קרב, ערכי צה”ל והנחיצות בשירות משמעותי.

בגולן אנדרטאות רבות להנצחת חללי הקרבות. במסגרת ההכנות של המועצה לשנת החמישים למלחמה, אנו עמלים על פרוייקט גדול בהשקעה משמעותית מאוד של משרד הביטחון וקק”ל לשיקום האנדרטאות בגולן. כמו כן, אנו פועלים, בשיתוף גופים נוספים, להבאת אחד מטקסי הזיכרון למלחמה אל הגולן, לצד הגברת סיורי מורשת הקרב ופיתוח תחומי עניין סביב נושא מלחמת יוהכ”פ. השבוע, ישבנו עם מדרשת “קשת יהונתן” בכדי לבחון שיתופי פעולה בנושא. הועלו רעיונות לסיורים חדשים ולאפיקי זיכרון ושימור ידע. תושבים מהגולן שותפים גם הם לצוות החשיבה בנושא שנת החמישים למלחמה. אין ספק שאיחוד כוחות זה יביא להגברת המורשת ולשימור זיכרון הנופלים.

חיזוי דמוגרפי ליישובי הגולן

כחלק מתהליכי הצמיחה המועצה מבקשת להערך בהתאם עם שירותים מתאימים בחינוך, תרבות, מבני ציבור ועוד. היישובים לוקחים חלק בקבלת ההחלטות ובהערכות הארגונית לצמיחה והתכנון קדימה. לשם כך, המועצה החלה בתהליך של חיזוי דמוגרפי ליישובי הגולן, בליוויו של רון שני, ראש מועצת משגב לשעבר. רון כבר החל לעבוד עם הנתונים הקיימים לטובת בניית מערכת החיזוי. בשבוע שעבר, יצאנו לדרך עם איסוף מידע מהנהגות היישובים לגבי תכניות הצמיחה שלהם ומצב מבני הציבור והחינוך, הצלבת המידע תאפשר קבלת תמונה עתידית שתעזור לכולנו להערך בהתאם.

מפקד פיקוד צפון אמיר ברעם מסיים את תפקידו

בשבוע שעבר, סיים האלוף אמיר ברעם את תפקידו כאלוף פיקוד הצפון. האלוף ברעם נפגש עם ראשי הרשויות במרחב הצפוני במהלך שנות תפקידו לעדכונים, שיח והתייעצויות. כולנו מאחלים לאלוף ברעם הצלחה בהמשך דרכו ומודים לו על העשייה הברוכה למען הצפון.

שירותים לוותיקים – מחדדים צרכים

בשבוע שעבר, התכנס צוות ההיגוי של התהליך האסטרטגי לפיתוח מודל השירותים לוותיקים בגולן לאיסוף תובנות ראשונות מקבוצות המיקוד והסקר שנערך. שמענו סקירה של יחידת הבריאות וקיימנו דיון על אופן בניית מודל השירותים, בהובלת חבר הצוות אריאל שגיא, מכפר חרוב. מאור זוהר, המנהל החדש של יחידת הבריאות במועצה, הציג את עצמו וכיצד הוא רואה את תפקידו.

תחום הבריאות מסתמן כמרכזי ומורכב, בעיקר לאור צרכי בני הגיל השלישי. אחד המשאבים החשובים ביותר בתחום שירותי הבריאות הוא ידע והיכרות עם השירותים הקיימים, לצד הכוונה מתאימה והדברים נכונים במיוחד בפריפריה. מכאן, שריבוי סוכני הידע בתחום הגיל השלישי הוא פקטור קריטי לטובת מיצוי זכויות וכן לאיכות החיים. הדבר מדגיש את חשיבותם של רכזות ורכזי הוותיקים היישוביים בבניית שירותים, הכוונה, מיפוי צרכים וליווי בקהילה. כמובן שהגדרת התפקיד משתנה מיישוב ליישוב על פי אופיו ומבנהו הארגוני. נושא גיוס המשאבים לתמיכה בהעסקת רכזי ותיקים נמצא על סדר יומה של המועצה, כאשר בסוף התהליך, נציג מודל העסקה המשלב מספר מקורות מימון להעסקת הרכזים ביישובים. הדיון בתוצרי הסקר יתקיים בסוף החודש, בפגישה הבאה של הפורום ולאחר מכן יפורסמו לציבור.

“בוחרים כיוון” – שירות לתושבים השוקלים שינוי תעסוקתי

משבר הקורונה הביא אנשים רבים, מהכרח או מבחירה, לשינוי תעסוקתי. מדובר בשינוי שלא תמיד הוא קל. מרכז תעסוקה גולן מציע לתושבים סדנה של 10 מפגשים תהליכיים בנושא מיקוד תעסוקתי ואישי. הסדנה מעניקה כלים פרקטיים ליציאה לדרך חדשה.

החל מהמחזור הקרוב, הוכנסה לסדנה הכשרה חדשה המאפשרת לכל משתתפ/ת לבחון את מוכנותם האישית לעולם העבודה החדש. הסדנה מסובסדת באופן משמעותי עבור תושבי המועצה. המחזור הקרוב (העשירי במספר) ייפתח ב-7.11 ומומלץ להירשם כבר עתה מאחר שמספר המשתתפים בכל מחזור מוגבל ל-12.

לפרטים ורישום: 04-6851004 / 050-7887012.

“מרכז צעירים” גולן – מרכז צעירים מצטיין!

“מרכז צעירים” גולן נבחר כמרכז מצטיין והשבוע, הוענק לו פרס במסגרת טקס רשמי בוועידת הגליל ה-10. “מרכז הצעירים” גולן קיבל את הפרס בתחום הובלת שינוי בתהליכים דמוגרפיים, חינוכיים, חברתיים וכלכליים. המרכז נבחר מבין מרכזי הצעירים בידי ועדה רחבה, בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל. כולנו גאים בצוות המרכז והעומדת בראשו,  טל צרפתי, האחת והיחידה. כל הכבוד!

קהילת העסקים והיזמים של הגולן יוצאת לדרך

מפגש התנעה ראשון של הצוות המוביל את הקמת קהילת העסקים והיזמים של הגולן יתקיים בשבוע הקרוב, ב-21.9. הצוות מורכב מבעלי עסקים ויזמים, שהתנדבו מתוך אכפתיות ורצון לייצר קהילה פועמת ותוססת שתהווה בית לכל בעלי העסקים והיזמים בגולן. הקהילה תפעל לחיזוק בעלי העסקים והיזמים, בשיתוף פעולה עם המועצה והנהלות היישובים. את מפגש ההתנעה, יוביל צוות עסקים ויזמות מהחברה הכלכלית גולן, כשעל הפרק גיבוש תכנית הפעילות ביחס לאתגרים והצרכים של הקהילה. אם גם אתם מעוניינים להצטרף לצוות, אתם מוזמנים למפגש ההתנעה.

הרשמה למפגש בהודעת וואטסאפ בטלפון 050-7544330.

שותפים להצלחה – נפגשים לברכה

השבוע נפגשו השותפים להקמת פסטיבל “ארץ הגולן” במתחם “צנובר – לב הגולן”, בכדי לסכם ולברך על הצלחת הפסטיבל והעבודה המשותפת שהביאה לה. סביב השולחן ישבו נציגות כוחות הביטחון וההצלה, נציגי המועצה והמרכז הקהילתי גולן, נציגי היזמים ועוד. יחד הרמנו כוסית ברכנו על שהיה והתחלנו לרקום חלומות על הפסטיבל הבא, שיחול בשנת 2023. תודה לכל השותפים ושנמשיך לייצור יחד תרבות איכותית בגולן.

פארק תעשייה גולן, בני יהודה

בימים אלו, פורסמה חוברת המכרז לרכישת זכויות חכירה בשישה מגרשים לתעשייה באזור התעשייה בבני יהודה. המכרז מתנהל ישירות מול רשות מקרקעי ישראל וכל פנייה תהיה באמצעותם בלבד. לעיון במסמכי המכרז, יש להיכנס לאתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל, מכרזי מקרקעין – מכרז 267/2022. במידת הצורך, ניתן לפנות לעופר הבר, מנהל תחום יזמות, עסקים ותעשייה, בחברה הכלכלית גולן, בטלפון 04-6851008.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?