קיץ 2018 – מחזירים את הכנרת למשפחות

חופי הכנרת

חופי הכנרת עברו מהפיכה של שיקום ושדרוג, בהיבטים של תשתיות ופיתוח והם מותאמים לצרכים המשתנים מנופש לנופש. הדובדבן שבקצפת – חופים שקטים, כולם


מאז הוקם, לפני כ-9 שנים, חרט איגוד ערים כנרת על דגלו את החזון לשינוי המציאות בחופי הכנרת. רגע לפני הפתיחה המוקדמת של עונת הרחצה, בתאריך 22.3, והגעת מאות אלפי הנופשים במהלך חג הפסח, עצרנו לראות מה השתנה בחופי האגם הלאומי. הנגישות לחופי הכנרת מלאה, כך שכל הולך רגל יכול להגיע ולנפוש בחופים, ללא תשלום. כמו כן, עברו החופים מהפיכה של שיקום ושדרוג בהיבטים של תשתיות ופיתוח והם מותאמים לצרכים המשתנים מנופש לנופש. הדובדבן שבקצפת – חופים שקטים.

עונת הרחצה הנוכחית, תיפתח כאמור מוקדם מהרגיל, בהמשך להחלטה המבורכת של שר הפנים, אריה דרעי. רשות הכנרת ואיגוד ערים כנרת הודיעו כי החל מעונה זו, יפעלו כל חופי האיגוד כחופים שקטים. זאת, לאחר שנרשמה הצלחה רבה לפיילוט שבוצע במהלך השנים האחרונות, במספר חופים שהוכרזו כשקטים ובהם נרשמו תפוסות גבוהות של נופשים, בכלל ומשפחות, בפרט.

רצועת ,חלוקים”-“כורסי”-“לבנון” הפכה השנה, יחד עם כל חופי האיגוד, לשקטה ותיאסר בה הכנסת מערכות קריוקי. לאורך הרצועה מתחמים מוגדרים – אזור חנייה ואזור לינה באוהלים והבערת מנגלים

חוף “צאלון” – פסטורלי ואינטימי

אחד מהחופים הקסומים בכנרת, בו חורשות מוצללות, צמחייה ופינות חמד. ברחבי החוף, תוכלו ליהנות  ממדשאות נרחבות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות, עמדת הטענת טלפונים ניידים ומזנון נייד.

מספר מקומות החנייה בחוף מוגבל, על מנת להבטיח שמירה על אווירה רגועה ואינטימית בפינות החמד הרבות הקיימות בו.

נגישות לנכים – בחוף יש חניית נכים, רובם של מבני השירותים והמלתחות נגישים, פינות פיקניק וברזיות מונגשות ומזנון נייד. בימים אלו, משלימים ברשות הכנרת הסדרתו של מעגל תנועה להבטחת כניסה בטוחה לחוף, מכביש 92.

חוף “חוקוק צפון” – חוף לצמחונים

החוף הירוק של איגוד ערים הכנרת, המכונה גם כ”חוף לצמחונים”, ממוקם על כביש 90, כ-3 ק”מ צפונית לקיבוץ גינוסר. חוקוק צפון הנו החוף היחיד סביב הכנרת בו חל איסור להדליק מדורות ומנגלים וכן נאסרת הכנסת בעלי חיים וגנרטורים.

בחוף יש מגוון אטרקציות לפעוטות, שולחנות פינג-פונג, מדשאות, משטחים מוצללים, שירותים ומלתחות ונקודה להטענת טלפונית ניידים. כמו כן, ניתן לשכור כיסאות ומיטות שיזוף, מזרנים, שולחנות, חיבורים לחשמל, אוהלים וקרוואנים ללינה. ברשות הכנרת, השקיעו משאבים רבים להפכו לנגיש במלואו לנכים, כולל כיסא גלגלים ייעודי לנכים וגישה נוחה עד לקו המים, בקטע המוכרז לרחצה. במרכז החוף – מבנה חנות נוחות ומזנון, לשירות הנופשים.

חוף “מפרץ אמנון” – חוף הדגל

חוף “מפרץ אמנון” עוטר כחוף “דגל כחול” היחיד בכנרת, סטנדרט בין-לאומי בתחום חינוך סביבתי, איכות מי הרחצה, בטיחות, שירותים וניהול סביבתי.

זהו חוף מרהיב, עם מפרץ מרשים במיוחד, הנחשב למבוקש מאוד בקרב משפחות רבות, בעיקר מאזור המרכז וכן תיירים מאזורים שונים ברחבי העולם. ברחבי החוף, יש פינות פיקניק רבות, צליות, שירותים, מלתחות, מדשאות ומזנון נייד. מדובר בחוף נגיש לנכים החל מרמת החנייה, השירותים, פינות הפיקניק וכן כיסאות גלגלים אמפיביים, לנגישות וציפה במים.

 חוף “גופרה” – מגוון אפשרויות נופש

שמו של חוף “גופרה” נגזר מהנביעה המינרלית הטבעית שבו והייחודית לכנרת. האתר משתרע על שטח של כ-65 דונם, עם רצועת חוף באורך של כ-900 מטרים וקטע אחד מוכרז לרחצה. בחוף, קיים מדרון מותאם להורדת כלי שיט, אופנועי ים וסירות ומתחם מסודר לקרוואנים. מלבד חניית הקרוואנים, עם כל החיבורים הנדרשים, קיים בחוף גם מתחם אוהלים מאובזרים (עם חיבורי חשמל, מים, מקררים וכו’) להשכרה וכן, מינימרקט, כך שהנופשים שבחוף יכולים למעשה לקבל את כל השירותים במקום. החוף מאופיין בריבוי עצי איקליפטוס, היוצרים אווירה פסטורלית וקסומה.

חופים “צינברי”- “שקמים”- “ברניקי”, נגישות מלאה לנכים

רצועת חוף גדולה, המשתרעת על 2.5 ק”מ ובה, החל מעונת 2018, שלושה מקטעים מוכרזים לרחצה- כאשר המקטע המוכרז החדש לרחצה הינו בברניקי.

בחוף מותרת הבערת מנגלים והקמת אוהלים. כמו כן, במקום – תאורה, שולחנות, ברזיות, שמשיות, שירותים, מלתחות ועמדות הטענת טלפונים ניידים ומזנונים ניידים. לאורכו של החוף, נטועים עצי שיקמה, דקלים ואיקליפטוסים רבים.

בחוף “שקמים”, הוקם מתחם נגיש במלואו לנכים, הכולל שביל גישה למים וכיסאות גלגלים מיוחדים, המאפשרים נגישות לתוך מי הכנרת.

חוף “כינר” – לדתיים

רצועת חוף המותאמת לציבור הדתי/חרדי. בחוף יש שני מקטעים מוכרזים, נפרדים לרחצה, לנשים וגברים. במקום ניתן להבעיר מנגלים ויש נגישות לנכים, מבחינת שירותים ומלתחות. כמו כן, קיים בחוף מקום ללינה באוהלים, שולחנות, ברזיות, שמשיות, שירותים, מלתחות, תאורה ומתחם חנייה חדש. בעונת הרחצה הנוכחית, הנופשים ב”כינר” ייהנו מחנייה ללא תשלום וזאת עד גמר העבודות בחוף “דוגה” הסמוך, אשר בו מתבצעות בשנה האחרונה עבודות שיקום ופיתוח נרחבות של הקמת חוף קמפינג ברמה הגבוהה ביותר.

רצועת “חלוקים”-“כורסי”- “לבנון” – מעכשיו גם למשפחות

רצועת חוף רחבה במיוחד, כשהשנה התווסף אזור שלישי המוכרז לרחצה ב”כורסי”.

הרצועה, שנחשבה במשך שנים רבות למועדפת בקרב צעירים, הפכה השנה, יחד עם כל חופי האיגוד, לשקטה ותיאסר בה הכנסת מערכות קריוקי. לאורך הרצועה מתחמים מוגדרים – אזור חנייה ואזור לינה באוהלים והבערת מנגלים. כמו כן, ברצועת החוף יש שולחנות פיקניק, מדשאות, צליות, שירותים ומלתחות, תאורה, עמדת הטענת טלפונים ניידים ומזנונים ניידים. רצועה זו נגישה לנכים, החל מהחניה, שירותים ומלתחות ועד לגישה לקו המים באמצעות כיסאות גלגלים אמפיביים, לנגישות וציפה במים, שולחנות פיקניק וכד’.

חוף “דוגית” – החוף המתחדש

החוף הועבר לתפעול האיגוד לפני כשלוש שנים והושקעו בפיתוחו 2.5 מיליון ש”ח. הוכרזו שתי רצועות חוף המותרות לרחצה, נבנה מערך כניסה חדש לחוף, הוצבו ביתני כניסה ומערכות חנייה אוטומטיות, הוסדרה צנרת מים וארונות לכיבוי אש, הוצבו מערכות כריזה וכד’.  בחוף ניתן ללון באוהלים, כמו כן לרווחת הנופשים – תאורה, שולחנות, ברזיות, נקודת הטענת טלפונים ניידים ומזנון נייד.

תעריפים

הכניסה לכל חופי איגוד ערים כנרת הנה חינם.

בעבור החנייה, מציעים באיגוד ערים כנרת תעריף מוזל ועל פי חישוב שעתי – 5.9 ש”ח לשעה, בשלוש השעות הראשונות ותעריף של 2.1 ש”ח, לכל שעה נוספת. כמו כן, תינתן הנחה של 50% לרכבי זרועות הביטחון ופטור מלא מתשלום לנכים.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?