להגביר את הפיקוח והאכיפה בחופי הכנרת

דנה בכר, מאיגוד ערים כנרת ליו”ר ועדת ביטחון הפנים, ח”כ מירב בן ארי, בסיורה בחופי הכנרת: “איגוד ערים כנרת והנופשים חייבים תחנת טבריה ותחנת אגם – חזקות”


יו”ר ועדת ביטחון הפנים, ח”כ מירב בן ארי (יש עתיד) ערכה סיור מקיף בחופי הכנרת עם מפקד מרחב כנרת, נצ”מ אבי דניאלי, מפקד תחנת טבריה, סנ”צ יגאל בן לולו, מפקד נקודת האגם תחנת טבריה, רפ”ק אייל גביש, קצין אג”ם תחנת טבריה, רפ”ק יחיאל גבאי מפקד השיטור הימי בכנרת, רפ”ק וליד עותמאן ושוטרי היחידות.

ח”כ בן ארי הודתה למשתתפי הסיור ואמרה: “במהלך ביקורי במרחב, נחשפתי לאתגרים הרבים אתם מתמודדים השוטרים: הברחות מהגבולות, כנופיות פשיעה שמשפיעות על הצפון כולו, סד”ח (פרוטקשן), אתרים קדושים כמו מירון וכמובן ההתמודדות של השיטור הימי בכנרת. כיו”ר הוועדה לבט”פ, אני מבקרת בתחנות ומרחבי משטרה. גם כאן, כמו במקומות אחרים, שמעתי על נטישת שוטרים בשל שכר נמוך ושחיקה גבוהה, על הצורך הדחוף בשוטרים נוספים, על ענישה מקלה של בתי המשפט שאינה מרתיעה את העבריינים וגם על הצורך בחקיקה בכל הקשור בטיפול בתופעת הפרוטקשן. הבטחתי להמשיך ולסייע בנושאים הללו”.

בסיום סיור החופים ושיט באגם, עם השיטור הימי, נפגשה ח”כ בן ארי, עם מנהלת אגף החופים באיגוד ערים כנרת, דנה בכר ומנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כנרת, חגי לוין, בחוף “צינברי”.

מנהלת אגף החופים באיגוד ערים כנרת, דנה בכר: אנחנו באיגוד וכן ציבור הנופשים, צריכים תחנת טבריה חזקה ויחידת אגם חזקה. ללא המשטרה, לא נוכל לאכוף שינוי בנושא השקט ולהתגבר על עבירות מסכנות חיים כגון נהגים משתוללים, נסיעה בחוף ים, קטטות ובטיחות השיט

דנה בכר: “איגוד ערים כנרת אחראי על 17 חופים בהיקף הכנרת. אשתקד, פקדו את החופים שלנו שלושה מיליון וחצי נופשים, בשנת 2020 – 2.6 מיליון נפשו בחופי האיגוד וב- 2019, שני מיליון נופשים. מדובר בעלייה מתמדת, עקב הקורונה, הכנרת המלאה והשינוי המבורך שאנחנו מובילים בניהול האגם.

“רצף החופים הנוכחי מאופיין בנופש רב-עונתי, לא רק בקיץ. קיימים 800 מקומות חנייה לאורך ארבעה ק”מ. מדובר ברצועת נופש מורכבת ומאתגרת. נושא הביטחון האישי והסדר הציבורי בחופים הוא נושא חשוב מאוד שהרבה משאבים מושקעים בו. קיימים שיתופי פעולה הדוקים בין המשטרה לאיגוד ערים כנרת כולל ההחלטה של האיגוד שגובתה על ידי המשטרה, להפיכת חופי האיגוד לשקטים.

“יותר זמן ביותר מקומות”

דנה בכר: “חשוב מאוד להדגיש כי אנחנו באיגוד וכן ציבור הנופשים, צריכים תחנת טבריה חזקה ויחידת אגם חזקה. ללא המשטרה, לא נוכל לאכוף שינוי בנושא השקט ולהתגבר על עבירות מסכנות חיים כגון נהגים משתוללים, נסיעה בחוף ים, קטטות, בטיחות השיט ועוד. מלבד הכוחות שמזרימה המשטרה, האיגוד משקיע מתקציבו שיטור בשכר. לעומת שנה קודמת, ובגין החגים של פסח, עצמאות ועיד אל פיטר, השקיע האיגוד כמעט 400% יותר תקציב ופי ארבעה יותר במספר שוטרים בשכר, ביחס לשנה קודמת, על מנת לתת מענה וסיוע לפקחים שלנו ולמשטרה.

“כחלק מתכנית ‘כנרת בטוחה’, שממומנת על ידי המשרד לביטחון פנים לפרויקט ‘עיר ללא אלימות’, שהורחב לחופי הכנרת, הוצבו 160 מצלמות אבטחה, המשדרות 24/7 למרכז שליטה ובקרה בצמח, המאויש על ידי מוקדנים בכ-125 ימי שיא. זהו פרויקט מוצלח ביותר עם תוצרים מדהימים. ניתוח הנתונים מביא לאיתור מגמות, פיענוח מקרים חריגים ומהווה כלי שליטה, בקרה ומניעה חזק מאוד”.

חגי לוין: “מזה שנתיים, חופי הכנרת פועלים בעומסים ובתפוסות גבוהות. אנחנו כל סוף שבוע בעונת הרחצה בתפוסות בין 20-30 אלף איש בחופי האגם ומעבר לזה, מאז אירועי ‘שומר החומות’, האכיפה הפכה להיות הרבה יותר מורכבת ועם עצימות הרבה יותר גבוהה במפגשים שבין אנשי האכיפה לבין מבצעי העבירות. איגוד ערים כנרת מוביל, מצד אחד, את ההתמודדות כדי לטפל במיעוט הפוגע בחוויית הנופש בכנרת ומצד שני, לתת לנופשים הנורמטיביים תחושת ביטחון ולכן הבקשה מח”כ מירב בן ארי הייתה לתמוך ולסייע בחיזוק והגדלת תקני כמות השוטרים של יחידת אגם משטרת טבריה, על מנת שנוכל להיות יותר זמן ביותר רצועות חוף ולתת מענה טוב יותר ולשמור על ההישגים שהשגנו בשנים האחרונות”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?