מוקירים את מערך המילואים – אורי קלנר

סא”ל במיל’ אורי קלנר הוא אחד מהמשתתפים בפרויקט “נבחרת המילואים של ישראל” ששודרה בערוץ הספורט. לקראת שבוע ההוקרה למערך המילואים, אורי בחר לספר על השירות, חייו האישיים והחיבור ביניהם


בסמוך לחגיגות העצמאות, צה”ל מוקיר את מערך המילואים, מתוך הבנת חשיבותו ורצון להדהד זאת גם בתודעה הציבורית. זוהי הזדמנות להודות למילואימניקים שמקדישים זמן יקר ועוצרים את שגרת חייהם כדי לשרת ולתרום לצה”ל ולמדינת ישראל.

השנה, צה”ל בחר להתמקד בדמות המפקד והמפקדת הישראלים במילואים, מי שבוחרים להוביל קדימה את המערך, כמו גם המעגלים התומכים – הגדודים, המשפחות והמעגל התעסוקתי אשר מאפשרים את המשך העשייה.

צה”ל הרכיב את “נבחרת המילואים של ישראל” – שלושה מפקדים ומפקדת אחת, זה מול זה במשימות שונות שמשקפות את רוח וערכי צה”ל. את פרויקט “נבחרת המילואים של ישראל” הציגו בערוץ הספורט.

אחד מחברי הנבחרת הוא סא”ל במיל’ אורי קלנר, בן 40 נשוי ליהודית ואב לחמש בנות, כיום הוא יזם התיישבותי ויו”ר של אגודות שיתופיות אודם ומושב מירון.

אורי השתחרר בדרגת סרן, לאחר תפקיד מ”פ במגלן. בשנת 2005, הוא הצטרף לחטיבת הצנחנים במילואים, תחת חטיבה 55 משחררי ירושלים לגדוד 71 (9264)  ובמהלך שירותו הצבאי, מילא תפקידים מסמ”פ ועד מפקד הגדוד במיל’ כיום.

במה שונה שירות המילואים כיום מהסדיר?

“בשירות המילואים, בשונה משירות סדיר, נבנה קשר עמוק של שנים רבות בין החיילים בגדוד וחברויות לחיים, כמו גם עשייה מתוך שיקול דעת יותר מעמיק וחיפוש של מקצועיות ואיכות. המילואימניקים של היום מקצועיים, רציניים, משקיעים, עם ציוד איכותי ומערכות שו”ב ולחימה איכותיות.

“בגדוד שלי, כמפקד, אנו מכוונים ועוסקים בהעמקת הקשרים החברתיים בכל הגדוד, למקצועיות ומעל הכול, להבנה שכיום, בחברה המודרנית, יש צורך להקריב למען המדינה”.

איך שירותך במילואים מתקשר לחייך בגולן?

“האווירה בגולן כאזור היא של נתינה ושותפות. קהילת הגולן הנה קהילה הרואה את המאחד ומחזקת אותו. אין הפרדה, או עדיפות לאחד על אחר ויש תחושת שותפות של  דתיים ושאינם, של הקהילה כולה וכחלק מהקהילה בגולן. אני גאה לתרום את חלקי לביטחון המדינה. יש דמיון, בעיניי, בין האווירה המחברת בגולן לבין האווירה אותה אני חווה במילואים, של חיפוש מה מאחד ומחבר בינינו ולא מה מפריד. לשמחתי, גם משרתים מספר תושבים מיישובי הגולן בגדוד, ביניהם אהרון אריקסון, מקדמת צבי מתנדב כבר מעל 10 שנים בגדוד, בתפקיד משמעותי”.

לאחרונה, השתתפת בסדרה “נבחרת המילואים של ישראל”, מה גרם לך להשתתף בה?

“התכנית מוסיפה מודעות למילואימניקים וזהו דבר מאוד משמעותי, בעיניי. כל המשרתים במילואים עושים זאת מתוך תרומה למדינה ובחירה ואנו, כחברה, צריכים לחזק אותם. התכנית הביאה למודעות מעגלים חברתיים המשפיעים מאוד על אופי שירות המילואים ונתנה במה לקהילה להכיר ולהעריך את התרומה”.

האם יום ההוקרה למילואים משמעותי בעינייך?

“מדינת ישראל זקוקה למילואים ובלחימה, הם יהוו חלק משמעותי בתרומה לניצחון. לכן, יש חשיבות ליום בו מוקירים את אנשי המילואים, כחלק מהעלאת ההכרה בצורך ואמירה חברתית שהחברה הישראלית רואה בשירות המילואים תרומה משמעותית”.

האם תמשיך לעשות מילואים?

“יש לי שני לוחמים בגדוד שהשתתפו כלוחמים בגדוד במלחמת יום כיפור, בחציית התעלה ובמלחמת לבנון הראשונה וכמוהם, כל עוד אני ארגיש שאני תורם תרומה משמעותית – אמשיך”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?