מי אמר שצריך להתחתן?

מגיל אפס, מחנכים אותנו שזוהי המטרה אליה אנחנו אמורים לחתורחתונה. זהו גם הדפוס שרובנו רואה בבית. מה שהיה ברור מאוד פעם, מעלה היום שאלה: רוצה להתחתן, או צריך להתחתן?


שירית סדן, מאמנת אישית, להעצמה אישית ולבניית זוגיות. לתגובות: shiritsadan@gmail.com

הדר הגיעה אליי, אחרי חצי שנה של קשר רציני. הבחור אוהב אותה ומעוניין להתקדם, אבל היא כלל אינה בטוחה שזהו הבחור עבורה. את אוזני צדה אמירה שנפלטה לה תוך כדי השיחה – “ובכלל, אני לא בטוחה שאני רוצה להתחתן“. עצרתי את הדר וביקשתי להרחיב עמה על הנקודה הזו. אז למה בכלל להתחתן?

הדר התפלאה על שאלתי: “מגיל אפס, מחנכים אותנו שזוהי המטרה אליה אנחנו חותרים, בבית, באולפנה, אז איפה השאלהמתחתנים כי צריך להתחתן!”

חייכתי ביני לבין עצמי. מצאתי את הנקודה עליה נתחיל לעבוד: “צריך להתחתן“, אורוצה להתחתן“?

אנו זוכים לחיות בדור גדול, עבורו שום דבר לא מובן מאליו. לבניו ובנותיו, יש שאיפות גדולות. הם מבקשים להבין, לבחון, לחוות ולהרגיש אהבה שתיגע עמוק בלב. הם צמאים לזוגיות משלימה ומצמיחה והם יכולים לבחור להתחתן ולבחור שלא להתחתן, רקכי צריך“.

מצד שני, עם השאיפות הגדולות, איבדנו את הפשטות והטבעיות שהייתה כל כך ברורה בעבר. התפישה הפשוטה, שבניית משפחה היא מימוש הטבע האנושי, היא אושר המצוי בהישג יד, שכל אחד וכל אחת יכולים וצריכים להגיע אליו. טבעיות זו שהייתה ברורה לסבי אשר זל, שנלקח למחנות עבודה וכשחזר לעיירה וגילה שאשתו וששת ילדיו נרצחו, התחתן מחדש עם סבתא שפרה הצעירה ממנו ב-16 שנים (הצעירה הזו היא כיום בת 99, תיבדל לחיים ארוכים) והקימו יחד משפחה חדשה, שבה נולד אבי. טבעיות פשוטה זו כבר אינה מובנת מאליה היום.

רובנו יודעים לומר, כי המצווה הראשונה בתורה, אותה מצווה הבורא את בני האדם הנה הקמת משפחה – “פרו ורבו“. אבל קריאה של הפסוק כולו תגלה, כי יותר משמדובר במצווה, זוהי קודם כול ברכה שהבורא מברך את ברואיו: “ויברך אותם אלקים ויאמר להם אלקים פרו ורבו ומלאו את הארץ“. הקמת משפחה על ידי בעל ואישה, הזוכים לזוגיות טובה, זו הברכה והשמחה הכי גדולות שיכול הבורא להעניק לנו.

לקושי שלנו ישנן סיבות טובות. אנו חיים בעולם של שפע המאפשר איןספור אפשרויות בחירה. הדבר גורם לנו לחשוב שתמיד נוכל למצוא מישהו או מישהי טובים יותר, באתר, או באפליקציה. החשש להתחייב הולך ומתעצם ומותיר אותנו בסופו של דבר בודדים.

את הדר שלחתי לחקר פנימי וחיצוני על השאלה שהעלינו: למה בכלל להתחתן? חקר פנימי עם עצמה וחקר חיצוני עם זוגות שלדעתה חיים בשמחה. ישבנו והכנו שאלות וכשהיא מצוידת בהן ובביטחון יצאה הדר לדרך, לברר האםצריך להתחתן“?, או האםאני רוצה להתחתן?”

צריך להתאמן

באימון לחתונה, משתמשים בכלים המקצועיים של האימון האישי, במטרה להעצים את הבחור/ה, לחזק את הכוחות, לבחון דפוסים ותובנות מוטעים, להסיר חסמים ומתוך כל זה, לדייק את החיפוש לבן /בת הזוג המתאימים, להתאים ציפיות ולפתח ולבנות את הקשר בהדרגה ובביטחון.

באימון לחתונה, לוקחים אחריות. יד ביד עם המאמנת, הבחורה נדרשת להשקעת מאמץ נפשי ומעשי, אך ההשתדלות מובילה לברכת הולמציאת הבחור המתאים בקלות, בשמחה ובזמן קצר יותר. האימון מתאים לכל אחת (ואחד) ובכל שלב, בין אם טרם התחילו לצאת ולהכיר ובין אם הם כבר עמוק בתוך המסע בדרך למציאת זוגיות.

עבורי, אין כמו הסיפוק שנוצר, כאשר רואים את האור בעיניים ואת הביטחון והאמונה שנוצרת אצל המתאמנת, שחתונה היא דבר טבעי ואפשרי, הנמצא בהישג ידה של כל אחת ואחד.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?