ממשיכים קדימה בתנופה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה השבוע לקדם תכנית מתאר חדשה לגולן, שתייצר את התשתית לפיתוח הגולן, בעשרות השנים הבאות

ב -1989, אושרה תכנית מתאר לאזור הגולן. מאז, הרבה מאוד מים זרמו בנחלי הגולן. היישובים שלנו צמחו ושגשגו, קלטנו הרבה מאוד משפחות חדשות ואנחנו ממשיכים עם הפנים קדימה.
השבוע, הוועדה המחוזית צפון אישרה לקדם תכנית מתאר חדשה ומעודכנת, בהתאם להחלטת הממשלה 864, שמהותה “תכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרין לשנים 2022-2025”.

התכנית תאפשר ליצור את התשתיות הדרושות לפיתוח הגולן בדרך שתאפשר את פיתוח היישובים, יחד עם פיתוח מוקדי תעסוקה, תיירות וחקלאות באזור.

המטרות של התכנית, כפי שהוגדרו, הן לעודד צמיחה דמוגרפית ביישובי הגולן, תוך תכנון ופיתוח יחידות דיור למגורים, פיתוח כלכלי, הן מקומי והן אזורי, שיביא ליצירת מקומות תעסוקה כדי למשוך אוכלוסייה לאזור, לשפר את איכות החיים ולדאוג לצמצום פערים. כל זה, יחד עם שמירה קפדנית על משאבי הטבע והנוף הייחודיים לגולן.

לאחר קבלת ההחלטה, הודה מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, לכל השותפים לתכנון ואמר: “מדובר בבשורה של ממש לנפת הגולן וליישובים בחבל הארץ הייחודי הזה, אשר תעודד הגירה חיובית והתיישבות בגולן, הגדלת מקורות התעסוקה, מינוף ענפי החקלאות, מקורות האנרגיה, התיירות, המלונאות, יצירת תשתיות בראייה ארוכת טווח ובמקביל שימור הנוף, פיתוח והנגשת השטחים הירוקים הפתוחים הפרושים בכל רחבי הנפה”.

אבן דרך חשובה

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, בירך על ההחלטה ואמר שזוהי אבן דרך חשובה בפיתוח ושגשוג הגולן לשנים הבאות: “כדי שהגולן ימשיך להיות אזור חפץ חיים, תוסס, עם ילדים הממלאים את הגנים ובתי הספר, אנחנו חייבים לדאוג לצרף משפחות חדשות למשפחת הגולן. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לפעול עם חשיבה מרובה, תוך שמירה על האיזון המתבקש של יישובים כפריים וחקלאיים, יחד עם הגידול הצפוי”.

יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, ערן ניצן, אמר שלצד ייצור התשתית לפיתוח הגולן, הן פיתוח היישובים והן מוקדי התעסוקה, החקלאות והתיירות, התכנית גם תעסוק במגוון נושאים נוספים וביניהם – “פיתוח אנרגיה נקייה, פיתוח שטחים חקלאיים והממשק המורכב בין תשתיות צבאיות ואזרחיות במרחב זה”.
דובר לא אחת על פיתוח הגולן והקמת יישובים חדשים ונשמעו גם קולות שחוששים מהתהליך הזה, שמא הצביון הייחודי של הגולן ילך לאיבוד והגולן ישנה את פניו.

מתכננת מחוז צפון במִנהל התכנון, דקלה עדי פרץ, מרגיעה: “נפת גולן מייצגת חבל ארץ ייחודי הכולל, בין היתר, אוכלוסיות שונות וצורות התיישבות מגוונות. תהליך התכנון האזורי יאפשר את פיתוח הגולן, על כל היבטיו, לצד שמירה על הטבע, הנוף והמורשת. מדובר במהלך מכונן המשותף למשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים רבים נוספים”.

ההחלטה שהתקבלה היא החלטה אסטרטגית לפיתוח הגולן, שכל המוסדות הקשורים לכך שמחים על אישורה.
הפיתוח של היישובים הקיימים, הקמת שני היישובים החדשים, מטר וארחה ופיתוח מקומות התעסוקה, התיירות והחקלאות, ייעשו במסגרת שיתוף הציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והחברה הייחודיים לגולן.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?