להיות בשמחה

ערב פורים, חג של שמחה, של נתינה, של יחד, זו הזדמנות לברר לעצמנו איך אנחנו עם השמחה בחיים שלנו. כשהלב שמח, דברים מסתדרים יותר בקלות והחיים יפים


חבר, שאיחלתי לו חודש אדר שמח, שאל אותי מה לדעתי הופך אדם לשמח? ואיך אני מזהה אותם, את האנשים השמחים? הוא טען שאדם שמח הוא אחד שכל הזמן רוקד ושר ועושה צחוקים. אני חשבתי שזה לא בהכרח שהאנשים הרועשים ומצחיקים הם אנשים שמחים. גם אדם שקט ומופנם יכול להיות שמח. לפעמים, אדם רועש ומתלהב זה רק משהו חיצוני. שמחה זו תחושה בלב, של שמח בחלקו, אדם שמתעורר בבוקר עם שיר בלב. הוא מרוצה ממה שיש לו והלב שלו מלא הודיה והוא מרבה לחייך ולהאיר מעצמו לעולם. זה אדם שמח, בעיניי. ניסינו יחד לחפש אנשים שאנחנו מכירים ושאפשר להגדיר אותם כאנשים שמחים. האמת היא שלא מצאנו הרבה כאלו, שרואים עליהם את השמחה. מצאנו, אבל לא הרבה.

גילינו שאנשים מתמודדים עם החיים שלהם ושוכחים כמה חשוב להיות בשמחה ולמצוא אותה בדברים הפשוטיםבמשפחה, בשקיעה, בטיול בטבע ועוגה טובה, או כוס קפה בחברה. כל אלה יכולים לגרום לשמחה

גילינו שאנשים מתמודדים עם החיים שלהם ושוכחים כמה חשוב להיות בשמחה ולמצוא אותה בדברים הפשוטיםבמשפחה, בשקיעה, בטיול בטבע ועוגה טובה, או כוס קפה בחברה. כל אלה יכולים לגרום לשמחה. תוך כדי שיחה, הסתכלנו על אנשים וסיפורים על התמודדות עם אתגרי החיים. למשל, אנשים שאיבדו בן משפחה קרוב, יש כאלה שלמרות הצער והקושי, בוחרים בחיים של שמחה ואחרים, ששקועים בעצב ולא מסוגלים לשמוח.

לפני קצת יוצר משנה, כשהרגשתי שדברים תקועים לי ולא זורמים בעסק, הלכתי להתייעץ עם מישהו שאני מאוד מעריכה. שאלתי אותו מה לא בסדר בהתנהלות שלי. הוא אמר שאני לא שמחה וזה מה שמביא את כל הבעיות.

ברגע שתהיי שמחה באמת, הכול יסתדר“, הוא אמר.

תהיי שמחה

לא אהבתי את התשובה שלו. ציפיתי לשמוע משהו אחר, יותר שכלי. למרות זאת, ידעתי שהוא צדק באבחנה שלו. באמת לא הייתי שמחה בעסק. הרביתי להתלונן וכבר לא קמתי כל בוקר עם שיר בלב, אבל לא ממש הצלחתי ליישם את ההמלצה שלו. עם הזמן, הבנתי שיש הרבה שכל והיגיון בעצה שלו. השמחה מביאה אתה אנרגיה טובה ומושכת דברים טובים לחיים. כשיש שמחה בלב ושמחת עשייה, הדברים פשוטים יותר ומסתדרים בקלות ובכלל, אנשים אוהבים להימצא בחברת אנשים שמחים.

והעצבות? העצבות נועלת שערי שמים. לא פשוט להיות תמיד בשמחה. זו עבודה יוםיומית קשה ומאומצת, מסתבר, אבל שווה את ההשקעה. מאז שהתחלתי לחשוב על השמחה בחיים שלי, פתאום שמתי לב שאימא שלי, בשיחת הטלפון היומית שלנו, תמיד מסיימת  בהכי חשוב בריאות ושמחה. “תהיי שמחה“, היא מצווה עליי. לא שמעתי את אימא שלי אומרת את זה בעבר. היא, שכל חייה הייתה שרויה בעצבות ובאבל על מותו של אחי הבכור, פתאום אימצה לעצמה מנטרה חדשה לחיים והיא מקפידה להזכיר לי אותה בכל יום. אני חושבת בלבי: אין חכם כבעל ניסיון. היא הבינה שהעצב רק הקשה עליה והיא מעבירה לנו מסר חדש, תובנה שלקחה לעצמה ובשבילנו.

הפשטות שבשמחה

ערב פורים, חג של שמחה, של נתינה, של יחד, זו הזדמנות לברר לעצמנו איך אנחנו עם השמחה בחיים שלנו. זו הזדמנות לחפש את הדברים שעושים לנו שמח וגם בתוך הקושי והאתגר, למצוא את השמחה. כשהלב שמח, דברים מסתדרים יותר בקלות והחיים יפים. לפעמים, אנשים מעטים גורמים לנו לעצב ואנחנו עסוקים בזה ומספרים לעצמנו סיפור שאלה הם החיים. אסור לנו לשכוח את האנשים הרבים שמקיפים אותנו וגורמים לנו לשמוח. כשאנחנו אוהבים ומוקפים אהבה ומשפחה, כשאנחנו עסוקים בעשייה ונתינה, הלב מתמלא.

השבוע, יצאתי עם המשפחה ליום טיול בטבע. רק טבע, לא מלון פאר, לא חוץ לארץ ולא מסעדה יוקרתית. רק פרחים צבעוניים, נופים קסומים, ים, פיקניק ומשפחה. זה היה יום שמח לכולנו, שהשאיר הרבה טעם טוב, זו הפשטות שבשמחה. שמחה זו בחירה ודרך חיים. אז קחו כוסית אחת של יין, תחגגו, תאהבו, תחלקו, ותשמחו שמחה פשוטה אמתית ומכל הלב.   

מתכון: אוזני המן מעולות
המצרכים:

200 גרם חמאה או מחמאה

1/4 כוס שמן

1/2 כוסמיםחמימים

1/4 כוס סוכר

אבקת אפייה

3.5 כוסות קמח

ההכנה:

ללוש את הבצק במערבל עם וו לישה.

אחרי שהבצק אחיד לחלק ל-3 כדורים כל כדור לרדד לעלה ליקרוץ עיגולים ולמלא בתמרים/פרג/ שוקולד

לאפות עד להשחמה קלה.

פורים מלא שמחה ואהבה!

חיים טובים ושמחים!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?