“מה קורה לגילי?”

“מה קורה לגילי?” הוא ספרה של שרה ויטמן, חברת אפיק. גיבורת הספר היא גילי, נערה בת 13 וסיפורה יכול לקרות לכל ילדה, בכל בית

שמי שרה ויטמן ואני חברת קיבוץ אפיק. 

אני נרגשת לספר לכם שכתבתי ספר ושמו “מה קורה לגילי?” והוא מתאים לילדים מגיל תשע וגם לאחים הבוגרים ולהורים. הספר עוקב אחרי ההתמודדות של גילי, נערה בת 13, עם החלטת הוריה להיפרד.

עלילת הספר ממש על קצה המזלג: שנת הלימודים של כיתה ו’ עומדת להסתיים ולהורים של גילי יש משהו לספר לגילי ולאחיה. הם החליטו להיפרד. שגרת החיים המוכרת והאהובה נעלמת. במקום חופש גדול של בילויים וטיולים וחוויות, גילי ובני המשפחה מנסים להתרגל לחיות בשני בתים, להכיר מציאות אחרת ולהמשיך הלאה.   

המשפחה מתערערת. גילי מספרת בקולה על ההחלטות שהיא מקבלת, מבלי לערב איש. היא אינה סומכת על אף אחד ובוודאי שלא על הוריה, שהם הסיבה לכל מה שקורה לה.

היא גילי אחרת. היא עושה ככל העולה על רוחה ונסחפת למעשים קיצוניים. הוריה חשים שילדתם הפכה שונה ומציעים עזרה, אך גילי לא מקשיבה להם. באומץ רב, היא מחליטה להתמודד עם כל הבעיות שצצו בחייה בכוחות עצמה. המעשים שלה הרסניים. היא מגיבה ללא בלמים, ללא מוסר ובלי לתת דין וחשבון על מעשיה למשפחתה, לחברים ולמורים.

שנת הלימודים של כיתה ז’ מתחילה. גילי שמחה לפגוש את חברותיה וחבריה. אך בתום היום הראשון, קורה דבר בספריית בית הספר שמוביל אותה להחלטה קיצונית נוספת. 

ביניים: לא הגילי שאתם מכירים העלילה מסתעפת ומרתקת. הסיפור מצחיק, עצוב ומרגש. גילי מספרת, בלי פילטרים, על התחושות שלה ועל פעולותיה חסרות הרסן.

נפגוש את ההורים של גילי: טלי ועמיחי, את אנה ומארק בעלי בית הקפה “אנה” ואת דניאלה, המחנכת. נכיר את חבריה הנאמנים: דן, דריה ויריב – ה”דיגדים” – שיצליחו  לעזור לגילי לצלוח את המכשולים. בשלב מסוים, גילי מחליטה לספר לחבריה מה קורה לה ובמילים שלה: “ואז סיפרתי לחברים הכי טובים שלי, איך הכול התפרק לחלקים פיציים. מה חשבתי על כל השינויים בחיים. ושזה לא מתקדם לכיוון טוב. להפך. שאני גונבת כסף. שאני עושה מה שבא לי. שאני הורסת בלי חשבון דברים בבית. שאני משקרת בלי בושה ובלי למצמץ. אני לא הגילי שאתם מכירים”. 

בין דפי העלילה יחכו עוגות מצוינות ונפגוש גם פילים דוהרים במדרגות. איך כל זה קשור? מה באמת קרה בספריית בית הספר? כל התשובות נמצאות בספר “מה קורה לגילי?”.

הספר מסופר בקולה של גילי. אנו הקוראים נחשפים לתחושותיה של נערה בת 13, שהוריה משמיטים את הקרקע מתחת לרגליה והיא לא רוצה להעמיס את הקשיים שלה על אלה של הוריה וזאת כדי לשמור עליהם. יש להם מספיק בעיות.

ילדה אמיצה

הספר “מה קורה לגילי ?”לא נשען על דמויות שאני מכירה. או על אירועים “אמתיים”. אבל אנשים שנתתי להם את הספר לקריאה ראשונית היו בטוחים שכתבתי אותו עליהם. זה מאוד החמיא לי… גילי, היא ילדה אמיצה, דעתנית, שמצליחה לנצח הרבה מכשולים לא קלים בכלל.

גילי מתמודדת גם עם רכילות ופייק. דמיינו לכם מצב כזה: אתם הולכים לתומכם ברחובות העיר, או בקניון, או על מדרכה בקיבוץ, או בשביל בפארק ופתאום שומעים שמדברים עליכם. שמספרים עליכם סיפורים מדומיינים, מוגזמים, על גבול הפייק. הייתם ניגשים אל הרכלנים ומעמידים אותם על טעותם? או שהייתם קופאים במקום ומקשיבים לפעימות הלב המהירות של עצמכם וחשים לא טוב? ואם אתם בני שלוש עשרה? ואם הרכלנים הם רכלניות שלומדות אתכם בכיתה? ואם אתם בתקופה לא הכי טובה, כשהבית כבר אינו המפלט היציב שלכם? זה קורה לגילי. 

מצורף לינק לפרטי רכישה וכן לקריאת פרקים ראשונים של הספר:
https://bbobbooks.co.il/book/מה-קורה-לגילי

 ליצירת קשר עם הסופרת בנייד 050-5834548 או במייל sara@afik.org

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?